Σάββατο 15 Δεκεμβρίου 2018
x

ΦΟΥΡΝΟΣ ΛΕΜΟΝΗ: ΕΝΑ SUCCESS STORY ΤΗΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ ΚΟΝΤΡΑ ΣΤΗΝ ΚΡΙΣΗ

Το χρονικό ανάπτυξης της εταιρείας από την Κασσάνδρα και η επένδυση σε νέα κεντρική μονάδα παραγωγής. Σχέδια για νέα καταστήματα και μικρά πρατήρια.

Στις 2 Σεπτεμβρίου ο Φούρνος Λεμονή γιορτάζει τα 40 χρόνια του, γιορτάζει τη δημιουργία μίας σύγχρονης αλυσίδας αρτοζαχαροπλαστείων που ξεκίνησε το 1978, από τον φούρνο στο Παλιούρι, γιορτάζει έχοντας στα σκαριά νέες επενδύσεις και πολλές νέες ιδέες που θα τροφοδοτήσουν την συνέχιση της αναπτυξιακής πορείας της εταιρείας, γιορτάζει με την τρίτη γενιά Λεμονήδων να έχει μπει παραγωγικά στην επιχείρηση.

«Για εμάς η αξία της επιχείρησης βρίσκεται στον τόπο και τους ανθρώπους του, όχι μόνο στα νούμερα των πωλήσεων και στις επενδύσεις», δήλωσε στη Voria.gr  ο κ. Μιχάλης Λεμονής, που μαζί με τον αδελφό του Γιάννη, έχουν από το 2000 πάρει τη δουλειά στα χέρια τους, δημιουργώντας στην Κασσάνδρα Χαλκιδικής μία δυναμική παραγωγική και εμπορική επιχείρηση που αποτελεί πρότυπο ανάπτυξης για τον νομό κι όχι μόνο.

Αλλά τα νούμερα, οι αριθμοί, έχουν τη σημασία τους για να μπορεί ο Φούρνος Λεμονή να απασχολεί ως και 170 άτομα τη θερινή σεζόν, 70 υπαλλήλους το χειμώνα, να λειτουργεί έξι μεγάλα καταστήματα 365 ημέρες το χρόνο, να έχει σε φάση υλοποίησης και προγραμματισμένες στη διετία επενδύσεις περίπου 1,5 εκατ. ευρώ, να μελετάει νέα μοντέλα ανάπτυξης.

Όμως ο Μιχάλης Λεμονής επιμένει να φέρνει τη συζήτηση στην προσφορά εργασίας στους ανθρώπους της τοπικής κοινωνίας, στην εκπαίδευσή τους, στην προσέλκυση εξειδικευμένου προσωπικού και από άλλες περιοχές, στην εμμονή στη χρησιμοποίηση ελληνικών πρώτων υλών και δη χαλκιδικιώτικων, στο πρόγραμμα αντικατάστασης των πλαστικών συσκευασιών από επαναχρησιμοποιήσιμα υλικά και συσκευασίες. «Μας ενδιαφέρει η κοινωνική διάσταση της δουλειάς μας», επιμένει. 

«Ο Φούρνος Λεμονή μπόρεσε να αναπτυχθεί με τους ρυθμούς που το πετύχαμε, τα τελευταία 16-17 χρόνια, στη συγκεκριμένη περιοχή, επειδή είμαστε ντόπιοι, μεγαλώσαμε στην Κασσάνδρα, ξέρουμε τον τόπο και τους ανθρώπους, οπότε κάνουμε στοχευμένες ενέργειες που μας επιτρέπουν να συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε αλλά και να λειτουργούμε, όλο το χρόνο, μένοντας κοντά στους καταναλωτές».

Το χρονικό της ανάπτυξης

Η εταιρεία, από το 2000, από την εποχή που οι αδελφοί Γιάννης και Μιχάλης Λεμονής αποφασίζουν να καλύψουν το κενό που υπήρχε στην αγορά για σύγχρονους μεγάλους φούρνους – τύπου  αρτοζαχαροπλαστείου, αλλάζει μορφή. Το 2002 ανοίγει το πρώτο νέο μεγάλο κατάστημα στο Πευκοχώρι και στήνεται εκεί το εργαστήριο που τροφοδοτούσε Πευκοχώρι και Παλιούρι. Το 2004 ανοίγει το κατάστημα στο Πολύχρονο. Το 2007 ανοίγει το κατάστημα στη Χανιώτη, το πρώτο με σαλόνι για τους πελάτες στο οποίο μάλιστα προσφέρεται και καφές. Το  2013 ακολουθεί η Καλλιθέα και το 2016 η Νέα Ποτίδαια. Όλα τα καταστήματα της εταιρείας, σήμερα, είναι ανακαινισμένα και προσαρμοσμένα στο concept του καταστήματος της Χανιώτης, μεγάλα, με σάλες αλλά και εργαστήρια παραγωγής.

