Skip to main content

ΟΑΣΘ: Αναλήθειες Παππά ακόμα και στο τέλος-Ώρα αποφάσεων για Καραμανλή

Ακόμη και σε αυτήν την τελευταία επιστολή του ο Στέλιος Παππάς επιχειρεί να εμφανίσει μια σχεδόν ιδεατή εικόνα για τον ΟΑΣΘ.

Με τη χθεσινή επιστολή του προς τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Στέλιος Παππάς υπέβαλε κατ’ ουσία την παραίτησή του (δείτε εδώ). Αυτό δηλώνει εμμέσως πλην σαφώς στην ακροτελεύτια πρότασή του όπου σημειώνει πως «σε ό,τι με αφορά, δεν είναι δυνατόν να υπηρετήσω ένα σχέδιο το οποίο δεν το γνωρίζω, πολύ περισσότερο ένα σχέδιο με το οποίο δεν θα είμαι σύμφωνος». Παρά τις αρχικές σκέψεις του περί παραμονής του στη θέση του προέδρου – εκκαθαριστή του ΟΑΣΘ ο κ. Παππάς άλλαξε γνώμη καθώς, όπως λένε οι πληροφορίες, υπήρξε και σχετική σύσταση και από τον ίδιο τον Αλέξη Τσίπρα.

Ακόμη και σε αυτήν την τελευταία επιστολή του ο κ. Παππάς επιχειρεί να εμφανίσει μια σχεδόν ιδεατή εικόνα για τον ΟΑΣΘ. Μιλά για κερδοφορία, ωσάν να επρόκειτο για κερδοσκοπική επιχείρηση και όχι για δημόσιο συγκοινωνιακό φορέα, αποσιωπά παντελώς τη δραματική κατάσταση στην οποία έχει περιέλθει ο Οργανισμός με τα σχεδόν μισά λεωφορεία τακαρισμένα στα αμαξοστάσια, κι επίσης, αναφέρεται σε υποχρεώσεις τις οποίες θα έπρεπε ήδη να έχει εκπληρώσει η δική του διοίκηση και ο πρώην υπουργός, καλώντας τον κ. Καραμανλή να τις υλοποιήσει άμεσα.

Ο κ. Παππάς μιλά για κερδοφορία 10 εκατ. ευρώ για το διάστημα που είναι εκείνος στο τιμόνι του ΟΑΣΘ (Αύγουστος 2017 – Μάιος 2019). Αποφεύγει, βεβαίως, να δώσει αναλυτικά στοιχεία (έσοδα – έξοδα) όπως αποφεύγει να πει ότι μεγάλο μέρος της περιστολής των εξόδων είναι από τις περικοπές των μισθών των εργαζομένων (περίπου 20 εκατ. ευρώ ετησίως), την περικοπή του μερίσματος των μετόχων (16,5 εκατ. ετησίως) και φυσικά, το γεγονός ότι το μεταφορικό έργο έχει κατ’ ουσία συρρικνωθεί στο μισό, άρα και οι συνεπακόλουθες λειτουργικές δαπάνες (καύσιμα, ανταλλακτικά, ελαστικά, υπερωρίες κ.ο.κ.).

Επίσης, δεν αναφέρει λέξη για το γεγονός ότι περίπου δύο μήνες τώρα ο αριθμός των διαθέσιμων λεωφορείων είναι ο μικρότερος εδώ και δεκαετίες. Ότι τα έσοδα βρίσκονται στο ναδίρ. Ότι η τηλεματική έχει ουσιαστικά καταρρεύσει. Ότι ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού έργου Θεσσαλονίκης ο οποίος συγκροτήθηκε με τυμπανοκρουσίες, έχει κι αυτός εγκαταλειφθεί στην τύχη του.

Ισχυρίζεται αναληθώς ότι έχει «δρομολογηθεί σημαντικά» το διπλό έργο που του ανατέθηκε, δηλαδή η εκκαθάριση του ΟΑΣΘ και η μεταβίβαση του συγκοινωνιακού έργου στην ΑΣΥΘ. Η πραγματικότητα είναι ότι η μεν εκκαθάριση βρίσκεται στην αρχή της, ενώ βάσει του νόμου θα έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί ως τις αρχές του προσεχούς Δεκεμβρίου, η δε ΑΣΥΘ ουσιαστικά «πάγωσε», σαν αντίποινο στην καταψήφιση του ΣΥΡΙΖA, όπως με περισσό κυνισμό είχε δηλώσει πριν από τις εκλογές ο Χρήστος Σπίρτζης.

Εκτός πραγματικότητας είναι επίσης όσα αναφέρει ο κ. Παππάς περί του διαγωνισμού για την αγορά νέων λεωφορείων ο οποίος παραπέμφθηκε στις ελληνικές καλένδες, τις διαδικασίες για πρόσληψη οδηγών οι οποίες δεν ξεκίνησαν ποτέ, ενώ και ο διαγωνισμός για την ψηφιοποίηση, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο για τον οποίο ο κ. Σπίρτζης έσπευσε να ανακηρύξει προσωρινό ανάδοχο λίγο πριν από τις εκλογές, πρόκειται –ορθώς- να ακυρωθεί από την σημερινή κυβέρνηση καθώς είναι σκανδαλώδης.

Όμως, ο κ. Παππάς αποτελεί πλέον παρελθόν. Ο νέος υπουργός πρέπει, σήμερα κιόλας, να διορίσει νέα διοίκηση. Να επιλέξει για επικεφαλής στον ΟΑΣΘ ένα στέλεχος καταρτισμένο, με γνώση του αντικειμένου, έξω από κομματικές ή άλλου είδους ανάλογες επετηρίδες. Παράλληλα, θα πρέπει πολύ άμεσα, να παρουσιάσει στους πολίτες της Θεσσαλονίκης και το σχέδιό του για τις συγκοινωνίες. Τι θέλει να κάνει, πώς θα το κάνει. Καιρός για χάσιμο δεν υπάρχει, ελπίζω τουλάχιστον να υπάρχουν ιδέες, επωφελείς για την πόλη, για τους πολίτες, για το δημόσιο συμφέρον.