Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019
x

FOOTBALL: Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΤΗΤΑΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΟ... ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΟ

Ο σκηνοθέτης του Football, Τριαντάφυλλος Δελής, μιλάει στη voria για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε ανεβάζοντας το έργο του Θανάση Τριαρίδη

Νέος ηθοποιός και σκηνοθέτης από τη Θεσσαλονίκη, ο Τριαντάφυλλος Δελής επέστρεψε στη γενέτειρά του αναλαμβάνοντας στη σκηνοθεσία του θεατρικού έργου «Football», του Θανάση Τριαρίδη που ανεβαίνει στο Αυλαία στο τέλος αυτής της εβδομάδας, με τον Σήφη Πολυζωίδη στον πρωταγωνιστικό ρόλο.

«Το Football είναι η ιστορία της ανθρωπότητας μέσα από την ιστορία του ποδοσφαίρου από το 1500 μ.Χ. Ουσιαστικά μιλάει για τον αφανισμό των ιθαγενών Αζτέκων από τους χριστιανούς κατακτητές Ισπανούς», αναφέρει ο κ. Δελής μιλώντας στη voria.gr. Όπως σημειώνει, αφορμή για την συγγραφή του θεατρικού έργου, ήταν ένα ταξίδι του συγγραφέα στην Αφρική. Οι εικόνες που αντίκρισε εκεί τον ώθησαν να γράψει αυτό το κείμενο θέλοντας να μιλήσει για τα ταξίδια των «χορτάτων» στην «πεινασμένη» Αφρική.

Το έργο μαζί με το LEOPOLD (2017) και το HIV (2018), επίσης του Τριαρίδη, συγκροτούν μια άτυπη πολιτική τριλογία.

«Είναι ένα έργο που γράφτηκε για να μας αφυπνίσει, για να μας χτυπήσει ένα καμπανάκι για το που βαδίζουμε ως ανθρωπότητα. Είναι ένα έργο που δεν ψάχνει να βρει κάποιον να ρίξει την ευθύνη, αλλά ρίχνει σε όλους μας την ευθύνη των πράξεων μας», λέει ο σκηνοθέτης αναφέροντας μάλιστα μια χαρακτηριστική ατάκα του κειμένου: «Μη σοκάρεστε, οι άνθρωποι γίνανε άνθρωποι με τα όπλα... Αν δεν φτιάχναμε όπλα δεν θα φτιάχναμε ούτε πολιτισμό ούτε ιστορία ούτε τίποτα…» και «Η ιστορία τσουλάει με το αίμα... Κάποιοι θέλουν να νικήσουν πολύ και σφάζουν τους άλλους».

Βασικό στοιχείο του έργου του Τριαρίδη είναι ότι καταλύει την απόσταση μεταξύ θεατρικής σκηνής και πλατείας, σπάει τη «θεατρική σύμβαση» απευθυνόμενος άμεσα στους θεατές. Ρωτώντας τον κ. Δελή για το πώς χειρίζεται την αμεσότητα που προτάσσει το κείμενο, απαντά απλά και λακωνικά: «Όπως ακριβώς έχει γραφτεί. Άμεσο, ζωντανό κατανοητό». «Ο κόσμος δεν έχει ανάγκη από διαλέξεις αλλά από αληθινή επικοινωνία. Τουλάχιστον αυτό έχω αντιληφθεί από τον πρώτο χρόνο της παραστάσεις και την στάση του κοινού απέναντι στη δράση», υποστηρίζει ο ίδιος.

Μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισε ο ίδιος ωστόσο είναι το πώς θα αντιδράσει το κοινό, με τις ποδοσφαιρικές μπάλες που κλωτσάει ο ηθοποιός προς αυτούς. «Με μεγάλη μου έκπληξη όλοι το απολαμβάνουν», σημειώνει. Η αλληλεπίδραση αυτή με το κοινό έχει γεννήσει πολλές απρόβλεπτες στιγμές. Ο σκηνοθέτης θυμάται μία που του είχε κάνει τη μεγαλύτερη εντύπωση: «Είναι η στιγμή όπου σε μια παράσταση ο Σήφης απευθύνει μια ευθεία ερώτηση προς τους θεατές: “Και τι θα κάνουμε με όλους αυτούς τους πεινασμένος γύρω μας;” και μια κυρία από το κοινό του απαντάει “δικό σου πρόβλημα, δεν με ενδιαφέρει, να φύγουνε”. Ήταν σοκ».

«Ο Σήφης Πολυζωίδης πρώτα απ’ όλα είναι ένας εξαιρετικός άνθρωπος και ένας φοβερός επαγγελματίας. Με απίστευτη όρεξη και πειθαρχία ήταν και είναι πάντα εκεί να δημιουργήσουμε παρέα. Να παίξουμε με τις ποδοσφαιρικές μπάλες, να γελάσουμε, να φωνάξουμε, να μαλώσουμε και ν’ αφουγκραστούμε εν τέλει κατά τη διάρκεια της παράστασης τη γεμάτη σιωπή του κοινού αλλά και τις εμβληματικές ατάκες που θα "πετάξει" προς τον Σήφη», περιγράφει ο κ. Δελής μιλώντας για τον πρωταγωνιστή.

Ο νεαρός καλλιτέχνης δεν αναμετριέται για πρώτη φορά με τη σκηνοθεσία. Έχει εργαστεί σε παραστάσεις στη Θεσσαλονίκη ενώ κατεβαίνοντας στην Αθήνα ανέλαβε τη διασκευή και σκηνοθεσία του Reservoir Dogs, ενός θεατρικού που βασίζεται στη γνωστή ταινία του Ταραντίνο. Το επόμενο βήμα του είναι η σκηνοθεσία ενός ακόμη έργο του Θανάση Τριαρίδη με τίτλο «Ο Νανουριστής« τον επόμενο χειμώνα.

Η παράσταση Football έρχεται την Παρασκευή στις 4 Οκτωβρίου στο θέατρο Αυλαία όπου θα παραμείνει για τρεις παραστάσεις.

Το σημείωμα του ίδιου του συγγραφέα για το έργο:
«…Και σε όσους μου λένε πως δεν πρέπει (δεν έχουμε δικαίωμα) να αγγίζουμε το κοινό στη διάρκεια της θεατρικής πράξης, έχω να απαντήσω πως διαφωνώ απόλυτα. Μπορεί να είναι επώδυνο, αλλά νομίζω πως είναι το μόνο μέλλον της θεατρικής τέχνης στην εποχή των κατασκευασμένων και μνημονικοποιημένων εικόνων. [Μνημονικοποιημένες εικόνες: οι εικόνες που αποθηκεύονται στην ηλεκτρονική μνήμη των υπολογιστών και μπορούν να αναπαραχθούν επ’ άπειρον]. Αυτή είναι η άποψή μου - χωρίς να σημαίνει πως είναι υποχρεωτικά η σωστή».
Θανάσης Τριαρίδης

Info:
Θέατρο Αυλαία | Τσιμισκή 136 - Κέντρο | τηλ. 231 023 7700

Παραστάσεις 04.10 – 05.10 και 06.10 | Ώρα : 21.00

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

παίζει : Σήφης Πολυζωίδης

σκηνοθεσία : Τριαντάφυλλος Δελής

κίνηση : Πασχαλιά Ακριτίδου

μουσική : Γιώργος Οικονόμου

σχεδιασμός φωτισμού : Δημήτρης Κοκολινάκης

Στην παράσταση “συμμετέχει” με ένα τραγούδι έκπληξη το συγκρότημα The Skelters

Προβολη-επικοινωνία : BrainCo

 




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