Skip to main content

Geekbot: Η εταιρεία της Θεσσαλονίκης που κατέκτησε Netflix και Sony

Η Geekbot έγινε απαραίτητη σε διεθνείς κολοσσούς, δίνοντας με την εφαρμογή της τη δυνατότητα παραγωγικότερης επικοινωνίας με τους εργαζομένους.

Η εφαρμογή της έχει λύσει τα χέρια της Sony, του Netflix, της Mozilla, του Airbnb, του Spotify και πολλών ακόμη, αντικαθιστώντας τα χρονοβόρα και κοστοβόρα meetings με μια εξελιγμένου τύπου ασύγχρονη επικοινωνία, που δεν αφήνει την παραμικρή πληροφορία να χαθεί και φέρνει πιο κοντά απομακρυσμένες ομάδες εργαζομένων. Η geekbot, μια εταιρεία πληροφορικής από τη Θεσσαλονίκη, κατάφερε να γίνει απαραίτητη σε τεχνολογικούς κολοσσούς, αφού πέραν από την προστιθέμενη αξία που τους προσφέρει με την εφαρμογή της, τους εξοικονομεί χρόνο και κόστος και τους βοηθά να διαχειρίζονται καλύτερα και ευκολότερα την επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων και των εργαζομένων τους, αυξάνοντας την παραγωγικότητά τους.

Σήμερα η geekbot έχει περισσότερους από 1.500 πελάτες, κυρίως από τον τεχνολογικό κλάδο, με αιχμή τις ΗΠΑ, ενώ ακολουθούν ο Καναδάς, η Βόρεια Ευρώπη και η Ιαπωνία. Πίσω από την εταιρεία βρίσκεται μια ομάδα 14 δημιουργικών ανθρώπων, στην πλειονότητά τους προγραμματιστών, με επικεφαλής τον Νίκο Παπανώτα και όραμα να προσφέρει στους managers των εταιρειών τη δυνατότητα να είναι πιο δημιουργικοί και να επικεντρώνονται στην ανάπτυξη, αντί να χάνουν πολύτιμο χρόνο σε πολύωρες συναντήσεις και συντονισμό τμημάτων.  

Η σχέση με τo slack και το διεθνές ενδιαφέρον



Η εφαρμογή της geekbot «κουμπώνει» στη γνωστή αμερικανική πλατφόρμα slack, ένα chatroom για εταιρείες, που έχει την έδρα της στο Σαν Φρανσίσκο. Αν και οποιοσδήποτε developer μπορεί να «δεθεί» με τo slack, η ομάδα της geekbot τράβηξε την προσοχή του, με αποτέλεσμα πλέον να γίνονται συναντήσεις μεταξύ των δύο πλευρών και να υπάρχει υποστήριξη από τη διεθνή πλατφόρμα προς την θεσσαλονικιώτικη επιχείρηση. Τόσο το slack όσο και η διά στόματος φήμη που απέκτησε στην διεθνή τεχνολογική κοινότητα η geekbot ήταν οι λόγοι που η εταιρεία «κάλπασε» στην κυριολεξία την τελευταία αυτή τετραετία.

Μέσα από τα templates της εφαρμογής ο κάθε εργαζόμενος μπορεί να υποβάλλει τα reports του για τα ζητήματα που χειρίζεται, με την πληροφορία να διαχέεται σε όλους την ίδια στιγμή, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να γίνεται στη συνέχεια μια ποιοτική ανάλυση, που να δείχνει, για παράδειγμα, ποια είναι τα θέματα που απασχολούν περισσότερο τα στελέχη, αν υπάρχει καλή συνεργασία μεταξύ των τμημάτων, πόσο καιρό χρειάζεται για να ολοκληρωθεί ένα πρότζεκτ και μια σειρά άλλων πολύτιμων παραμέτρων. Το βασικό δε όφελος είναι πως η πληροφορία δεν χάνεται -όπως συμβαίνει πολλές φορές μετά από τις συμβατικές συσκέψεις- ό,τι γίνεται είναι εμφανές και καταγράφεται σε ένα database.

