Skip to main content

Fly over στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης το 2026

Τι είπαν για την πορεία πέντε βασικών έργων υποδομής της Κεντρικής Μακεδονίας Κώστας Καραμανλής και Απόστολος Τζιτζικώστας.

Την πορεία πέντε βασικών έργων υποδομής στην Κεντρική Μακεδονία εξέτασαν στη σημερινή συνάντησή τους ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής, και ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας, Απόστολος Τζιτζικώστας.

Πρόκειται για το fly over (υπερυψωμένη γέφυρα) της περιφερειακής οδού Θεσσαλονίκης, τη σιδηροδρομική σύνδεση 3,5 ωρών Αθηνών – Θεσσαλονίκης, τις οδικές συνδέσεις του Παιδιατρικού Νοσοκομείου στο Φίλυρο, τον δυτικό προαστιακό σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης και την αντιπλημμυρική θωράκιση του νομού Σερρών.



Fly Over

Για το fly over μάλιστα ο κ. Τζιτζικώστας στις δηλώσεις του έδωσε για πρώτη φορά χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης. Όπως είπε: «Η διαδικασία προχωράει με ταχύτατους ρυθμούς για ένα τόσο μεγάλο δημόσιο έργο. Είμαι αισιόδοξος ότι μέχρι το 2026 η Θεσσαλονίκη θα έχει αποκτήσει έναν σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, που θα βελτιώσει αποτελεσματικά τις κυκλοφοριακές συνθήκες στην περιφερειακή οδό».

Σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε 3,5 ώρες

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη, «το έργο προχωράει και σε ενάμιση χρόνο θα παραδοθεί σε χρήση. Θα βοηθήσει σημαντικά τους πολίτες, την οικονομία του τόπου και τους επισκέπτες της περιοχής μας».

Παιδιατρικό Νοσοκομείο Φιλύρου

«Περιφέρεια και Υπουργείο», τόνισε ο κ. Τζιτζικώστας, «προχωρούν στην αναβάθμιση του υφιστάμενου οδικού δικτύου, προκειμένου όταν το νοσοκομείο ολοκληρωθεί να έχει το κατάλληλο οδικό δίκτυο για την εξυπηρέτησή του. Ταυτόχρονα συζητάμε τη χάραξη ενός νέου δρόμου, που θα συνδέσει την εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης με το Παιδιατρικό Νοσοκομείο».

Δυτικός Προαστιακός Σιδηρόδρομος Θεσσαλονίκης

Ένα έργο που είχε μείνει στα χαρτιά, ο δυτικός προαστιακός σιδηρόδρομος της Θεσσαλονίκης επανενεργοποιείται με κοινή απόφαση της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας και του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως σημείωσε ο κ. Τζιτζικώστας: «Συμφωνήσαμε με τον Υπουργό να ξεκινήσουμε άμεσα τις διαδικασίες. Οι προμελέτες υπάρχουν και σύντομα θα αρχίσουμε τις μελέτες. Ο στόχος είναι η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει έναν σύγχρονο προαστιακό σιδηρόδρομο για τη δυτική πλευρά της πόλης».

Σέρρες

Σημαντικό μέρος της κουβέντας των δυο ανδρών αφιερώθηκε στο μείζον θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας του νομού Σερρών, που αντιμετωπίζει χρόνιο πρόβλημα. Μάλιστα, όπως και οι δυο είπαν, με τις παρεμβάσεις που έχουν δρομολογηθεί θα λυθεί μια μεγάλη εκκρεμότητα 50 ετών!

«Συνυπογράψαμε σήμερα την υλοποίηση πολύ σημαντικών παρεμβάσεων που θα θωρακίσουν από τις πλημμύρες την περιοχή των Σερρών, τις ζωές και τις περιουσίες των Σερραίων. Πρόκειται για τα αντιπλημμυρικά έργα που ξεκινούν με χρηματοδότηση από το Interreg Ελλάδας – Βουλγαρίας και του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων. Θα δημιουργηθούν αναχώματα στο Στρυμόνα (2,5 χλμ. εκατέρωθεν του ποταμού) και την Κερκίνη, συνολικού προϋπολογισμού 5 εκ. ευρώ. Ένα έργο που δεν είχε γίνει εδώ και 50 χρόνια βρίσκει λύση. Επίσης, ξεκινάμε ένα πολύ σύγχρονο μοντέλο διαχείρισης για τη λεκάνη απορροής», δήλωσε ο κ. Τζιτζικώστας.

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε: «Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας είναι η πρώτη που παίρνει στα σοβαρά το θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας. Όλοι έχουμε δει τα πιο συχνά έντονα καιρικά φαινόμενα και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής. Η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας δημιουργεί στην ουσία ένα πλέγμα, ένα master plan για την αντιπλημμυρική προστασία όλου του νομού Σερρών, για να βρούμε λύσεις στα προβλήματα που έχουν να κάνουν με τον Στρυμόνα και την Κερκίνη. Ένα τόσο μεγάλο πρόβλημα, που ταλάνιζε επί πέντε δεκαετίες τις Σέρρες βρίσκει επιτέλους τη λύση του και θα αποτελέσει πρότυπο και για άλλες περιφερειακές ενότητες».