Skip to main content

Fuel Pass 2 - Σταϊκούρας: Έως 45.000 ευρώ εισόδημα το όριο για την επιδότηση στα καύσιμα

Η ενίσχυση του Fuel Pass απευθύνεται σε περισσότερους από 3 εκατομμύρια οδηγούς, ενώ θα υπάρξει και μια ξεχωριστή παρέμβαση για αγρότες.

Τα πλαίσιο μέτρων για τον νέο κύκλο της επιδότησης στα καύσιμα (Fuel Pass 2) εξειδίκευσαν το μεσημέρι της Τρίτης οι Χρήστος Σταϊκούρας και Θεόδωρος Σκυλακάκης, μετά τις σχετικές ανακοινώσεις του πρωθυπουργού, νωρίτερα, στο υπουργικό συμβούλιο.

Διαβάστε: Αυξάνεται στα 80 ευρώ η επιδότηση στη βενζίνη για το επόμενο τρίμηνο

Πέρα από το γεγονός ότι το Fuel Pass θα είναι αυξημένο αυτή τη φορά, διευρύνονται και οι δικαιούχοι, καθώς μπορούν να το λάβουν όσοι έχουν δηλωθέν εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 ευρώ ανά προστατευόμενο μέλος και συνολικά έως 45.000 ευρώ.

Η πλατφόρμα για το Fuel Pass 2 θα είναι διαθέσιμη και πάλι στο vouchers.gov.gr από τα τέλη Ιουλίου, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις του οικονομικού επιτελείου.

Για το diesel κίνησης, η ενίσχυση θα εξακολουθήσει να είναι 12 λεπτά ανά λίτρο στην πηγή. Το τελικό όφελος – συνυπολογίζοντας και τον ΦΠΑ – θα ανέλθει στα 15 λεπτά το λίτρο. Το συνολικό κόστος αυτής της παρέμβασης φτάνει τα 115 εκατ. ευρώ.

Επίσης, επιστρέφεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης στους πολίτες που είναι κατ’ επάγγελμα αγρότες. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχει υποβληθεί δήλωση ΟΣΔΕ και για το 2022. Το κόστος του μέτρου αυτού υπολογίζεται στα 60 εκατ. ευρώ.
To ύψος της ενίσχυσης

Σε συνέχεια των προηγούμενων ανακοινώσεων του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας εξήγησε ότι οι ωφελούμενοι θα λαμβάνουν την επιδότηση με τη μορφή ψηφιακής χρεωστικής κάρτας. Για όσους δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα, μπορούν να λαμβάνουν την επιδότηση κατευθείαν στην τράπεζα.

Ωστόσο, όσοι λάβουν το Fuel Pass 2 με ψηφιακή κάρτα, η επιδότηση θα είναι προσαυξημένη κατά 15 ευρώ (έναντι 5 ευρώ που ίσχυε με την προηγούμενη επιδότηση). Αναλυτικά:

- Για αυτοκίνητα ΙΧ στην ηπειρωτική Ελλάδα θα είναι 65 ευρώ χωρίς κάρτα, 80 με κάρτα (από τα 45 που ίσχυε ως σήμερα).
- Στα νησιά (συμπεριλαμβάνεται και η Κρήτη), για τα αυτοκίνητα θα είναι 85 χωρίς κάρτα, 100 με κάρτα.
- Για δίκυκλα στην ηπειρωτική Ελλάδα: 35 ευρώ χωρίς κάρτα, 60 με κάρτα
- Για δίκυκλα σε νησιά: 55 ευρώ χωρίς κάρτα, 70 με κάρτα.

