Τρίτη 24 Νοεμβρίου 2020
x

ΦΡΟΥΤΑ ΚΑΙ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ: ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑ ΝΑ ΠΕΤΥΧΕΙ Η ΔΙΑΙΤΑ

Μπορούμε να τρώμε όσα φρούτα θέλουμε και να χάνουμε βάρος; Ποιο φρούτο είναι ιδανικό για τη δίαιτα; Δείτε αναλυτικά έναν μικρό οδηγό.

Πλούσια σε βιταμίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και φυτικές ίνες, τα φρούτα αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της υγιεινής διατροφής.

Τι ισχύει όμως με τον ρόλο των φρούτων στο αδυνάτισμα; Μπορούμε να τρώμε όσα φρούτα θέλουμε και να χάνουμε βάρος; Πρέπει να αποφεύγουμε τη ζάχαρη που περιέχεται στα φρούτα; Ποιο είναι το ιδανικό φρούτο για δίαιτα;

Γιατί χρειάζεστε τα φρούτα στη δίαιτά σας

Τα φρούτα παρέχουν μια σημαντική ποσότητα φυτικών ινών στη διατροφή σας, η οποία θα επιβραδύνει τη διαδικασία της πέψης και θα σας επιφέρει το αίσθημα κορεσμού, σύμφωνα με το vita.gr. Επιλέγοντας, λοιπόν, φρούτα αντί για επεξεργασμένα γλυκά, θα ικανοποιήσετε τη λιγούρα σας για κάτι γλυκό, ενώ παράλληλα θα γλιτώσετε θερμίδες και θα μείνετε χορτάτη για περισσότερη ώρα.

Μπορώ να τρώω όσα φρούτα θέλω και να χάνω βάρος;


Σε καμία περίπτωση τα φρούτα δεν πρέπει να λείπουν από την καθημερινή διατροφή σας. Ωστόσο, αυτό δε σημαίνει ότι μπορείτε να τρώτε όσα θέλετε και να περιμένετε να χάσετε βάρος, καθώς ορισμένα φρούτα είναι πλούσια σε φρουκτόζη.

Σε αντίθεση με τη γλυκόζη, τη συνηθέστερη απλή ζάχαρη που αποστέλλεται στους μυς, τον εγκέφαλο και άλλα όργανα για να χρησιμοποιηθεί ως ενέργεια, η φρουκτόζη μεταβολίζεται από το συκώτι σας. Εάν το συκώτι σας έχει ήδη αρκετή «δουλειά», υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να μετατρέψει την πλεονάζουσα φρουκτόζη σε λίπος, αποθηκεύοντάς το για χρήση αργότερα.

Από την άλλη, η αντίληψη ότι πρέπει να αποφεύγετε τα φρούτα επειδή έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, είναι ένας διαδεδομένος διατροφικός μύθος που δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Κανείς δεν πάχυνε επειδή έτρωγε φρούτα ή λαχανικά. Αντιθέτως, τα φαγητά με υψηλή περιεκτικότητα σε λίπος, ζάχαρη και αλάτι είναι αυτά που προσθέτουν κιλά και καλό θα ήταν να τα αντικαταστήσετε με φρούτα και λαχανικά.

Μην ξεχνάτε ωστόσο πως όταν προσπαθείτε να χάσετε βάρος, οι θερμίδες και οι υδατάνθρακες έχουν σημασία. Ειδικά αν ακολουθείτε μία δίαιτα που βασίζεται στη χαμηλή πρόσληψη υδατανθράκων, είναι πολύ εύκολο να καλύψετε την ημερήσια ποσότητα υδατανθράκων σας τρώγοντας απλά λίγα φρούτα.

Τι ισχύει για τους χυμούς φρούτων και τα smoothies


Το καλύτερο που έχετε να κάνετε αν θέλετε να αδυνατίσετε είναι να τρώτε ολόκληρο το φρούτο, ώστε να χορτάσετε. Ακόμη και αν φτιάξετε μόνη σας φυσικό χυμό πορτοκαλιού, δεν είναι καλή ιδέα. Σκεφτείτε ότι ένα ποτήρι με φυσικό χυμό πορτοκαλιού περιέχει τόση ζάχαρη όση υπάρχει σε τρία ολόκληρα πορτοκάλια.

Τα smoothies αποτελούν μια μέση λύση, μεταξύ φρούτων και χυμών φρούτων, αφού αν ρίξετε ολόκληρο το φρούτο στο μπλέντερ είναι καλύτερη λύση από το να πιείτε μόνο τον χυμό του. Και πάλι, πάντως, η καλύτερη επιλογή που μπορείτε να κάνετε είναι να καταναλώσετε ολόκληρο το φρούτο.

Ποιο φρούτο είναι ιδανικό για δίαιτα;


Οι μπανάνες, το μάνγκο, τα σταφύλια και τα αποξηραμένα φρούτα μπορεί να είναι νόστιμα και υγιεινά τρόφιμα, ωστόσο όταν θέλετε να χάσετε βάρος, καλό είναι να προσέχετε την ποσότητα που καταναλώνετε από αυτά, καθώς έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Παρά τη διαμάχη των διατροφολόγων σχετικά με το πόση φρουκτόζη μπορεί να καταναλώνει ένα άτομο, οι περισσότεροι διατροφολόγοι συμφωνούν ότι το μύρτιλο είναι το πιο υγιεινό φρούτο.

Έτσι, αν θέλετε να προσθέσετε ένα φρούτο στη διατροφή σας, καλό είναι να επιλέξετε τα μύρτιλα, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως υπερτροφές λόγω των υψηλών επιπέδων πολυφαινολών, αντιοξειδωτικών και αντιφλεγμονωδών ενώσεων που βοηθούν στην καταπολέμηση της απώλειας μνήμης και στη βελτίωση της διάθεσής μας.

Μάλιστα, τα μύρτιλα είναι εξαιρετικά για την απώλεια βάρους ακόμη και ως μέρος μιας δίαιτας με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες. Σε αντίθεση με ορισμένα άλλα φρούτα, τα μύρτιλα έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνουν σημαντικά τα επίπεδα γλυκόζης και ινσουλίνης στον άνθρωπο, ενώ επιπλέον, έχουν λίγες θερμίδες, υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και υπέροχη γεύση.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