Νίκος Παπανώτας: Από 8 χρονών έγραφε κώδικα

Ο Νίκος Παπανώτας άρχισε να γράφει κώδικα από την ηλικία των 8 ετών. Στα 13 του έφτιαξε την πρώτη του… επιχείρηση, πουλώντας δίσκους και αποκτώντας μια εξαιρετική πρώτη εμπειρία από το επιχειρείν. Ήταν τότε που αποφάσισε ότι θα δημιουργούσε κάτι δικό του μεγαλώνοντας. Στα 16 του ασχολήθηκε για πρώτη φορά με το Internet, όταν ακόμα το διαδίκτυο ήταν κάτι άγνωστο. Τη στιγμή μάλιστα που συνειδητοποίησε ότι μπορεί μέσα από το θαυμαστό αυτό εργαλείο να επικοινωνήσει με όλο τον κόσμο, αποφάσισε ότι θα γινόταν το επάγγελμά του. Μετά από σπουδές πληροφορικής, τις οποίες δεν ολοκλήρωσε, έφτιαξε την πρώτη του κανονική εταιρεία το 2001 και παρείχε υπηρεσίες Internet προς τρίτους, το 2004 όμως την έκλεισε. Τα πράγματα έφτιαξαν κάπως τα επόμενα χρόνια και μαζί με τον προγραμματιστή Κώστα Θεοδώρου δημιούργησε το 2009 την Social Whale, μια πλατφόρμα μέσα από την οποία μπορούσε κανείς να χειριστεί όλα τα social media του. Ήταν δε τόσο σίγουρος ότι το πρότζεκτ αυτό θα πήγαινε καλά, που πούλησε το σπίτι του για να ρίξει στην επιχείρηση τα χρήματα. Δύο μόλις χρόνια μετά όμως το εγχείρημα απέτυχε. Στο σημείο εκείνο κατάλαβε τελικά πως μέσα από τις αποτυχίες αυτό που μένει είναι η ομάδα κι ο ίδιος είχε δημιουργήσει έναν πυρήνα ανθρώπων που έμελλαν να γίνουν η «μαγιά» της επιτυχίας, η οποία περίμενε στη γωνία. Το 2010 με την ομάδα του έφτιαξαν την VentureGeeks από την οποία προέκυψε η geekbot.

Από την πρώτη στιγμή ο Νίκος Παπανώτας ήθελε να δημιουργήσει ένα ξεχωριστό προϊόν, δεν ήξερε όμως ότι αυτό θα ερχόταν τελικά ως απάντηση σε ένα πρόβλημα που αντιμετώπιζε η ίδια η εταιρεία του, τα μέλη της οποίας λειτουργούσαν από απόσταση. Η αδυναμία συντονισμού και το συχνό έλλειμμα επικοινωνίας σε ένα remote περιβάλλον γέννησε την ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος για να επικοινωνεί η ομάδα, χωρίς να χρειάζεται να βρεθούν όλοι μαζί σε έναν χώρο και την ίδια χρονική στιγμή. Κάπως έτσι προέκυψε η εφαρμογή της geekbot.

«Το timing ήταν καλό και βγάλαμε στη διεθνή αγορά την εφαρμογή σε μια περίοδο που δεν υπήρχε κάτι ανάλογο» λέει στη Voria.gr ο Νίκος Παπανώτας, που θεωρεί ότι καλό είναι να ξεκινά κανείς απαντώντας σε ένα δικό του πρόβλημα, χωρίς μαξιμαλισμούς. «Η πρόκληση για μας είναι να αναπτύξουμε περαιτέρω το λογισμικό μας και να έχουμε σύντομα στα χέρια μας ένα ακόμα καλύτερο προϊόν που θα μας βοηθήσει να εδραιωθούμε περαιτέρω στην αγορά» εξηγεί.