Skip to main content

Φως στα τούνελ του Μετρό Θεσσαλονίκης - Πανηγυρική υποδοχή του Άκτωρα

Ολοκληρώνεται πανηγυρικά την ερχόμενη Τετάρτη η διάνοιξη και των δύο σηράγγων της βασικής γραμμής, μετά από έξι χρόνια καθυστερήσεων.

Μετά βαΐων και κλάδων ετοιμάζονται Αττικό Μετρό Α.Ε. και ανάδοχος να υποδεχτούν το μεσημέρι της ερχόμενης Τετάρτης τον "Άκτωρα" στο εργοτάξιο του Μετρό Θεσσαλονίκης στο σταθμό "Ανάληψη".

Ο "Άκτωρ", το δεύτερο ΤΒΜ, θα "ξετρυπήσει" τα τελευταία ελάχιστα μέτρα της δεύτερης σήραγγας της βασικής γραμμής περίπου δύο μήνες μετά την έλευση του "Ηρακλή", του άλλου μετροπόντικα που στις 2 Φεβρουαρίου, πανηγυρικά, είχε ολοκληρώσει τη διαδρομή των 9,6 χλμ. ανοίγοντας πέρα για πέρα τη μία από τις δίδυμες σήραγγες σε όλο το μήκος της πλέον, από το σταθμό "Νέα Ελβετία" μέχρι τον Ν.Σ.Σταθμό.

Η πανηγυρική υποδοχή είναι απολύτως δικαιολογημένη και αναμενόμενη αν ληφθεί υπόψη ότι η διάνοιξη των σηράγγων, βάσει του αρχικού χρονοδιαγράμματος του έργου, θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί περί το 2010!. Αλλά από την αρχή οι μετροπόντικες, τα ΤΒΜ, σκόνταφταν σε δυσκολίες και καθυστερήσεις.

Πρώτα η εκκίνησή τους είχε σκαλώσει για περίπου οκτώ μήνες σε ένα πάρκινγκ στην περιοχή του σταθμού. Μετά ήταν το λεγόμενο "πηγάδι" στην περιοχή του σταθμού "Πανεπιστήμιο", οι καθυστερήσεις στο "Παπάφειο" και τελευταία οι απαλλοτριώσεις που δεν είχαν συντελεστεί στον σταθμό "Πατρίκιος". Η πλέον πολυσυζητημένη καθυστέρηση αφορούσε τα μπαλκόνια στην περιοχή του σταθμού "Ανάληψη" που δεν είχαν υπολογιστεί σωστά με αποτέλεσμα να μην μπορούν στο στενότερο χώρο να λειτουργήσουν τα υποστηρικτικά μηχανήματα- γερανοί. Ετσι , οι μετροπόντικες δεν μπορούσαν να συνεχίσουν ανατολικά του σταθμού "Ανάληψη", έπρεπε να ξεμονταριστούν, να βγούνε και για το υπόλοιπο των σηράγγων τα ΤΒΜ να σκάψουν από ανατολικά, από την Νέα Ελβετία, προς δυτικά, προς τον σταθμό "Ανάληψη". Έπρεπε βεβαίως, να συμφωνήσουν ο ανάδοχος με την Αττικό Μετρό Α.Ε. για το επιπλέον κόστος της απομάκρυνσης των ΤΒΜ, του χρόνου που έμειναν ανενεργά κλπ. Μετ' ου πολύ, είχαμε και το συνολικό "πάγωμα" του έργου του Μετρό τον Δεκέμβριο του 2014, κοντά για ενάμισι χρόνο, μέχρι που να ξαναπάρουν μπροστά τα μηχανήματα, την άνοιξη του 2016.

Τώρα πλέον και μετά από τόσα χρόνια καθυστέρησης, πράγματι φαίνεται φως στο τούνελ του μετρό, οπότε κανείς δεν ασχολείται με το ότι πέρυσι, τέλος Μαρτίου, ο υπουργός Υποδομών κ. Σπίρτζης είχε δηλώσει ότι τα υπόλοιπα μέτρα (1.890 μέτρα) θα είχαν διανοιγεί ως το τέλος του 2016. Τι είναι τρεις μήνες, μπροστά στα εξήμισι χρόνια; Η διάνοιξη ολοκληρώθηκε και πρόλαβε την χρονική δέσμευση αφού ήταν από τα τμήματα του όλου έργου που είχε χρηματοδότηση από το προηγούμενο ΕΣΠΑ.

Με τον "Ηρακλή" και τον "Άκτωρα¨ να έχουν ολοκληρώσει την αποστολή τους στο έργο της βασικής γραμμής, θα ετοιμαστούν για να συνεχίσουν με την διάνοιξη των σηράγγων στην επέκταση Καλαμαριάς του μετρό. Υπολογίζεται ότι για την μεταφορά των ΤΒΜ θα χρειαστούν δύο μήνες, ενώ για την διάνοιξη των μήκους 4,8 χλμ. σηράγγων ( από τον τερματικό της Μίκρας μέχρι τη διασταύρωση Πατρικίου), υπολογίζεται ότι θα απαιτηθεί καθαρός χρόνος δώδεκα μηνών.