Skip to main content

Γαβρόγλου: Δεν είναι λύση η αστυνομία μέσα στα Πανεπιστήμια

Σε ομιλία του σε κομματική εκδήλωση για την Παιδεία στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός διάβασε ανοιχτή επιστολή προς τον πρόεδρο της ΝΔ, Κυριάκο Μητσοτάκη.

Για την ανομία που επικρατεί εντός των πανεπιστημιακών ιδρυμάτων της χώρας αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν οι πρυτανικές αρχές και οι φοιτητές μίλησε απόψε ο υπουργός Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, Κώστας Γαβρόγλου, δηλώνοντας κατηγορηματικά πως «η αστυνομία μέσα στα Πανεπιστήμια δεν είναι λύση».

Σε ομιλία του σε εκδήλωση που διοργάνωσαν οι εκπαιδευτικοί του κόμματος στη Θεσσαλονίκη με τίτλο «Το μέλλον της δημόσιας Παιδείας», ο κ. Γαβρόγλου τόνισε πως τα προβλήματα της ανομίας εντοπίζονται στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο και τα κτήρια του Πολυτεχνείου που βρίσκονται επί της οδού Πατησίων στην Αθήνα και σημείωσε πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ήταν η πρώτη που παραδέχθηκε το πρόβλημα.

Παράλληλα, έβαλε κατά των διοικήσεων των ιδρυμάτων, καθώς σε πόρισμα που κατέληξε ομάδα εργασίας που συστήθηκε από την κυβέρνηση για το εν λόγω πρόβλημα, «δεν απάντησε κανείς».

«Είπαμε να γίνει μια ομάδα εργασίας, επικεφαλής ήταν ο Νίκος Παρασκευόπουλος, ήταν εκπρόσωποι της αστυνομίας και της εισαγγελίας, καθηγητές της εγκληματολογίας και της νομικής και κατέληξαν σε ένα πόρισμα. Το πόρισμα αυτό στάλθηκε σε όλα τα Ιδρύματα, ζητώντας να συζητηθεί στη Σύγκλητο και να μας πουν τις απόψεις τους. Κανένα ίδρυμα δεν απάντησε. Ας απαντούσε ότι είναι ένα άθλιο πόρισμα, ένα πόρισμα μη ρεαλιστικό» είπε ο υπουργός Παιδείας και πρόσθεσε: «Το μόνο που έγινε είναι που απάντησε η ΟΝΝΕΔ με το που δημοσιοποιήθηκε (σ.σ. το πόρισμα). Πρέπει να συγχαρούμε τα παιδιά της ΟΝΝΕΔ γιατί κατάφεραν και το διάβασαν σε 45 λεπτά και έβγαλαν και ανακοίνωση, η οποία έλεγε ότι είναι ένα άθλιο κείμενο και τα λοιπά».

Μιλώντας για τη στάση των φοιτητών στο ζήτημα παρατήρησε πως υπάρχει παθητικότητα στα Πανεπιστήμια, κυρίως των φοιτητών, γεγονός που αποτελεί πολύ μεγάλο πρόβλημα, καθώς «η παθητικότητα πολλές φορές είναι το πλαίσιο εκείνο στο οποίο υποδομούνται εκείνες οι πρακτικές που υπονομεύουν τη δημοκρατία», συμπληρώνοντας πως «αυτό δεν σημαίνει να κάνουμε τους καθηγητές και τους φοιτητές να γίνουν αστυνομικοί». «Η ανομία» συνέχισε ο κ. Γαβρόγλου «δεν έχει σχέση με άλλες πρακτικές μέσα στο Πανεπιστήμιο και σε ορισμένα σχολεία που υπονομεύουν τη δημοκρατία. Αυτές δεν είναι παράνομες, είναι πρακτικές οι οποίες φυτρώνουν σε αυτό ακριβώς το πλαίσιο της αδιαφορίας» επεσήμανε, καταδικάζοντας τις ενέργειες μερίδας φοιτητών «που μπαίνουν και διακόπτουν τις Συγκλήτους».

Η λύση, υποστήριξε ο υπουργός Παιδείας, πρέπει να διαμορφωθεί μέσα από συζητήσεις και «ξαναπροκάλεσε», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, τα Ιδρύματα να πουν τις λύσεις που προτείνουν. «Εμείς έχουμε λύσεις» πρόσθεσε.

