Skip to main content

Θεσσαλονίκη: Στη γραμμή εκκίνησης το Εμπορευματικό Κέντρο στο Γκόνου

Εξελίξεις με ΓΑΙΑΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ που απελευθερώνουν την δυναμική του σιδηρόδρομου αλλά και του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ανεβάζει ταχύτητες το... τρένο αξιοποίησης των σιδηροδρομικών υποδομών στην Ελλάδα, με δύο ειδήσεις να ανάβουν το πράσινο φως για εξελίξεις στο επόμενο διάστημα που θα φέρουν ευρύτερες αλλαγές στις συνδυασμένες μεταφορές στον κόμβο που λέγεται Θεσσαλονίκη.

Σύμφωνα με δήλωση του διευθύνοντα συμβούλου της ΓΑΙΑΟΣΕ Α.Ε. κ. Αθ. Σχίζα στη Voria.gr, την επόμενη εβδομάδα πρόκειται να τεθούν προς συζήτηση στο διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας τα τεύχη δημοπράτησης ώστε να δημοσιευτεί, στη συνέχεια, πρόσκληση εκδήλωσης μη δεσμευτικού ενδιαφέροντος, για τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου, στα Διαβατά.

H διοίκηση της ΓΑΙΑΟΣΕ θα σταθμίσει το ενδιαφέρον που αναμένεται να εκδηλωθεί οπότε και θα κάνει το επόμενο βήμα για την προκήρυξη πλειοδοτικού διαγωνισμού για το έργο του Εμπορευματικού Κέντρου, με σκοπό η όλη διαδικασία να ολοκληρωθεί εντός του 2017, με την κατάθεση των δεσμευτικών προσφορών.

Το δεύτερο καλό νέο που αφορά στα σιδηροδρομικά πράγματα και οπωσδήποτε "δένει" με την δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στο Γκόνου, αλλά και με την αναμενόμενη πώληση του 67% της ΟΛΘ Α.Ε.- δηλαδή με την αποκρατικοποίηση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης- είναι η έγκριση της σύμβασης πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην ιταλική Trenitalia η οποία επίσης ενδιαφέρεται για την ΕΕΣΣΤΥ και θα δούμε, εάν ως τις 30 Ιανουαρίου, που είναι η καταληκτική ημερομηνία, καταθέσει και δεσμευτική προσφορά.

Έχει γίνει γνωστό, πως οι μεγάλοι των μεταφορών έχουν επανειλημμένως τονίσει το αυτονόητο, ότι η χώρα μας χρειάζεται τουλάχιστον δύο μεγάλους κόμβους συνδυασμένων μεταφορών, έναν στην περιοχή της πρωτεύουσας ( σ.σ Θριάσιο συνδεδεμένο με το εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά) και έναν ακόμη στη Θεσσαλονίκη. Ο κόμβος των διαμεταφορών της Θεσσαλονίκης, για να λάβει υπόσταση, χρειάζεται ένα μεγάλο εμπορευματικό κέντρο που θα συνδέεται με το Λιμάνι και με το σιδηρόδρομο, ο οποίος όμως θα πρέπει να επιταχύνει για την αναβάθμιση δικτύου, λειτουργικών συστημάτων και συντήρηση όλου του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού.

Τα τεύχη δημοπράτησης για το Εμπορευματικό στο Γκόνου είναι έτοιμα, όπως προσέθεσε ο κ. Σχίζας ενημερώνοντας ότι από τα 600 και πλέον στρέμματα του πρώην στρατοπέδου, έχουν εξυγιανθεί από παλαιά πυρομαχικά 200 στρέμματα ενώ πρόκειται με την ανάθεση νέας εργολαβίας να γίνει η απομάκρυνση των πυρομαχικών και από τα υπόλοιπα 400 στρέμματα.

Να σημειωθεί ότι έκταση 100 στρεμμάτων από τα 600 του Γκόνου, έχει ενοικιασθεί για 2+1 χρόνια και ως το τέλος του 2018 στον ΤΑΡ, που την χρησιμοποιεί σαν hub για τμήματα του αγωγού φυσικού αερίου που κατασκευάζεται.

Η θέση και τα χαρακτηριστικά του πρώην στρατοπέδου Γκόνου είναι ιδανικά για την αναβάθμιση της Θεσσαλονίκης ως περιοχής εισόδου και εξόδου εμπορευματικών φορτίων από τις γειτονικές Βαλκανικές χώρες, αλλά και στον εξορθολογισμό του κόστους μεταφοράς και διανομής των προϊόντων από τους παραγωγούς της Βόρειας Ελλάδας, συμβάλλοντας στη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας.

Η θέση του πρ. στρατοπέδου χαρακτηρίζεται από την ΓΑΙΑΟΣΕ προνομιακή καθώς η ευρύτερη περιοχή εξυπηρετείται από τις εξής βασικές οδικές αρτηρίες:

- Εθνική Οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης (ΠΑΘΕ), μέσω του κόμβου της Λαχαναγοράς

- Εθνική Οδό Θεσσαλονίκης –Έδεσσας που συνδέει το ακίνητο με την περιοχή της Σίνδου και το Κιλκίς

- Εξωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης (τμήμα της Εγνατία Οδού)

- Εσωτερική περιφερειακή οδό Θεσσαλονίκης .

- Το πρώην στρατόπεδο διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορευματικό Σταθμό του ΟΣΕ και τον ΟΛΘ, η οποία όμως έχει εγκαταλειφθεί και απαιτείται η αναβάθμιση της.

Καταλήγοντας ο κ. Σχίζας και απαντώντας σε σχετική ερώτηση για το Θριάσιο, είπε πως εκτιμά ότι τον Απρίλιο ή ακόμη και νωρίτερα, τον Μάρτιο, θα υπογραφεί με την κοινοπραξία Goldair - ETBA BIΠΕ η σύμβαση παραχώρησης των 588 στρεμμάτων της ΓΑΙΑΟΣΕ.

(Φωτογραφία Αρχείου)