Skip to main content

Fraport για το ατύχημα στο αεροδρόμιο Μακεδονία: «Τηρήθηκαν οι προβλεπόμενες διαδικασίες»

Η διαχειρίστρια εταιρεία του αεροδρομίου της Θεσσαλονίκης πήρε θέση για το ατύχημα με τραυματισμό ενός εργαζόμενου της εταιρείας στις 10 Σεπτεμβρίου.

«Τηρήθηκαν όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες», είναι η θέση της Fraport για το ατύχημα με τραυματισμό ενός εργαζόμενου της εταιρείας που σημειώθηκε στην πίστα του αεροδρομίου «Μακεδονία» στη Θεσσαλονίκη στις 10 Σεπτεμβρίου.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Voria.gr, ο εργαζόμενος, που εκείνη τη μέρα διεκομίσθη σε νοσοκομείο της πόλης τραυματισμένος στο πόδι, πλέον είναι καλά στην υγεία του.

Τη διερεύνηση του περιστατικού έχει αναλάβει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με όσα ανέφεραν νωρίτερα οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Χρήστος Γιαννούλης και Νίκος Παππάς, που έφεραν στη δημοσιότητα το περιστατικό μέσω ερώτησης στη Βουλή, το ατύχημα σημειώθηκε κατά την άφιξη του υπουργού Εξωτερικών, Νίκου Δένδια, στη Θεσσαλονίκη εν όψει της ομιλίας του κ. Μητσοτάκη στη ΔΕΘ. Πιο συγκεκριμένα οι δύο βουλευτές αναφέρουν ότι, «κατά την άφιξη του αεροσκάφους, μετέβησαν δυο υπουργικές λιμουζίνες συνοδεία οχήματος Follow-Me του ιδιώτη διαχειριστή του αερολιμένα Fraport στη σκάλα του αεροσκάφους, εντός του πεδίου στάθμευσης αεροσκαφών, για να παραλάβουν τον υπουργό. Όταν σταμάτησε το όχημα Follow Me της Fraport, ο οδηγός του, υπάλληλος (airside supervisor) της Fraport-Greece, κατέβηκε από το όχημα και κατόπιν ο οδηγός τής μιας λιμουζίνας, κατά την προσπάθειά του να πλησιάσει ακόμα περισσότερο τη σκάλα του αεροσκάφους, πιθανότατα από υπερβάλλοντα ζήλο, κινήθηκε αυτόβουλα και ανεξέλεγκτα με αποτέλεσμα να συγκρουστεί και να εκτινάξει τον υπάλληλο (airside supervisor) της Fraport-Greece και να τον τραυματίσει σοβαρά».

Στη συνέχεια της ερώτησης, οι δύο βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία καταγγέλλουν σειρά παρατυπιών τόσο κατά τη διαδικασία προσέγγισης του αεροσκάφους από τα υπουργικά οχήματα όσο και κατά την ενημέρωση που όφειλαν να παράσχουν στο Γραφείο Αερολιμενικού Ελέγχου αρμόδιοι φορείς. «Έχουν περάσει αρκετές ημέρες από το συμβάν, χωρίς εκπρόσωποι της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ) από την Αθήνα να έχουν βρεθεί στον χώρο του ατυχήματος, ενώ όπως είναι φυσικό τα εμπλεκόμενα οχήματα έχουν αποχωρήσει και προανακριτικό υλικό, όπως φωτογραφίες και αλλά, δεν φαίνεται να έχει συλλεγεί», σημειώνουν.

Οι βουλευτές μέσω της ερώτησης ρωτούν τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή:

1. Οι ενέργειες της Fraport, στη διαχείριση του συγκεκριμένου ατυχήματος ήταν σύμφωνες με τον Εθνικό Κανονισμό Ασφάλειας Πολιτικής Αεροπορίας;

2. Είναι ασφαλισμένες οι λιμουζίνες για ατυχήματα εντός του ελεγχόμενου χώρου του αερολιμένα;

3. Πώς επετράπη να κινούνται σε ελεγχόμενο χώρο δύο πολυτελείς λιμουζίνες;

4. Ποια είναι η Κρατική Αρχή του αερολιμένα, που ελέγχει τυχόν αυθαιρεσίες και  επιβάλλει τα προβλεπόμενα πρόστιμα και σε τι ποσό ανέρχονται αυτά;

5. Πώς μπορεί να διενεργηθεί ουσιαστική προανάκριση για το συμβάν χωρίς την άμεση συγκέντρωση προανακριτικού υλικού από τον τόπο του συμβάντος;

6. Πόσο αξιόπιστη μπορεί να είναι μια προανακριτική διαδικασία από την Αθήνα, αφού τρεις ημέρες μετά το συμβάν, η προανακριτική αρχή δεν έχει παρουσία στον αερολιμένα της Θεσσαλονίκης;

7. Ποια διαδικασία θα έπρεπε να ακολουθήσει ο φορέας λειτουργίας του αεροδρομίου στην περίπτωση αυτή;

8. Έχουν ενημερωθεί τα αστυνομικά τμήματα αεροδρομίων, ότι προανάκριση για οποιοδήποτε συμβάν θα διενεργείται από την ΑΠΑ με έδρα την Αθήνα;

9. Τι γίνεται με τα ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την περίοδο γιορτών και διακοπών;

10. Γνωρίζει η Fraport, ότι συνδρομή θα πρέπει να ζητείται μόνο από την ΑΠΑ; Άμεση ανάγκη αξιοποίησης του προσωπικού των Κινητών Μονάδων Υγείας.