Skip to main content

Φάμελλος: Πρώτα εξήγγειλε ο Μητσοτάκης την απόσπαση και μετά έγιναν οι μελέτες

Μιλώντας για την απόσπαση των αρχαίων από τη Βενιζέλου, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ τόνισε πως «είναι χρέος όλων μας να υπερασπιστούμε αυτό που μας ενώνει»

Με αναφορά στη σημερινή απεργία των αρχαιολόγων και συντηρητών που εργάζονται στα έργα του μετρό της Θεσσαλονίκης, ξεκίνησε την ομιλία του, στη συνεδρίαση της Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου, ο βουλευτής Β’ Θεσσαλονίκης και Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Σωκράτης Φάμελλος. «Σήμερα το πρωί ήμασταν όλοι εκεί, στο εργοτάξιο της Βενιζέλου, μαζί με τους απεργούς. Είναι χρέος όλων μας να υπερασπιστούμε αυτό που μας ενώνει όλους, την πολιτιστική κληρονομιά της Θεσσαλονίκης μας. Είμαστε δεσμευμένοι να την υπερασπιστούμε. Υπάρχει τεχνική και εφικτή λύση για τη διέλευση του μετρό κάτω από τα αρχαία της Βενιζέλου, χωρίς να αποσπαστούν. Αυτή η λύση και οι μελέτες έχουν κατατεθεί θεσμικά από το τμήμα Πολιτικών Μηχανικών του ΑΠΘ και έχουν παρουσιαστεί δημόσια σε εκδήλωση του ΑΠΘ που έγινε για αυτόν τον σκοπό, με τη στήριξη της ελληνικής επιστημονικής κοινότητας».

Ο κ. Φάμελλος κατήγγειλε πως η απόφαση για τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαίων εξαγγέλθηκε πρώτα από τον κ.Μητσοτάκη και έπειτα έγιναν οι σχετικές μελέτες για τον σχεδιασμό και την αδειοδότηση του έργου. Στη συνέχεια πρόσθεσε: «Δυστυχώς ζούμε σε μια εποχή, όπου η πολιτική ηγεσία διατάζει τη διοίκηση να αλλάξει σχεδιασμό, ενώ πρέπει να προτείνει πρώτα η επιστήμη. Αν είχε εφαρμοστεί η μελέτη για τη διέλευση του μετρό κάτω από τα αρχαία, σήμερα η πόλη θα είχε μετρό, διότι επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ είχε υλοποιηθεί το 75% σχεδόν του έργου. Αλλά ακόμη και τώρα, εφόσον η κοινωνία της Θεσσαλονίκης τάσσεται πλειοψηφικά υπέρ της παραμονής των αρχαίων, ο κ.Μητσοτάκης μπορεί να επιλέξει να ολοκληρώσει το υπόλοιπο 25% και η πόλη να έχει μετρό, ενώ τα αρχαία να είναι ανέπαφα στη θέση τους. Σήμερα που η πανδημία πλήττει τις κοινωνίες μας και την τοπική οικονομία, η Θεσσαλονίκη θα μπορούσε να έχει Μετρό σε λειτουργία. Και αυτό μπορεί να γίνει και τώρα τάχιστα. Υπάρχουν και είναι σε ισχύ οι μελέτες και οι άδειες για την κατασκευή σταθμού κάτω από τα αρχαία».

Στην ίδια συνεδρίαση, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ έθιξε το ζήτημα της τοποθέτησης διοδίων της Εγνατίας οδού στον κόμβο Λαγκαδά αλλά και σε άλλα σημεία του Νομού Θεσσαλονίκης. Όπως περιέγραψε, η έναρξη λειτουργίας των διοδίων στον Λαγκαδά αυτή τη βδομάδα δημιουργούν προβλήματα στους κατοίκους και στους εργαζόμενους της περιοχής, διότι δεν υπάρχει εξαίρεση ούτε για αυτούς, ούτε εναλλακτική διαδρομή, ούτε κάποιο άλλο εργαλείο που να εξυπηρετεί τους ανθρώπους που καθημερινά είναι υποχρεωμένοι να διέρχονται από τα διόδια. Αυτό το πρόβλημα έχει εντοπίσει και ο δήμαρχος Λαγκαδά και οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σε ερωτήσεις τους, σημείωσε ο κ. Φάμελλος. «Στον σχεδιασμό υπήρχε η πρόβλεψη για αναλογικά διόδια που εξασφάλιζε παράλληλα τη δωρεάν διέλευση των ανθρώπων των τοπικών κοινωνιών και εφαρμόζεται σε άλλα μέρη της Ελλάδας, η κυβέρνηση Μητσοτάκη στα νέα διόδια που ανοίγουν τώρα αφήνει τη Θεσσαλονίκη έξω από τον σχεδιασμό. Είναι καθημερινό το φαινόμενο αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης στα διόδια εντός του νομού Θεσσαλονίκης. Οι πληροφορίες μας λένε ότι αυτή τη Δευτέρα σε πρωινές ώρες οι πολίτες περίμεναν πάνω από σαράντα πέντε λεπτά να περάσουν». Απευθυνόμενος στον Υπουργό Μεταφορών, κ. Καραμανλή, είπε: «Σας κάναμε ερώτηση για αυτό το ζήτημα, δηλώσατε αναρμόδιος και μας παραπέμψατε στην Εγνατία Οδό, η οποία και δήλωσε επίσης αναρμόδια. Πρέπει να βρεθεί μία λύση για να είναι λειτουργικές οι κοινωνίες μας. Δεν μπορείτε να μένετε αμέτοχος στη συζήτηση, ούτε να δηλώνετε αναρμόδιος».