Skip to main content

Flos: Η σερραϊκή εταιρεία απορρυπαντικών που τραβά το… καλύτερο φύλλο

Με την παρακαταθήκη του πατέρα τους τα αδέρφια Κώστας και Σοφία Παπαπαναγιώτου στέκονται επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό των μεγάλων πολυεθνικών

Εμφιαλώνει καθημερινά 25.000 λίτρα απορρυπαντικών σε υγρό και 10.000 κιλά σε σκόνη, ενώ η ημερήσια παραγωγική δυναμικότητά της είναι 30.000 περιέκτες. Η σερραϊκή εταιρεία απορρυπαντικών Flos ΑΒΕΕΑ μετρά 26 χρόνια στην πρώτη γραμμή, με συνεχείς επενδύσεις και προσπάθεια να γίνεται καλύτερη, όπως ακριβώς δηλώνει και το όνομά της.

Άλλωστε, η επιλογή του δεν ήταν τυχαία, αφού το Flos σημαίνει στα λατινικά αυτό που είναι το καλύτερο στο είδος του, το άνθος, την ακμή, ενώ παραπέμπει και στο καλύτερο φύλλο στο πόκερ. Μάλιστα, η εταιρεία, την οποία διοικούν τα αδέρφια Κώστας και Σοφία Παπαπαναγιώτου, σχεδιάζει για το επόμενο διάστημα μια νέα επένδυση, προϋπολογισμού 1,1 εκατ.ευρώ, έχοντας ήδη καταθέσει σχετικό φάκελο στον επενδυτικό νόμο, η οποία θα αφορά την επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων (παραγωγικών και αποθήκης) κατά 2.000 τ.μ. και τον εκσυγχρονισμό του μηχανολογικού της εξοπλισμού, με στόχο την περαιτέρω αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας και δη της δυνατότητας εμφιάλωσης.

Κώστας και Σοφία Παπαπαναγιώτου

 

Σήμερα η Flos διαθέτει μια μονάδα 6.500 τ.μ. σε έκταση 22 στρεμμάτων στη Βιομηχανική Περιοχή Σερρών, παράγει από απορρυπαντικά πιάτων, λιποκαθαριστές και υγρά τζαμιών μέχρι απορρυπαντικά ρούχων, μαλακτικά, χλωρίνες, ακόμα και επαγγελματικά υγρά πλυντηρίων για χαλιά, ενώ απασχολεί 40 εργαζομένους. Έχει μάλιστα εντός της εταιρείας αναγνωρισμένο χημείο με τρεις χημικούς που είναι υπεύθυνοι για την ανάπτυξη νέων προϊόντων, μια διαδικασία που είναι πάντα επίκαιρη για την οικογένεια Παπαπαναγιώτου, που θέλει να ανοίγει συνεχώς νέους προϊόντικούς δρόμους.

Τρεις σειρές προϊόντων και 500 κωδικοί

Οι προϊοντικές κατηγορίες της Flos, που αριθμούν πάνω από 500 κωδικούς και βρίσκονται σε όλη την Ελλάδα, είναι τρεις: η πρώτη απευθύνεται στον καταναλωτή και τα προϊόντα της τα βρίσκει κανείς στα ράφια των σούπερ μάρκετ και άλλων μικρότερων καταστημάτων. Η Flos μάλιστα προσπαθεί να τοποθετείται κοντά στον ανταγωνισμό και να ξεχωρίζει με τα είδη καθαρισμού της. Η δεύτερη κατηγορία είναι επαγγελματική και απευθύνεται σε πελάτες όπως εστιατόρια, ξενοδοχεία και συνεργεία καθαρισμού, ενώ η τρίτη, η σειρά Vero, που δημιουργήθηκε μέσα στην κρίση, περιλαμβάνει προϊόντα πιο στοχευμένα, με έξυπνα και ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, που απευθύνονται πάλι στον καταναλωτή και είναι πιο φιλικά στη χρήση, αλλά πολύ αποτελεσματικά, ενώ διακρίνονται από τα έντονα χρώματα των συσκευασιών τους. Τελευταία, εν μέσω πανδημίας, η Flos έβγαλε στην αγορά και σειρά αντισηπτικών.

