Skip to main content

Γιατί ο Μητσοτάκης επέλεξε να πάει στα ΚΤΕΛ αντί στον ΟΑΣΘ

Συγκοινωνίες δύο ταχυτήτων στη Θεσσαλονίκη: μεγάλο πρόβλημα εντός πόλης, άριστα εκτός - Η επιλογή του πρωθυπουργού να πάει στα ΚΤΕΛ Μακεδονία

Αστικές συγκοινωνίες δύο ταχυτήτων διαθέτει πλέον η περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Μετά την εκχώρηση του συνόλου, σχεδόν, των εκτός πόλης 31 λεωφορειακών γραμμών του ΟΑΣΘ στα ΚΤΕΛ, το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών απέχει παρασάγγας για τους χρήστες των αστικών λεωφορείων εκτός και εντός πόλης. Η αντίθεση αυτή έγινε εντονότερη κατά τις τελευταίες ημέρες μετά τη σταδιακή άρση των περιορισμών στις μετακινήσεις που είχαν επιβληθεί λόγω κορωνοϊού.

Το φαινόμενο συνωστισμού μέσα στα λεωφορεία, στις βασικές λεωφορειακές γραμμές εντός πόλης, κατά τις ώρες αιχμής είναι πλέον καθημερινό. Οι οδηγίες του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας περί διατήρησης των αποστάσεων και μέγιστη πληρότητα στο 50% των οχημάτων, πάει περίπατο και ουδείς, ούτε οι οδηγοί, ούτε οι συνοδοί γραμμής, όπου υπάρχουν, είναι σε θέση να επιβάλουν την τάξη. Το μόνο θετικό είναι ότι οι επιβάτες υπακούουν πιστά στην οδηγία για χρήση της μάσκας, καθώς, το αντίθετο επισείει και πρόστιμα.

Εντός ορίων πολεοδομικού συγκροτήματος τα διαθέσιμα λεωφορεία τα οποία κατορθώνει να βγάλει ο ΟΑΣΘ καθημερινά δεν ξεπερνούν τα 220. Κάποιες ώρες της ημέρας μάλιστα, είναι ακόμη λιγότερα, παρά το γεγονός ότι στο μεταξύ, σε αυτές τις λεωφορειακές γραμμές προστέθηκαν και περίπου 60 οχήματα από τις γραμμές οι οποίες ανατέθηκαν στα ΚΤΕΛ. Αυτό συνεπάγεται ότι ο Οργανισμός εκτελεί περίπου το 65% με 70% των προγραμματισμένων δρομολογίων.

Αντιθέτως, στις 31 λεωφορειακές γραμμές εκτός πολεοδομικού συγκροτήματος εκτελείται πλέον το 100% των προγραμματισμένων δρομολογίων. Επιπλέον, τα οχήματα τα οποία έχουν δρομολογήσει τα ΚΤΕΛ είναι σε πολύ καλύτερη κατάσταση σε σχέση με αυτά τα οποία είχε ως και πριν από λίγες εβδομάδες ο ΟΑΣΘ. Η πυκνότητα των δρομολογίων σε αυτές τις γραμμές επιτρέπει και την τήρηση των οδηγιών του ΕΟΔΥ όσον αφορά την ανώτατη επιτρεπόμενη πληρότητα.

Η διαφορά στο επίπεδο του παρεχόμενου μεταφορικού έργου εντός και εκτός πόλης, από ΟΑΣΘ και ΚΤΕΛ αντιστοίχως υποδηλώθηκε εμμέσως και από την επιλογή του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη να ξεκινήσει την επίσκεψή του στη Θεσσαλονίκη από το σταθμό των ΚΤΕΛ “Μακεδονία” όπου ανέβηκε σε λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης το οποίο εκτελεί δρομολόγιο αστικής συγκοινωνίας στη δυτική πλευρά του νομού. Εκεί είχε την ευκαιρία να ενημερωθεί από τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης Στέφανο Τσόλη για τη μεγάλη αλλαγή που έχει συντελεστεί στις 31 λεωφορειακές γραμμές εκτός πόλης.  

Η ραγδαία βελτίωση στις γραμμές τις οποίες ανέλαβαν τα ΚΤΕΛ, δυτικά και ανατολικά, αποτυπώνεται και στα σχόλια τα οποία αναρτά το επιβατικό κοινό στη σελίδα του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης στο facebook. “Τα λεωφορεία που έχουμε στη Σίνδο είναι όμορφα, αθόρυβα, περνούν από τη γειτονιά μου και δεν ακούγονται καν, όσο για τη συχνότητα μπορώ να πω ότι είναι πάρα πολύ καλή, μπράβο σας συνεχίστε έτσι”, γράφει ο Σ.Τ. “Με τα ΚΤΕΛ πλέον δεν χρειάζεσαι ούτε πληροφορίες δρομολογίων ούτε τηλεματική. Πολύ απλά έρχονται στην ώρα τους” αναφέρει ο Χρ.Π.

Ανάλογα επαινετικά σχόλια διατυπώνει σε επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ο δήμαρχος Ωραιοκάστρου Παντελής Τσακίρης. “Με την παρούσα επιστολή θα ήθελα να σας μεταφέρω τα μηνύματα ικανοποίησης που λαμβάνουμε ως δημοτική αρχή από τους συμπολίτες μας για τη βελτίωση του επιπέδου εξυπηρέτησής τους μέσω της αστικής συγκοινωνίας από την έναρξη εκτέλεσης του συγκοινωνιακού έργου στη γραμμή «56 Ν.Σ.Σ.-Ωραιόκαστρο» από τα ΚΤΕΛ αντί του ΟΑΣΘ. Το επιβατικό κοινό από την περιοχή του Ωραιοκάστρου έχει εκφραστεί πολύ θετικά για την απαρέγκλιτη τήρηση των δρομολογίων που έχουν προγραμματιστεί και συνεπακόλουθα για τη μείωση του χρόνου αναμονής στις στάσεις όπως και για την καλή κατάσταση των λεωφορείων και τη σχολαστική τήρηση των κανόνων καθαριότητας” αναφέρει μεταξύ άλλων ο κ. Τσακίρης.