Skip to main content

Γιουτίκας: Τα διόδια σε Χαλάστρα εγκλωβίζουν 15.000 κατοίκους

Έντονες αντιδράσεις στην περιοχή για την έναρξη κατασκευής των πλευρικών διοδίων σε Χαλάστρα-Μάλγαρα από την Εγνατία Οδό ΑΕ

Έντονα αντιδρούν οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα στην κατασκευή και λειτουργία πλευρικών διοδίων στην περιοχή της Χαλάστρας, από την «Εγνατία Οδός ΑΕ».

Οι αντιρρήσεις μόνο σημερινές δεν είναι, αλλά πλέον η είσοδος των συνεργείων της εταιρείας για την έναρξη κατασκευής των πλευρικών διοδίων έχει προκαλέσει μεγάλες αντιδράσεις.

Ανάμεσα σε αυτούς που αντιδρούν και ο αντιπεριφερειάρχης Ανάπτυξης και Περιβάλλοντος, Κώστας Γιουτίκας, ο οποίος από τον Ιούλιο του 2018 μέσω της Voria.gr (δείτε ΕΔΩ) είχε ζητήσει μεταφορά του σταθμού των πλευρικών διοδίων από τα Μάλγαρα και τη Χαλάστρα στο Κλειδί, ώστε 15.000 κάτοικοι του δήμου Δέλτα να μην «εγκλωβιστούν».

Σε σημερινή του ανάρτηση υπό τον τίτλο «Αποτελεσματικές λύσεις vs πλευρικών διοδίων», ο κ. Γιουτίκας επισημαίνει: «Χωρίς καμία ειδοποίηση ή ενημέρωση η «Εγνατία Οδός ΑΕ», με την απόφασή της να ξεκινήσει την κατασκευή πλευρικών διοδίων στη Χαλάστρα, εγκλωβίζει τους 15.000 κατοίκους του Δήμου Δέλτα σε μια απίστευτη ταλαιπωρία και περιπέτεια. Δεν απέκλεισε μόνο την άμεση πρόσβαση στην εθνική οδό κάνοντας δύσκολες και προβληματικές τις καθημερινές μετακινήσεις μας από και προς τη Θεσσαλονίκη, όσο διαρκέσουν οι εργασίες, αλλά θα μας υποχρεώσει και σε ένα σοβαρό οικονομικό κόστος με τη λειτουργία των διοδίων. Μια τέτοια επιλογή δεν μπορεί να μας βρίσκει σύμφωνους, όταν μάλιστα υπάρχουν εξίσου αποτελεσματικές εναλλακτικές λύσεις. Τα δύο τελευταία χρόνια, τις έχω καταθέσει αναλυτικά προς όλους τους αρμόδιους. Κανείς δεν μπορεί να ισχυριστεί ότι δεν γνωρίζει. Εξάλλου, τα Μέσα Ενημέρωσης τις έχουν προβάλλει επανειλημμένα. Θα επιμείνω, γιατί λανθασμένες αποφάσεις μπορούν να διορθωθούν έστω και τώρα».

Υπενθυμίζεται πως το αίτημα μετατόπισης των διοδίων των Μαλγάρων προς το Κλειδί (απόσταση μικρότερη των 2 χλμ.) υπάρχει από το 1998, όμως ουδέποτε υιοθετήθηκε. Η περιοχή απέχει 18 χλμ. από τη Θεσσαλονίκη.

«Η μόνη λύση για να μην αποκλειστούν οι κάτοικοι του δήμου Δέλτα από τα πρόσθετα πλευρικά διόδια που θα μπουν σε Χαλάστρα και Μάλγαρα είναι η μετατόπιση του σταθμού διοδίων των Μαλγάρων κοντά στο ύψος του Κλειδίου Ημαθίας, επί της ΠΑΘΕ», έλεγε το καλοκαίρι του 2018 ο κ. Γιουτίκας.

Επισήμανε δε ότι το ελληνικό δημόσιο έχει χάσει δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ καθώς επί σειρά ετών επέτρεπε στα φορτηγά να διέρχονται από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, μέσα από τη Χαλάστρα και τα Μάλγαρα, προκειμένου να αποφύγουν την καταβολή του αντιτίμου των διοδίων. Κι εκτός από την οικονομική ζημιά ανυπολόγιστες είναι οι ζημιές στο οδικό δίκτυο της περιοχής, που επιβαρύνθηκε επί πολλά χρόνια σε πολύ μεγάλο βαθμό.

Ο κ. Γιουτίκας σημειώνει ότι αυτοί που «θα πληρώσουν τη νύφη» είναι οι περίπου 15.000 μόνιμοι κάτοικοι Μαλγάρων, Κυμίνων και Χαλάστρας, οι οποίοι καθημερινά πηγαινοέρχονται στη Θεσσαλονίκη για τις δουλειές τους και τις υποθέσεις τους. Με τα νέα διόδια οι κάτοικοι της περιοχής για να αποφύγουν την καθημερινή οικονομική επιβάρυνση θα ακολουθούν το δρομολόγιο μέσω Σίνδου, με επιβάρυνση του μικρής φέρουσας ικανότητας οδικού δικτύου, αλλά και ταλαιπωρία των κατοίκων. Σε περίπτωση πάντως που προχωρήσει ο σχεδιασμός, αίτημα των φορέων της περιοχής είναι να χορηγηθεί ειδική κάρτα διέλευσης τουλάχιστον στους μόνιμους κατοίκους, ώστε να διέρχονται χωρίς χρέωση από το σταθμό των διοδίων.