Όπως υποστήριξε ο κ. Σταϊκούρας, με βάση πάντα τις σημερινές τιμές καυσίμων, η ενίσχυση αυτή απομειώνει το κόστος για 180 λίτρα καυσίμων στα 44 λεπτά το λίτρο για τις ηπειρωτικές περιοχές και τα 52 λεπτά το λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές, «ρίχνοντας την τιμή της βενζίνης κάτω από τα 2 ευρώ». Το συνολικό κόστος για το Fuel Pass 2 θα είναι 200 εκατ. ευρώ.
Οι δικαιούχοι

Δικαιούχος του fuel pass είναι κάθε φυσικό πρόσωπο συμπεριλαμβανομένων και ελευθέρων επαγγελματιών, που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδας με δηλωθέν οικογενειακό εισόδημα φορολογικού έτους 2021 έως 30.000 ευρώ, προσαυξημένο κατά 3.000 για κάθε επιπλέον εξαρτώμενο μέλος, έως συνολικά 45.000 ευρώ.

Σύμφωνα με τον υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα, συνολικά οι δικαιούχοι που μπορούν να επωφεληθούν από το Fuel Pass 2 αγγίζουν τα 3,1 εκατομμύρια άτομα από τους 3,5 εκατ. ιδιοκτήτες αυτοκινήτων στη χώρα.

Όπως και με το προηγούμενο Fuel Pass, κάθε φυσικό πρόσωπο μπορεί να δηλώνει μόνο ένα όχημα και μοτοσικλέτα-μοτοποδήλατο. Απαραίτητη προϋπόθεση είναι το όχημα ή μοτοσυκλέτα-μοτοποδήλατο να είναι σε κυκλοφορία, να είναι ασφαλισμένο, να μην οφείλονται γι’ αυτό τέλη κυκλοφορίας, και να υπάρχει τουλάχιστον ένα ποσοστό συνιδιοκτησίας ή να είναι σε leasing (πχ. από τον εργοδότη σας).

Ο υφυπουργός Οικονομικών, Θοδωρής Σκυλακάκης, είπε από την πλευρά του: «Οι πολίτες έχουν εξοικείωση με υφιστάμενη πλατφόρμα για το Fuel Pass. Δίνουμε αυτή τη βοήθεια γιατί ο ρυθμός ανάπτυξης ήταν πολύ υψηλός το 2021, η ανάπτυξη αυτή είναι ποιοτική, καθώς είχαμε ρεκόρ εξαγωγών. Ταυτόχρονα, είχαμε μείωση της ανεργίας. Η αυξημένη ανάπτυξη έχει αντανάκλασξη και στα δημόσια έσοδα, είχαμε υπέρβαση στην εκτέλεση προϋπολοιγισμού κατά 2,1 δισ. ευρώ. Ο τρίτος λόγος είναι τα έσοδα από τον τουρισμό. Όλα αυτά γίνονται παρά τις τεράστιες εξωγενείς πιέσεις, τις αυξήσεις των διεθνών τιμών σε εμπορεύματα και καύσιμα. Κάναμε μεταρρυθμίσεις, παρά τις κρίσεις και έχουμε σήμερα πρόσθετο δημοσιονομικό χώρο που τον διαθέτουμε στους πολίτες με σύνεση».

Νωρίτερα, κατά την εισηγητική του τοποθέτηση στο υπουργικό συμβούλιο ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, ανακοίνωσε την αύξηση του Fuel Pass στα 80 ευρώ για τα αυτοκίνητα και στα 60 ευρώ για τα δίτροχα. Ειδικά για τα νησιά, το ποσό αυξάνεται στα 100 ευρώ αντί 55 μέχρι σήμερα για τα αυτοκίνητα, και στα 70 ευρώ για τα δίτροχα.

Η επιδότηση θα ισχύσει για τρεις μήνες, Ιούλιο, Αύγουστο, Σεπτέμβριο για βενζίνη και για ντίζελ και αφορά 3 εκατομμύρια οδηγούς.

Με την αύξηση της επιδότησης καυσίμων -συνέχισε ο πρωθυπουργός- επιτυγχάνεται μια μείωση της τιμής της βενζίνης κατά 44 λεπτά.