Να σημειωθεί ότι όλα τα καταστήματα λειτουργούν επτά ημέρες την εβδομάδα. Το καλοκαίρι, ο Φούρνος Λεμονή σε Καλλιθέα και Πευκοχώρι δουλεύει σε 24ωρη βάση, ενώ το κατάστημα με την περισσότερη κίνηση είναι αυτό της Χανιώτης.

Η ανάπτυξη του Φούρνου Λεμονή δεν ανακόπηκε ούτε στα χρόνια της οικονομικής κρίσης και η επιχείρηση, από το 2002 ως το 2017, εξαπλασίασε τους τζίρους της, ενώ φέτος, μία όχι τόσο καλή χρονιά για τον τουρισμό της Χαλκιδικής, καταγράφει αύξηση πωλήσεων της τάξης του 4,5%-5%, όταν η λιανική τροφίμων στις αρχές Αυγούστου και βάσει εκτιμήσεων είχε διψήφια μείωση στην Κασσάνδρα.

Ο Φούρνος Λεμονή είναι πλέον σημείο αναφοράς για Έλληνες και ξένους στην Κασσάνδρα. Πέρυσι κόπηκαν 1,2 εκατομμύρια αποδείξεις, που σημαίνει ότι στα καταστήματα σημειώθηκαν 3-4 εκατομμύρια διελεύσεις. Το 70% των πελατών εκτιμάται ότι είναι Έλληνες, κάτοικοι Χαλκιδικής και επισκέπτες- τουρίστες από άλλες περιοχές της χώρας.

«Γεγονός είναι ότι δεν έχουμε σοβαρό ανταγωνισμό στην Κασσάνδρα κι αυτό επειδή δεν υπάρχει άλλη επιχείρηση με τέτοια ανάπτυξη, άλλη αλυσίδα. Οι επιχειρήσεις του ιδίου αντικειμένου είναι μικρές και οι περισσότερες λειτουργούν εποχικά, συχνά από άτομα που δεν είναι Χαλκιδικιώτες, Κασσανδρινοί, με αποτέλεσμα να μη γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της περιοχής μας», τόνισε ο κ. Λεμονής.

Σημειωτέον ότι ο κάθε Φούρνος Λεμονή είναι ένα υπερκατάστημα στην κατηγορία αρτοποιείο- ζαχαροπλαστείο, με περίπου 400 κωδικούς από τους οποίους οι 300, είναι ιδιοπαραγώμενοι. Ψωμιά διαφόρων τύπων, αρτοσκευάσματα   πίτες, πρωινά, γλυκά, σιροπιαστά, παγωτά κι’ από το 2015 και έτοιμα γεύματα, μία σειρά από κρύα φρέσκα γεύματα.

Σε αυτά τα χρόνια, οι επενδύσεις έφεραν ανάπτυξη και η ανάπτυξη νέες επενδύσεις.

«Η πρόσφατη και πολύ σημαντική επένδυση, για την λειτουργία της εταιρείας, ήταν η δημιουργία ενός σύγχρονου, κεντρικού εργαστηρίου παραγωγής. Η επένδυση άρχισε να υλοποιείται το 2017, σε μισθωμένο ακίνητο 1.200 τ.μ.στη Νέα Φώκαια. Στο νέο εργαστήριο, που ήδη λειτουργεί, έχουν έως τώρα επενδυθεί 600.000 ευρώ. Δημιουργήθηκε ένα μεγάλο εργαστήριο αρτοποιίας, εργαστήρια παγωτού και σαλατών. Μένει να μεταφερθούν στις εγκαταστάσεις τα Τμήματα Ζαχαροπλαστικής και Διοίκησης, αυξάνοντας την συνολική επένδυση στο νέο παραγωγικό μας κέντρο, κοντά στις 850.000 ευρώ. Θα μας ενδιέφερε να αγοράσουμε το ακίνητο που έχει επιπλέον βοηθητικούς χώρους 1.000 τ.μ. και βρίσκεται σε έκταση 8 στρεμμάτων».

