Παρασκευή 10 Ιουλίου 2020
x

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ: ΟΙ 12 ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΕ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ

Ο γγ Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης σε συνέντευξή του στη Voria.gr δίνει την εικόνα των μεγάλων έργων της Θεσσαλονίκης - Μετρό, fly over, δρόμοι, λιμάνι

«Τα έργα υποδομών στηρίζουν την οικονομία, στηρίζουν την κοινωνία». Η φράση ανήκει στον Γενικό Γραμματέα Υποδομών του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργο Καραγιάννη.

Ο κ. Καραγιάννης μίλησε στη Voria.gr για τις πιο βασικές από τις υποδομές που έχει σε προτεραιότητα για τη Θεσσαλονίκη το υπουργείο του και συνολικά η κυβέρνηση.

Με τον υπουργό, Κώστα Καραμανλή, βρέθηκαν την προηγούμενη εβδομάδα για ακόμη μια φορά στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ελέγξουν την πρόοδο των έργων, που εποπτεύουν.

«Η φιλοσοφία μας είναι να μην τάζουμε, να μη λέμε ωραία λόγια, να μην παίρνουμε αποφάσεις στο πόδι. Θέλουμε να είμαστε μετρημένοι, σίγουροι και αποτελεσματικοί. Τα μεγάλα έργα υποδομής δεν τα βλέπουμε ως πεδίο λαϊκισμού και δημιουργίας εντυπώσεων. Ο κεντρικός μας στόχος είναι να προχωρήσουμε γρήγορα και να επιταχύνουμε τις διαδικασίες ιδίως στα νέας γενιάς μεγάλα έργα. Με σαφείς όρους και ξεκάθαρους κανόνες, δουλεύουμε συστηματικά για να αλλάξουμε την εικόνα της χώρας, αλλά και της Θεσσαλονίκης, και κυρίως για να προσφέρουμε στην πατρίδα μας τα έργα που έχει ανάγκη. Τα έργα υποδομών στηρίζουν την οικονομία, στηρίζουν την κοινωνία», επισήμανε ο κ. Καραγιάννης.

Ρωτήσαμε για την πορεία των πιο σημαντικών έργων που είναι σε εξέλιξη ή συζητούνται επί πολλά χρόνια στη Θεσσαλονίκη και πήραμε απαντήσεις. Άλλωστε, ο κ. Καραγιάννης ως Θεσσαλονικιός έχει και τη γνώση και το ενδιαφέρον, αλλά και σημαντική ευθύνη για τα συγκεκριμένα έργα.

Οι εκκρεμότητες που παρέλαβε το υπουργείο μόνο λίγες δεν είναι, όπως προκύπτει από τις απαντήσεις. Οι Θεσσαλονικείς γνωρίζουν τα έργα «γεφύρια», τα ημιτελή έργα υποδομών, που στοιχειώνουν εδώ και πολλά χρόνια την πόλη και την ευρύτερη περιοχή. Σε αυτά επικεντρωθήκαμε. Δώδεκα μείζονες παρεμβάσεις (μετρό, τέσσερα οδικά έργα, δυο αντιπλημμυρικά, σχολεία και τέσσερα σιδηροδρομικά έργα) και η πορεία τους, όπως την περιγράφει ο κ. Καραγιάννης.

Οι ειδήσεις

Σταχυολογώντας τις απαντήσεις του Γ.Γ. Υποδομών, οι ειδήσεις που προκύπτουν είναι:

-Τον Αύγουστο αρχίζουν οι εργασίες στον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό για την απόσπαση των αρχαιοτήτων και θα ολοκληρωθούν εντός του έτους.

-Το «ορφανό» χιλιόμετρο μεταξύ Μουδανιών και Ποτίδαιας θα συμβασιοποιηθεί το καλοκαίρι, αλλά θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2021, οπότε έχουμε μπροστά μας άλλα δύο... δύσκολα καλοκαίρια.

-Ακόμη πιο πίσω πηγαίνει η ολοκλήρωση του τμήματος Θέρμη – Γαλάτιστα, που αναμένεται σε μια τριετία αρχίζοντας από το Σεπτέμβριο.

