Skip to main content

Φήμες για κινεζική «απόβαση» και στο λιμάνι του Βόλου

Οι συνεχείς διαβουλεύσεις στην Αθήνα, τα τελευταία εικοσιτετράωρα, του ισχυρού άνδρα της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, με την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας, έφεραν στο προσκήνιο σενάρια περί
Η έντονη επιχειρηματική δράση που αναπτύσσει στην Ελλάδα ο κινεζικός γίγαντας  Cosco και οι συνεχείς διαβουλεύσεις στην Αθήνα, τα τελευταία εικοσιτετράωρα, του ισχυρού άνδρα της Cosco, κάπτεν Γουέι Τζιαφού, με την πολιτική και πολιτειακή ηγεσία της χώρας, έφεραν στο προσκήνιο σενάρια περί κινεζικής «απόβασης» και στο λιμάνι του Βόλου.

Σύμφωνα με τη σχετική φημολογία, δεν αποκλείεται οι Κινέζοι της Cosco να επεκτείνουν τα επιχειρηματικά τους πλάνα και προς την πρωτεύουσα της Μαγνησίας αναλαμβάνοντας την εκμετάλλευση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων του λιμανιού.  Το σενάριο ενισχύεται από την έντονη φημολογία που είχε αναπτυχθεί το προηγούμενο διάστημα περί δρομολογούμενης συγχώνευσης των Οργανισμών Λιμένος Βόλου και Θεσσαλονίκης, τη στιγμή που η Cosco εμφανίζεται έτοιμη να επενδύσει, πέραν του λιμανιού του Πειραιά, και σε αυτό της συμπρωτεύουσας.

Αυτή τη στιγμή το λιμάνι του Βόλου έχει περιορισμένες δυνατότητες εξυπηρέτησης κοντέινερς (περί τις 25.000 το χρόνο) αλλά τοπικοί παράγοντες σημειώνουν ότι με τις κατάλληλες παρεμβάσεις και με την υλοποίηση ενός οργανωμένου σχεδίου ανάπτυξης, οι συγκεκριμένοι αριθμοί μπορούν να αυξηθούν κατακόρυφα και το λιμάνι του Βόλου να αποτελέσει το συνδετικό κρίκο μεταξύ των δύο μεγάλων λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, στο σκέλος της διακίνησης εμπορευμάτων. 

Την αξία του έχει και η υποσημείωση ότι αυτή τη στιγμή το μεγαλύτερο ποσοστό (τουλάχιστον 80%) των εμπορευμάτων που διακινούνται από και προς το λιμάνι του Βόλου είναι κινεζικής προέλευσης.