Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2019
x

ΓΕΩΡΓΑΝΤΑΣ: ΕΩΣ ΤΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΙΣ ΣΥΝΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ

Μέσα στους επόμενους μήνες οι πολίτες θα δούνε τις πρώτες αλλαγές, είπε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης στη διάρκεια συζήτησης στο Digital Greece.

Μέχρι τα Χριστούγεννα οι πολίτες θα δούνε τις πρώτες αλλαγές στις συναλλαγές τους με το δημόσιο, τόνισε ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης αρμόδιος για θέματα Απλούστευσης Διαδικασιών Γιώργος Γεωργαντάς στη διάρκεια συζήτησης με την αρχισυντάκτρια της Voria.gr Αθανασία Μπίδιου στο open stage του Digital Greece στο περίπτερο 12 της 84ης ΔΕΘ.

Όπως εξήγησε ο κ. Γεωργαντάς, έχει ξεκινήσει ήδη η καταγραφή όλων των γραφειοκρατικών διαδικασιών στα υπουργεία, με στόχο να τυποποιηθούν και να ψηφιοποιηθούν έτσι ώστε ο κάθε πολίτης με την Ενιαία Ψηφιακή Πύλη που θα είναι η κατάληξη της προσπάθειας του υπουργείου, ο πολίτης είτε από τον υπολογιστή του σπιτιού, είτε από το κινητό του ή από τα ΚΕΠ να εξυπηρετείται on line σ ένα πολύ μεγάλο φάσμα υπηρεσιών του δημοσίου.

«Κάποιες από τις παρεμβάσεις μας είναι απλά διοικητικές, κάποιες άλλες απαιτούν και νομοθετικές παρεμβάσεις και κάποιες άλλες πρέπει να υποστηριχθούν από αναγκαίες τεχνικές προετοιμασίες και συστήματα. Για τις απλές διοικητικές πράξεις μέσα στους επόμενους μήνες θα μπορέσουμε να δούμε απτά αποτελέσματα που θα διευκολύνουν τον Έλληνα πολίτη στις συναλλαγές του με την ελληνική δημόσια διοίκηση», εξήγησε ο κ. Γεωργαντάς ο οποίος έχει την αρμοδιότητα να εισηγείται να παρακολουθεί την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής για την απλοποίηση και τον ανασχεδιασμό́ των διοικητικών διαδικασιών στο σύνολο του ελληνικού δημοσίου τομέα, με οριζόντια ευθύνη σε όλα τα υπουργεία.

Σύμφωνα με τον ίδιο, σε ότι αφορά τη ψηφιοποίηση η Ελλάδα είναι στην 26η θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο μεταξύ 28 χωρών ακολουθούμενη με μικρή διαφορά από τη Βουλγαρία και τη Ρουμανία. «Στόχος της κυβέρνησης είναι στο τέλος της τετραετίας να είμαστε τουλάχιστον στον μέσο όρο των ευρωπαϊκών χωρών» τόνισε ο κ. Γεωργαντάς. Ερωτηθείς για τις χώρες που λειτουργούν ως πρότυπα στη ψηφιοποίηση και απλούστευση των διαδικασιών στο Δημόσιο τόνισε ότι αξιοποιείται η εμπειρία του Ηνωμένου Βασιλείου και της Εσθονίας αν και κάθε χώρα έχει τις ιδιαιτερότητες της.

«Ο πολίτης δεν μπορεί να είναι διαμετακομιστής εγγράφων», τόνισε ο κ. Γεωργαντάς. «Αρχή μας είναι ότι αν υπάρχει ένα δεδομένο στο δημόσιο που δόθηκε από εμάς μία φορά είναι υποχρεωμένο το ελληνικό δημόσιο να το διακινεί το ίδιο εσωτερικά σε όποιο σημείο θα μας χρειαστεί. Αυτή η αρχή θα τηρηθεί έτσι ώστε για να μην υπάρχει η ταλαιπωρία για τον πολίτη, να μην χάνει χρόνο και χρήμα, να υπάρχει διαφάνεια στις συναλλαγές του», υπογράμμισε ο υφυπουργός.

Ο κ. Γεωργαντάς αναφέρθηκε και στον σχεδιασμό για τα ΚΕΠ, τα οποία θα συνεχίσουν να υφίστανται και να λειτουργούν ενισχυμένα καθώς, όπως είπε, η παρουσία τους είναι ακόμη πιο αναγκαία στη νέα εποχή του ψηφιακού μετασχηματισμού. «Από τις 1.000 υπηρεσίες που προσφέρουν σήμερα τα ΚΕΠ στον Έλληνα πολίτη, μόνο για τις 56 υπάρχει η δυνατότητα της on line σύνδεσης και της εξυπηρέτησης του πολίτη. Σ όλες τις άλλες τα ΚΕΠ διαμεσολαβούν ανάμεσα στον πολίτη και στις υπηρεσίες και πολλές φορές όχι με μεγάλη επιτυχία και με καθυστέρηση η οποία δεν οφείλεται στα στελέχη των ΚΕΠ, τα οποία έχουν καταξιωθεί στη συνείδηση του πολίτη ως ένας θεσμός που προσέφερε πάρα πολλά. Πρέπει η δυνατότητα της άμεσης πρόσβασης και των ΚΕΠ και από τις άλλες ψηφιακές πύλες να είναι όσο το δυνατόν ευρύτερη για την εξυπηρέτηση του πολίτη», ανέφερε.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