-Την ίδια περίοδο αναμένεται και η ολοκλήρωση της «γέφυρας στον αέρα», για τη σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με τον αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ και την Εγνατία Οδό.

-Η κυβέρνηση είναι αποφασισμένη να προχωρήσει την υπερυψωμένη γέφυρα στην περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (flyover) και «τρέχει» τις μελέτες.

-Άρχισαν και θα ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια τα μεγάλα αντιπλημμυρικά έργα της Καλαμαριάς και της Λαχαναγοράς.

-Μέσω ΣΔΙΤ 17 νέα σχολεία. Οι διαδικασίες για την ανέγερση αρχίζουν τον επόμενο μήνα.

-Νέος διαγωνισμός για τη σύνδεση του έκτου προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με το σιδηροδρομικό δίκτυο για να συντομευτεί η ολοκλήρωση του έργου από τα πέντε στα τρία χρόνια. Τρία ακόμη σιδηροδρομικά έργα πρόκειται να δημοπρατηθούν, μεταξύ τους και η ηλεκτροκίνηση στη γραμμή Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας.

1.Μετρό Θεσσαλονίκης. Βασική γραμμή και επέκταση προς Καλαμαριά

Από τον Ιανουάριο ξεκίνησε η αφαίρεση των υλικών επίχωσης των αρχαιοτήτων στο σταθμό Βενιζέλου, αμέσως μετά την έκδοση τον περασμένο Μάρτιο της σχετικής απόφασης της υπουργού Πολιτισμού, προχώρησε άμεσα η εκπόνηση των απαραίτητων μελετών.

Παράλληλα ετοιμάζεται με τη συνεργασία και υπό την επίβλεψη των αρμόδιων υπηρεσιών του υπουργείου Πολιτισμού, ο διαγωνισμός για τη μελέτη της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων.

Εκτιμάται ότι τον Αύγουστο θα ξεκινήσουν οι εργασίες, ώστε να ολοκληρωθούν εντός του έτους. Οι πρώτες μελέτες του σταθμού κατατέθηκαν στα μέσα Μαΐου και αφορούν αρχιτεκτονικά, στατικά και ηλεκτρομηχανολογικά σε επίπεδο Οριστικής Μελέτης «1». Αμέσως μετά την έγκρισή τους θα ακολουθήσει η τελική μελέτη επιπέδου «2» για να ξεκινήσει η κατασκευή του σταθμού.

Στην επέκταση προς Καλαμαριά υπογράφηκε η σύμβαση για τα συστήματα σηματοδότησης και ελέγχου συρμών (ATC) και επιτήρησης συρμών (ATS), ενώ τον Ιούλιο θα δημοπρατηθούν τα υπόλοιπα ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα που απαιτούνται για τη λειτουργία της επέκτασης.

2.Κάθετος Άξονας Εγνατίας Οδού Θεσσαλονίκη - Ν. Μουδανιά-Ποτίδαια: Βελτίωση-διαπλάτυνση τμήματος Ν. Μουδανιά – Ποτίδαια

Το έργο, προϋπολογισμού 14,5 εκατ. ευρώ, δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται εντός του καλοκαιριού και η διάρκειά της είναι 30 μήνες.

3.Ολοκλήρωση βελτίωσης του επιπέδου οδικής ασφάλειας στον οδικό άξονα Θεσσαλονίκη – Πολύγυρος (ΕΟ 16), στο τμήμα Θέρμη – Γαλάτιστα

Το έργο, προϋπολογισμού 29 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται το Σεπτέμβριο και η διάρκειά της είναι 36 μήνες.

4.Ολοκλήρωση κατασκευής της σύνδεσης του 6ου προβλήτα Λιμένα Θεσσαλονίκης με τον Αυτοκινητόδρομο ΠΑΘΕ

Το έργο, προϋπολογισμού 75 εκατ. ευρώ δημοπρατήθηκε και βρίσκεται στο στάδιο της εξέτασης των οικονομικών προσφορών. Η υπογραφή της σύμβασης αναμένεται τον Οκτώβριο και η διάρκειά της είναι 36 μήνες.