Ο λογαριασμός των επενδύσεων, στη διετία, ανεβαίνει κοντά στο 1,5 εκατ. ευρώ καθώς άμεσα, προς το τέλος του 2018 με αρχές 2019, θα λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα, το 7ο  της αλυσίδας, στην Κασσανδρεία (Βάλτα), ενώ θα ακολουθήσει η δημιουργία άλλων δύο καταστημάτων, επίσης στην Κασσάνδρα.

Τα σχέδια για «κάτω από τη γέφυρα»

Ποια όμως είναι τα επιχειρηματικά σχέδια των αδελφών Λεμονή; Βλέπουν πέρα από την Κασσάνδρα, τώρα που με τη νέα παραγωγική μονάδα έχουν αυξημένη παραγωγική δυναμικότητα; Βλέπουν ανάπτυξη σε άλλους συγγενικούς κλάδους ή δραστηριότητες;

«Όλη η δραστηριότητά μας είναι στην Κασσάνδρα, «από τη γέφυρα (σ.σ. γέφυρα Ποτίδαιας) και κάτω, από τη γέφυρα και πάνω δεν φεύγουμε», τόνισε ο Μιχάλης Λεμονής. «Παράγουμε για τα καταστήματά μας και τροφοδοτούμε και επιλεγμένους πελάτες HORECA, ξενοδοχεία και εστιατόρια.

«Προχωρούμε άμεσα στη δημιουργία καταστήματος στην Κασσανδρεία και υπάρχουν περιθώρια για τη δημιουργία ακόμη δύο μεγάλων καταστημάτων, στην Κασσάνδρα. Η αλυσίδα θα φτάσει στα εννέα ή δέκα καταστήματα. Με αυτό το μοντέλο ανάπτυξης που έχουμε, με τα μεγάλα καταστήματα, δεν φεύγουμε πάνω από τη γέφυρα».

Όμως υπάρχουν κι άλλα μοντέλα ανάπτυξης που μελετάει η εταιρεία, πέρα από αυτό των μεγάλων καταστημάτων, για την Κασσάνδρα ή και πέρα από αυτή.

«Η Κασσάνδρα σηκώνει τη δημιουργία έως και 15 μικρών σημείων πώλησης, που ο πελάτης θα μπορεί να πάρει καφέ, την τυρόπιτα του, το ψωμάκι του. Μελετάμε τον τύπο αυτού του νέου μικρού πρατηρίου, κάτι μεταξύ μικρού πρατηρίου και stand, κάτι πολύ ιδιαίτερου».

Ο νέος τύπος μικρού πρατηρίου, θα αποκαλυφθεί όταν αποκρυσταλλωθούν οι σχεδιασμοί.

Ωστόσο προοπτικές ανάπτυξης οι αδελφοί Λεμονή βλέπουν και σε άλλα σχέδια. «Θα μας ενδιέφερε να συμμετέχουμε σε ένα συλλογικό εγχείρημα που θα αφορά την ελληνική γαστρονομία, ένα εγχείρημα που θα αναδείκνυε την ελληνική γαστρονομία μέσα από τον τουρισμό.

«Όσο για την εκτός Κασσάνδρας δραστηριοποίησή μας, αυτό ίσως να μπορούσε να γίνει με ένα πολύ ξεχωριστό, ιδιαίτερο προϊόν, που θα πρόσθετε αξία στο brand Φούρνος Λεμονή. Σε τούτη τη φάση έχουμε να υλοποιήσουμε τους στόχους που θέσαμε για την αλυσίδα εντός Κασσάνδρας».

Κλείνοντας τη συνάντηση- συζήτηση που έγινε στο κατάστημα της Νέας Ποτίδαιας, ο κ. Μιχάλης Λεμονής αναφέρθηκε και στη μεγάλη γιορτή που ετοιμάζει η εταιρεία, για τα 40χρονά της. «Στις 2 Σεπτεμβρίου, στο Γλαρόκαβο, θα γιορτάσουμε τα 40 χρόνια του Φούρνου Λεμονή, μαζί με όσους μας στήριξαν και μας στηρίζουν, τους υπαλλήλους μας, τους προμηθευτές και πελάτες, στέλνοντας έτσι και ένα μήνυμα αισιοδοξίας στον κόσμο μας», σημείωσε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