Skip to main content

Funkmartini: Η πρώτη online κοινότητα ομορφιάς στην Ελλάδα

Το success story της πρώτης glam tech πλατφόρμας για υπηρεσίες ομορφιάς στην Ελλάδα. Πώς μέσα σε δύο χρόνια οι 150 κρατήσεις το μήνα έγιναν... 5.000.

Ένα ακόμη παράδειγμα ότι ακόμη και μέσα στη βαθιά κρίση που πλήττει την ελληνική κοινωνία υπάρχει χώρος για καινοτόμες και φρέσκες ιδέες είναι το Funkmartini, η πρώτη glam tech πλατφόρμα ομορφιάς στην Ελλάδα.

H start up, το πρώτο marketplace στο χώρο των υπηρεσιών ομορφιάς στην Ελλάδα, δημιουργήθηκε πριν από περίπου 3 χρόνια από την Αλεξία Κωτσή, τον Γρηγόρη Σταματόπουλο και τον Χριστόδουλο Παπαχρήστου, με στόχο να συνδέσει τις επιχειρήσεις ομορφιάς, όπως κομμωτήρια, nail bar, ινστιτούτα ομορφιάς και αισθητικής, με καταναλωτές που ψάχνουν ραντεβού για υπηρεσίες ομορφιάς και περιποίησης στο ίντερνετ.

Όπως εξηγεί η κυρία Κωτσή στη Voria.gr, η ιδέα ήταν δική της, καθώς εργαζόταν σε ανοιχτό περιβάλον εργασίας (open space) και όπως λέει... ντρεπόταν να καλέσει στο τηλέφωνο το κομμωτήριο για να κλείσει ραντεβού.

«Θεώρησα ότι λείπει μια πλατφόρμα στην οποία θα βρίσκεις διαθέσιμο ραντεβού στο κομμωτήριο, θα διαβάζεις αξιολογήσεις από άλλους πελάτες, θα ανακαλύπτεις τον εσωτερικό του χώρο μέσα από φωτογραφίες και κυρίως θα μαθαίνεις για τις τιμές του. Γι’αυτό και το έκανα! Το δημιουργήσαμε και το έχουμε αναπτύξει όλοι μαζί», τονίζει χαρακτηριστικά.

Αυτή τη στιγμή το Funkmartini συνεργάζεται με περισσότερες από 1.800 επιχειρήσεις, κυρίως σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, ενώ στην πλατφόρμα, μπορεί κάποιος να βρει 24.000 υπηρεσίες ομορφιάς και περιποίησης,  24 ώρες το 24ωρο, 7 ημέρες την εβδομάδα.

Στην Θεσσαλονίκη συγκεκριμένα, υπάρχουν περίπου 300 καταστήματα τα περισσότερα εκ των οποίων κομμωτήρια.

Ακόμη, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, οι χρήστες είναι κυρίως γυναίκες 18 έως 40 ετών, ενώ περίπου 40% των κρατήσεων πραγματοποιούνται από κινητές συσκευές όπως mobile & tablet από το mobile app (App store και Google Play) που διεθέτει.

Από τις 150 στις... 5.000 κρατήσεις το μήνα

Σε ό,τι αφορά την πορεία της επιχείρησης, η κυρία Κωτσή αναφέρει ότι το λανσάρισμα της πλατφόρμας έγινε τον Φεβρουάριο του 2015 με μόλις 150 κρατήσεις σε 400 καταστήματα ωστόσο, πλέον, έχει ξεπεράσει τις 5.000 κρατήσεις το μήνα και τα 1.800 καταστήματα.

Ερωτηθείσα σχετικά με το ποιο είναι το «μυστικό» της επιτυχίας της, η ίδια τονίζει: «Είμαστε πολύ ευχαριστημένοι με την πορεία μας έως τώρα και συνεχίζουμε δυναμικά την ανάπτυξη μας στην υπόλοιπη Ελλάδα. Το μεγαλύτερο μυστικό και συνάμα σίγουρη επιτυχία της Funkmartini είναι η δυνατή της ομάδα. Οι άνθρωποι μας είναι συγκεντρωμένοι στο όραμα μας και αγαπούν πολύ αυτό που κάνουν γι' αυτό και η επιτυχία μας είναι δεδομένη».

Βέβαια, όπως λέει η ίδια, η νοοτροπία του online booking λείπει ακόμη από τον Έλληνα, καθώς είναι μια υπηρεσία που ακόμα δεν είναι ευρέως διαδεδομένη αλλά μήνα με τον μήνα γίνεται και πιο αγαπητή στους χρήστες.

«Θεωρώ ότι ήταν σπουδαίο να συγκεντρώσουμε τόσες επιχειρήσεις ομορφιάς, να τις εκπαιδεύσουμε στις νέες τεχνολογίες και να έχουμε δημιουργήσει την πρώτη online “κοινότητα” ομορφιάς στην Ελλάδα», υπογραμμίζει.

Loyalty points και #Happybox

Το πρόγραμμα επιβράβευσης των πελατών (loyalty) του Funkmartini ονομάζεται #Happybox και όπως εξηγεί η ίδια, πρόκειται για ένα gamification μοντέλο στο οποίο ο χρήστης λαμβάνει πόντους με βάση την δραστηριότητα του στην πλατφόρμα - εάν για παράδειγμα, εάν κλείσει ραντεβού, αξιολογήσει, καλέσει φίλους κλπ. Όταν ο χρήστης φτάσει τους 200 πόντους επιβράβευσης τότε λαμβάνει ένα κουτί ομορφιάς με επώνυμα καλλυντικά.



«Το έχουμε σχεδιάσει με πολύ αγάπη για να προσφέρουμε στους χρήστες μας μια ολοκληρωμένη εμπειρία γύρω από την ομορφιά. Θεωρούμε ότι έτσι συνδέουμε την online υπηρεσία που έχουμε δημιουργήσει με τον πραγματικό κόσμο, φυσικό κόσμο δεδομένου ότι και οι υπηρεσίες ομορφιάς πραγματοποιούνται σε αυτόν. Είναι ήδη αρκετά δημοφιλές στους χρήστες μας και όλοι κυνηγούν το #Happybox», υπογραμμίζει η κυρία Κωτσή

Πάντως, σε ερώτηση της Voria.gr για ενδεχόμενα σχέδια της εταιρείας στο μέλλον, η κυρία Κωτσή απαντά ότι στόχος της ομάδας του Funkmartini είναι να επεκταθεί η πλατφόρμα και σε άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας, καθώς και να αναπτυχθεί μια εφαρμοφή (app) για τους επαγγελματίες, με σκοπό να τους εξασφαλίσει περισσότερο χρόνο στη διαχείρηση των πελατών τους.

«Συνεχώς βελτιώνουμε την εμπειρία του χρήστη και προσπαθούμε να αυξάνουμε τους χρήστες και τα ραντεβού μας», υποστηρίζει χαρακτηριστικά.