5.Αναβάθμιση Ανατολικής Εσωτερικής Περιφερειακής Λεωφόρου (Flyover)

Oι απαιτούμενες μελέτες προχωρούν από την «Εγνατία Οδός ΑΕ» και τις υπηρεσίες του υπουργείου και θα ολοκληρωθούν το φθινόπωρο του 2020. Αρχές Ιουνίου θα περάσει από τη Διυπουργική Επιτροπή η πρόταση για την υλοποίηση του έργου ως ΣΔΙΤ για να ξεκινήσει αμέσως μετά ο διαγωνισμός για τη πρώτη φάση της Προεπιλογής. Ενδεικτικός προϋπολογισμός του έργου είναι 350 εκατ. ευρώ.

6.Αποχέτευση ομβρίων υδάτων νοτίου τμήματος Δήμου Καλαμαριάς

Έχει κηρυχθεί η απαλλοτρίωση και αναμένεται η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 12 εκατ. ευρώ, το δεύτερο εξάμηνο 2020, ενώ η διάρκεια κατασκευής είναι 36 μήνες.

7.Κατασκευή αντιπλημμυρικών έργων ευρύτερης περιοχής Λαχαναγοράς

Η κήρυξη της απαλλοτρίωσης θα γίνει τις επόμενες μέρες και η δημοπράτηση του έργου προϋπολογισμού 33 εκατ. ευρώ, αναμένεται μέσα στο δεύτερο εξάμηνο 2020, ενώ η διάρκειά του έργου είναι 36 μήνες.

8.Σχολεία

Η Κτιριακές Υποδομές ΑΕ θα αναλάβει να καταθέσει τον Ιούλιο, νέα αίτηση υπαγωγής στις διατάξεις του Ν. 3389/2005, όπως ισχύει για τις ΣΔΙΤ, για την ανέγερση 17 σχολικών μονάδων στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, εκτιμώμενου κόστους κατασκευής, μετεγκατάστασης, ασφάλισης και βαριάς συντήρησης 153 εκατ. ευρώ.

9.Εγκατάσταση συστήματος Σηματοδότησης και ETCS-LEVEL 1 στη μονή σιδηροδρομική γραμμή Θεσσαλονίκη  - Ειδομένη

Το έργο προϋπολογισμού 46 εκατ. ευρώ αναμένεται να δημοπρατηθεί άμεσα (Ιούνιος 2020) με στόχο να έχουμε ανάδοχο το Μάρτιο 2021 και να ολοκληρωθεί στις αρχές του 2024 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες).

10.Θεσσαλονίκη – Μουριές

Το έργο προϋπολογισμού 65 εκατ. ευρώ μπορεί να δημοπρατηθεί το τέταρτο τρίμηνο του 2020 με στόχο να συμβασιοποιηθεί το καλοκαίρι του 2021 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες).

11.Αναβάθμιση – ηλεκτροκίνηση της γραμμής Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας

Το έργο προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ μπορεί να δημοπρατηθεί το πρώτο τρίμηνο του 2021 με στόχο να συμβασιοποιηθεί εντός του 2021 και να ξεκινήσει η κατασκευή το 2022 (διάρκεια σύμβασης 36 μήνες).

12.Σύνδεση 6ου Προβλήτα Θεσσαλονίκης με Σιδηροδρομικό Δίκτυο

Η μελέτη για το έργο έχει δημοπρατηθεί το 2018 και ο διαγωνισμός μέχρι σήμερα δεν έχει ολοκληρωθεί, με δυσοίωνες προοπτικές. Για το λόγο αυτό η ΕΡΓΟΣΕ προτίθεται να ακυρώσει τον παραπάνω διαγωνισμό και να προχωρήσει το έργο με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου με σκοπό να έχει ανάδοχο το τρίτο τρίμηνο του 2021.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