Skip to main content

Φορείς από Ελλάδα και εξωτερικό θα ανασχεδιάσουν την οδό Εγνατία

Για μια πολύπαθη οδό, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεινοπαθήσει και έχει εγκαταλειφθεί, έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

Με στόχο τη ριζική ανάπλαση της πολύπαθης οδού Εγνατίας εκπρόσωποι, από ιδιωτικούς, δημόσιους, και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού θα καθίσουν επί τρεις ημέρες στο ίδιο τραπέζι διαλόγου.

Πρόκειται για το διεθνές εργαστήριο «Μετρό και Αστική Ανάπτυξη: Ο άξονας της οδού Εγνατίας» που υλοποιείται στο πλαίσιο της συμμετοχής του δήμου Θεσσαλονίκης,  στο δίκτυο των 100 Ανθεκτικών πόλεων και το οποίο θα διεξαχθεί από τις 11 έως τις 13 Ιουνίου 2018, στο δημαρχείο. Ο άξονας που θα μελετηθεί, ξεκινά από τον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και επεκτείνεται έως τα Πανεπιστήμια.

Για μια πολύπαθη οδό, η οποία τα τελευταία χρόνια έχει δεινοπαθήσει και έχει εγκαταλειφθεί, έκανε λόγο ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης.

«Ο κεντρικός αυτός δρόμος της Θεσσαλονίκης πρέπει οπωσδήποτε να αναπλαστεί, να αναβαθμιστεί, να υπάρχει μια νέα αντιμετώπιση των κτηρίων και να προλάβουμε καταστροφές που μπορεί να επέλθουν. Έχουμε πολλά ιστορικού ενδιαφέροντος μνημεία», σημείωσε ο δήμαρχος, αναφερόμενος παράλληλα και στα αρχαία του Μετρό στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγ. Σοφίας.

Όπως σημείωσε, ο συγκεκριμένος δρόμος είναι πολύ σημαντικός για να αναδείξει το ιστορικό πρόσωπο της πόλης. «Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα είναι το κυκλοφοριακό, που θα πάνε όλα αυτά τα αυτοκίνητα, που έχουν ξεχειλώσει την πόλη. Το Μετρό δεν θα ελαφρύνει πολύ την κυκλοφορία στην πόλη», υπογράμμισε.

Κατά τη διάρκεια του τριήμερου εργαστηρίου τα θέματα που θα τεθούν προς συζήτηση αφορούν στη μεγιστοποίηση των ωφελειών από την κατασκευή και ολοκλήρωση του Μετρό, όπως η βιώσιμη μετακίνηση, τα ανεκμετάλλευτα ακίνητα, η αξιοποίηση των ανοιχτών χώρων, η ανάπτυξη ψηφιακών εφαρμογών καθώς και οι αστικές προκλήσεις που θα δημιουργηθούν με την παράδοση του Μετρό στον άξονα της οδού Εγνατίας.

«Θα εξετάσουμε τις βασικές γραμμές για την αναβάθμιση της οδού. Ένα βασικό σημείο για την περιοχή είναι το σχέδιο ανάπτυξης στο Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό και το πώς θα μπορούσε να μετατραπεί σε ένα κέντρο μεταφορών κομβικής σημασίας. Επίσης, η ανάπτυξη της πλατείας Δημοκρατίας, με νέους ευρωπαϊκούς όρους και τέλος οι σταθμοί του Μετρό και οι αστικές αναπλάσεις επί της οδού Εγνατίας», τόνισε ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων, Περιβάλλοντος και Καθαριότητας Θανάσης Παππάς. Έκανε λόγο για ένανέο βουλεβάρτο, ως προς την αστική αναγέννηση και την κυκλοφορία.

Για μια οδό, η οποία αποτελεί αυτόνομη και συμπαγή περιοχή, μίλησε ο αντιδήμαρχος Αστικής Ανθεκτικότητας και Αναπτυξιακών Προγραμμάτων αναλαμβάνει ο Γιώργος Δημαρέλος.

Όπως εξήγησε, η ολοκλήρωση του Μετρό αλλάζει τις ανάγκες τις κυκλοφοριακές της περιοχής. «Πρέπει να δούμε τις αλλαγές σφαιρικά, να γίνει μια συνολική και ολιστική εξέταση και πώς η αναδιάταξή της θα εξυπηρετήσει τα συμφέροντα της πόλης», ανέφερε.



Στον διάλογο για την επόμενη μέρα της Εγνατίας θα πάρουν μέρος οι φορείς που εμπλέκονται με τα κυκλοφοριακά, τα πανεπιστήμια, οι αρχαιολόγοι λόγω των πολιτιστικών μνημείων που είναι επί του άξονα, αρχιτεκτονικά γραφεία, μεσίτες, οι οποίοι θα κληθούν να δώσουν την εικόνα που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή καθώς και επενδυτικά funds από το εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον κ. Δημαρέλο,  μεταξύ των εκπροσώπων που έχουν κληθεί να συμμετάσχουν είναι η Διαχειριστική Αρχή της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς και της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων. «Αυτό το έργο πρέπει να αποτελέσει ζήτημα υψίστης σημασίας και προτεραιότητας για την πόλη για να καταλάβει και τη δυναμική που πρέπει», υπογράμμισε.

Συγκεκριμένα, στο εργαστήριο θα συμμετάσχουν μεταξύ άλλων, εκπρόσωποι από ιδιωτικούς, δημόσιους, ακαδημαϊκούς και μη κερδοσκοπικούς τομείς της Θεσσαλονίκης και του εξωτερικού, όπως AT Osborne, Frog, Wood, Arup, British Council, Cisco, Siemens, GIB, Αττικό Μετρό, ΟΣΕΘ, Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας του ΕΚΕΤΑ, Επαγγελματικό Επιμελητήριο, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Τεχνικό Επιμελητήριο, Εφορία Αρχαιοτήτων, ΑΠΘ, ΓΑΙΟΣΕ, CBR Ellis, Διαχειριστική Αρχή, Μητροπολιτική Αναπτυξιακή Θεσσαλονίκης Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης και Δημοτικές Υπηρεσίες του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Μετά την ολοκλήρωση του τριημέρου εργαστηρίου, θα κατατεθούν προτάσεις για τον τρόπο ανάπλασης της περιοχής αλλά και χρηματοδότησης των έργων που θα απαιτηθούν.