Επιστολή προς τον Κυριάκο Μητσοτάκη

Κατά τη διάρκεια της ομιλίας του ο κ. Γαβρόγλου διάβασε ανοιχτή επιστολή θέτοντας 12 ερωτήματα προς τον πρόεδρο της Νέας Δημοκρατίας, Κυριάκο Μητσοτάκη, ζητώντας να αποσαφηνίσει τις θέσεις του κόμματος για την Παιδεία και κατηγορώντας τη ΝΔ για «ασάφεια και πολυγλωσσία ως προς διάφορα θέματα».

Αναλυτικά η επιστολή:

«Κύριε Μητσοτάκη,

Επειδή υπάρχει μία πολυγλωσσία στις τοποθετήσεις των συνεργατών σας και ορισμένων Βουλευτών της ΝΔ, για τα ζητήματα της Εκπαίδευσης αλλά και ασάφειες στο δημοσιευμένο πρόγραμμα της Ν.Δ. για την Εκπαίδευση, θα ήταν ιδιαίτερα χρήσιμη η αποσαφήνιση των θέσεων του κόμματός σας ως προς τα παρακάτω ερωτήματα:

Συμφωνείτε με τη δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση σε δημόσιες σχολικές μονάδες με καθολική δημόσια χρηματοδότηση και δωρεάν πρόσβαση για όλους;

Συμφωνείτε με τη μείωση των γραπτά εξεταζομένων μαθημάτων στο Γυμνάσιο και το Λύκειο;

Συμφωνείτε ότι η Γ΄ Λυκείου ουσιαστικά δεν υφίσταται σήμερα και ότι πρέπει να εξελιχθεί σε μία τάξη μετάβασης που θα εξασφαλίζει τη διασύνδεση των εγκύκλιων σπουδών με την πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, με λίγα σε αριθμό μαθήματα και πολλές ώρες διδασκαλίας για το κάθε μάθημα (4 μαθήματα των 6 ωρών την εβδομάδα);

Συμφωνείτε με τη δυνατότητα ελεύθερης πρόσβασης μόνον με το απολυτήριο, σε Πανεπιστημιακά Τμήματα στα οποία η ζήτηση από τους υποψηφίους φοιτητές θα είναι μικρότερη από τον αριθμό των εισακτέων, διατηρώντας παράλληλα και τη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων για τα υπόλοιπα Τμήματα;

Συμφωνείτε με την παροχή δωρεάν παιδείας για όλους από την προσχολική εκπαίδευση μέχρι και την ανώτατη εκπαίδευση ή θεωρείτε πως θα πρέπει να καθιερωθεί η επιλογή σχολείων με το σύστημα κουπονιών (vouchers);

Συμφωνείτε με τον διορισμό μόνιμων εκπαιδευτικών 4.500 στην Ειδική Αγωγή το 2019 και 10.500 στη Γενική Εκπαίδευση τα επόμενα δύο χρόνια;

Συμφωνείτε με την επαναφορά της αναλογίας προσλήψεων/αποχωρήσεων στο 1:1 ή εμμένετε στον κανόνα 1 πρόσληψη για 5 αποχωρήσεις; Δεδομένου ότι η εφαρμογή του κανόνα 1:5 επιτρέπει περί τις 1800 προσλήψεις ετησίως στο δημόσιο γενικά πώς θα εξασφαλίσετε τον διορισμό 15.000 εκπαιδευτικών;

Συμφωνείτε με τη δυνατότητα επαναπροκήρυξης κάθε θέσης καθηγητή Πανεπιστημίου που κενώνεται λόγω συνταξιοδότησης;

Συμφωνείτε με τις ρυθμίσεις που έχουν γίνει για τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς όπως και για τους εργαζόμενους στα φροντιστήρια;

Συμφωνείτε με την νέα αρχιτεκτονική των Πανεπιστημίων (νέα Τμήματα, συνέργειες με ΤΕΙ, Πανεπιστημιακά Ερευνητικά Κέντρα, διετή προγράμματα σπουδών για αποφοίτους ΕΠΑΛ που θα παρέχουν επαγγελματικά πιστοποιητικά ευρωπαϊκών προδιαγραφών) ή εμμένετε στη μετατροπή θεσμοθετημένων Πανεπιστημίων σε Πανεπιστήμια Εφαρμοσμένων Επιστημών;

Συμφωνείτε με τη δημιουργία και λειτουργία του Ελληνικού Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας (ΕΛΙΔΕΚ);

Συμφωνείτε με την επίλυση του ζητήματος των επαγγελματικών δικαιωμάτων όπως αυτή αποτυπώθηκε στον Νόμο 4610/2019 για τους αποφοίτους των ΤΕΙ;».