Skip to main content

Φεστιβάλ Επταπυργίου: Sold out οι επτά στις δέκα παραστάσεις

Όπως δείχνουν οι πωλήσεις εισιτηρίων οι Θεσσαλονικείς αγκάλιασαν τον νέο καλοκαιρινό πολιτιστικό θεσμό στο Επταπύργιο. Ο προγραμματισμός για το 2020.

Επτά στις δέκα παραστάσεις του πρωτοεμφανιζόμενου πολιτιστικού θεσμού «Φεστιβάλ Επταπυργίου» της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη ήταν sold out.

Κι αυτό το πρώτο δείγμα επιτυχίας αναγκάζει τους αρμόδιους της Περιφέρειας να προετοιμαστούν από το Σεπτέμβριο κιόλας για το φεστιβάλ του καλοκαιριού του 2020.

Οι Θεσσαλονικείς όχι μόνο αγκάλιασαν το θεσμό που «γέννησε» και καθιέρωσε η Περιφέρεια, αλλά τον απογείωσαν, τόσο σε επίπεδο συμμετοχής, όσο και σε επίπεδο αναγνώρισης της αξίας του. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Περιφέρειας το 20% των επισκεπτών του Φεστιβάλ Επταπυργίου ήταν τουρίστες.

Ο απολογισμός της πρώτης διοργάνωσης ήταν εξαιρετικά θετικός, όπως τον παρουσίασε στη σημερινή συνεδρίαση της οικονομικής επιτροπής της Περιφέρειας η πρόεδρος και διευθύνουσα σύμβουλος του Κέντρου Πολιτισμού της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, Άννα Μυκωνίου.

Η κ. Μυκωνίου είπε ότι το Σεπτέμβριο το Κέντρο Πολιτισμού αρχίζει την προετοιμασία για το Φεστιβάλ Επταπυργίου του 2020.

«Στοχεύσαμε ψηλά. Για μας το Φεστιβάλ Επταπυργίου ήταν ένα πάρα πολύ δύσκολο στοίχημα. Δεν ξέραμε αν υπάρχει κοινό για τις εκδηλώσεις που διοργανώσαμε. Τελικά κάναμε ένα φεστιβάλ επιπέδου Αθηνών. Όλες οι παραγωγές ήταν δικές μας. Μας εμπιστεύτηκαν όλοι οι μεγάλοι πολιτιστικοί φορείς της Θεσσαλονίκης: το Μέγαρο Μουσικής, η Κρατική Ορχήστρα, η Συμφωνική Ορχήστρα του Δήμου Θεσσαλονίκης, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδας. Δεν ήταν ένα ακόμη φεστιβάλ. Ήταν ένα πραγματικό φεστιβάλ πολιτισμού και μπορεί να μην μας βοήθησαν ο καιρός και οι εκλογές αλλά από τη στιγμή που είχαμε δέκα παραστάσεις και οι επτά ήταν sold out και πολύ καιρό πριν, αυτό τα λέει όλα. Η εμπιστοσύνη με την οποία περιέβαλαν το θεσμό που δημιουργήσαμε οι πολίτες και οι χορηγοί είναι αξιομνημόνευτη. Η διοργάνωση υποστηρίχθηκε με 40.000 ευρώ από χορηγίες σε διαφήμιση και 35.000 ευρώ σε χρήματα. Είμαστε υποχρεωμένοι να δουλέψουμε από το Σεπτέμβριο κιόλας για την επόμενη χρονιά. Έχουμε ήδη ένα portfolio και θα πάμε στο υπουργείο Πολιτισμού, στους επιχειρηματίες της Βόρειας Ελλάδας και σε όσους φορείς μπορούν να συμβάλουν ώστε του χρόνου να έχουμε μια ακόμη καλύτερη διοργάνωση», επισήμανε η κ. Μυκωνίου.

Στα σημαντικά του απολογισμού ήταν και η ανάδειξη μέσω του Φεστιβάλ του μνημείου του Επταπυργίου. Μάλιστα, η κ. Μυκωνίου είπε ότι στόχος είναι να αναδειχτούν αντιστοίχως και άλλοι σημαντικοί αρχαιολογικοί χώροι και μνημεία, μέσω πολιτιστικών δράσεων, σε όλη την Κεντρική Μακεδονία. Ως παράδειγμα έφερε τις προθέσεις της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας για την αξιοποίηση της Βεργίνας «με έναν πολύ ιδιαίτερο τρόπο».

Η κ. Μυκωνίου παρουσίασε και τον προγραμματισμό του Κέντρου Πολιτισμού μέχρι τα Χριστούγεννα. Σε συνεργασία με τη Συμφωνική Ορχήστρα θα παρουσιάζονται σε νέους έργα κλασσικής μουσικής στα ΔΗΠΕΘΕ ή τα θέατρα των νομών της Κεντρικής Μακεδονίας, προκειμένου να επισκέπτονται τις εκδηλώσεις οι μαθητές και οι μαθήτριες των σχολείων, με ελεύθερη είσοδο.

Τον Οκτώβριο, σε συνεργασία με την όπερα της Αγίας Πετρούπολης, θα ανέβει στο μεγάλο φεστιβάλ της ρωσικής πόλης η όπερα «Διδώ και Αινείας», η οποία έχει ήδη μια εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση στην Κεντρική Μακεδονία. Σε αντίστοιχη διοργάνωση που θα γίνει στο Βασιλικό Θέατρο Θεσσαλονίκης η όπερα της Αγίας Πετρούπολης θα ανεβάσει την όπερα του Τζουζέπε Βέρντι «Ριγκολέτο» και μάλιστα με πολύ χαμηλό εισιτήριο, ώστε να είναι προσιτή στο ευρύ κοινό.