Η σερραϊκή εταιρεία παράγει επίσης προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας για δύο μεγάλες αλυσίδες του λιανεμπορίου και αν και έχει πανελλαδική παρουσία, δίνει ιδιαίτερη έμφαση στη Βόρεια Ελλάδα, όπου έχει ευρύ δίκτυο. Είναι ενδεικτικό ότι μόνο στην περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης είναι τοποθετημένη σε 1.000 μικρά μαγαζιά. Παράλληλα, πραγματοποιεί εξαγωγές σε Κύπρο, Αλβανία και Βουλγαρία, ενώ παράγει private label απορρυπαντικά για τον καθαρισμό μηχανών espresso για Γερμανούς πελάτες. Σήμερα οι εξαγωγές της φτάνουν το 10% των πωλήσεών της, σχεδιάζει όμως να διευρύνει αυτό το ποσοστό περαιτέρω.

Η Flos, που είναι απόλυτα καθετοποιημένη εταιρεία, αφού φτιάχνει η ίδια ακόμα και τις πλαστικές της συσκευασίες, φροντίζει και για το περιβαλλοντικό της αποτύπωμα. Μάλιστα, στη στέγη της μονάδας της φιλοξενεί φωτοβολταϊκά, εξισορροπώντας με την παραγωγή τους την ενεργειακή της κατανάλωση.

«Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τους καταναλωτές είναι ιδιαίτερα θετικά και είναι κάτι που μας χαροποιεί πολύ. Δεν θα ξεχάσω μια κυρία από την Άρτα η οποία εντυπωσιάστηκε τόσο από τον λιποκαθαριστή μας, που ζήτησε να της στείλουμε ένα έξτρα κιβώτιο, για να έχει προμήθειες, κι ας πλήρωνε για το κούριερ περισσότερα από ότι για τα ίδια τα προϊόντα» λέει στη Voria ο Κώστας Παπαπαναγιώτου.

Η παραγωγική κουλτούρα και ο ιδρυτής Γιώργος Παπαπαναγιώτου

Τη Flos δημιούργησε το 1995 ο Γιώργος Παπαπαναγιώτου, πατέρας των σημερινών ιδιοκτητών και εκ των βασικών μετόχων τότε της εταιρείας επίπλων γραφείου Δρομέας. Προερχόμενος από μια επιχειρηματική οικογένεια και έχοντας το δαιμόνιο του επιχειρείν μέσα του, θέλησε, ενόψει και της έλευσης των παιδιών του στον επιχειρηματικό στίβο, να μπει σε ένα πεδίο περισσότερο καταναλωτικών προϊόντων. Μετά από μεγάλη αναζήτηση σε πολλούς κλάδους, είδε προοπτική στον χώρο των απορρυπαντικών και… εγένετο Flos.

«Η κουλτούρα της οικογένειάς μας ήταν πάντα παραγωγική, ποτέ μόνο εμπορική. Γι’ αυτό και θέλαμε από την πρώτη στιγμή να έχουμε μια καθετοποιημένη μονάδα» λέει στη Voria ο Κώστας Παπαπαναγιώτου, που έχει αναλάβει στην εταιρεία τα κομμάτια των οικονομικών και της παραγωγής, με την αδερφή του να επικεντρώνεται στις προμήθειες και τους πελάτες. «Έχουμε περάσει δύσκολα χρόνια, η πυξίδα μας όμως είναι συνέχεια προσανατολισμένη μπροστά, συνεχίζουμε να προχωράμε και να υλοποιούμε νέες επενδύσεις, ώστε να στεκόμαστε επάξια απέναντι στον ανταγωνισμό» εξηγεί. Όσο για την τρίτη γενιά, αν και είναι νωρίς ακόμα για διάδοχες καταστάσεις, τα παιδιά του Κώστα και της Σοφίας Παπαπαναγιώτου ζουν και μαθαίνουν να αγαπούν την επιχείρηση, όπως ακριβώς και οι ίδιοι έκαναν πολλά χρόνια πριν, με δάσκαλο τον πατέρα τους.