Skip to main content

Γονείς, παιδιά και έφηβοι «συναντούν» τη χαρά της μουσικής στο Μέγαρο

Η συνάντηση απευθύνεται πρωτίστως σε γονείς και παιδιά, νέους και ενήλικες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τρία εαρινά εργαστήρια.

Κοινωνοί της έμπνευσης δραστήριων μαθητών, ανήσυχων εφήβων και δημιουργικών δασκάλων θα έχουν την ευκαιρία να καταστούν οι συμμετέχοντες σε ανοιχτή ενημερωτική συνάντηση, την οποία διοργανώνει το Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, ενόψει του νέου κύκλου των εκπαιδευτικών εργαστηρίων του.

Εντείνοντας το παιδαγωγικό έργο του, ο πολιτιστικός οργανισμός της Βόρειας Ελλάδας προσκαλεί όσους ενδιαφέρονται για τις εκπαιδευτικές δράσεις του, να παραστούν σε εκδήλωση που θα γίνει το Σάββατο 18 Φεβρουαρίου με δωρεάν είσοδο και, μέσω της συμμετοχής τους, να συναισθανθούν τη λησμονημένη ευφορία της μουσικής δημιουργίας.

Η συνάντηση, η οποία θα αρχίσει στις 13.00, απευθύνεται πρωτίστως σε γονείς και παιδιά, νέους και ενήλικες που επιθυμούν να παρακολουθήσουν τα τρία εαρινά εργαστήρια υπό το γενικό, περιεκτικό τίτλο «Η χαρά της μουσικής μέσω της δημιουργίας».

Αυτοσχεδιαστικές συνθέσεις

Στην αίθουσα του αναγνωστηρίου, στο νέο κτήριο (Μ2) του ΟΜΜΘ, οι ενδιαφερόμενοι θα έχουν τη δυνατότητα να ακούσουν αυτοσχεδιαστικές συνθέσεις και πειραματικές δημιουργίες που επινοήθηκαν κατά τον αμέσως προηγούμενο κύκλο των εργαστηρίων, το φθινόπωρο του 2016.

Παράλληλα, θα μπορέσουν να ενημερωθούν για τον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας των πρωτότυπων εκπαιδευτικών δράσεων του ΟΜΜΘ και να πληροφορηθούν τις δυνατότητες και τις προοπτικές της βιωματικής εκμάθησης της μουσικής. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης που θα ακολουθήσει, οι παριστάμενοι θα έχουν επίσης την ευκαιρία να θέσουν ερωτήσεις στους διδάσκοντες και να λάβουν απ΄ αυτούς απαντήσεις για το περιεχόμενο των εργαστηρίων και τις τεχνικές που εφαρμόζονται.

Ενδιαμέσως, όσα παιδιά επιθυμούν μπορούν να λάβουν μέρος σε μουσικό αυτοσχεδιασμό, σε συνεργασία και συντονισμό με τους μαθητές του εργαστηρίου συλλογικής σύνθεσης με τον ειδικό τίτλο «Είμαστε Όλο Αυτιά».

Ο νέος κύκλος των εκπαιδευτικών εργαστηρίων θα εγκαινιαστεί στις 4 Μαρτίου 2017 και θα διαρκέσει τρεις μήνες, έως το τέλος Μαΐου, με κόστος συμμετοχής που κυμαίνεται από 80 € έως 100 € ανά άτομο. Όλες οι δράσεις θα φιλοξενηθούν εντός του Μεγάρου Μουσικής, σε χώρους του κτηρίου Μ1, ενώ ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων είναι περιορισμένος.

Αρχίζουν οι εγγραφές

Οι αιτήσεις εγγραφής αρχίζουν σήμερα, Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου, και θα διαρκέσουν έως τις 28 Φεβρουαρίου. Η υποβολή των αιτήσεων γίνεται μόνον ηλεκτρονικά, μέσω των συνδέσμων που αναφέρονται δίπλα σε κάθε εργαστήριο ως ακολούθως:

1. «Είμαστε Όλο Αυτιά»: Εκπαιδευτικά projects αυτοσχεδιασμού και συλλογικής σύνθεσης για παιδιά 4-6 ετών & 7-12 ετών.

Ημέρα διεξαγωγής: Κάθε Σάββατο, ώρες 11:30 ‒ 12:30 για παιδιά ηλικίας 4-6 ετών (60 λεπτά) │ ώρες 12:45 ‒ 14:15 για παιδιά ηλικίας 7-12 ετών (90 λεπτά).

Σύνδεσμος εγγραφής: https://goo.gl/forms/RMdz0rzjtBbTA0wW2

2. «Band-ing!»: Μουσικά σύνολα για νέους (13-29 ετών) │ Συνθέτουμε αυτοσχεδιάζοντας, «πειράζουμε» μουσικές που αγαπάμε, δημιουργούμε.

Ημέρα διεξαγωγής: Κάθε Σάββατο, ώρες 18:30 ‒ 20:00 (90 λεπτά).

Σύνδεσμος εγγραφής: https://goo.gl/forms/X6geysSA1Mh06nHl1

3. «Η Μουσική Εν-διάμεσα»: Εργαστήριο διακαλλιτεχνικών πειραματισμών για ενήλικες.

Ημέρες διεξαγωγής: Κυριακή 05/03, 12/03, 19/03, 02/04, 09/04, ώρες 10:00 ‒ 14:00 (240 λεπτά).

Σύνδεσμος εγγραφής: https://goo.gl/forms/dxhdJ3q9aFdAhZEJ3

Επιστημονικός σύμβουλος είναι ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος, μουσικοπαιδαγωγός και αναπληρωτής καθηγητής Μουσικής Παιδαγωγικής στο Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας.

«Με ό,τι πέσει στα χέρια μας…»

«Στα εργαστήριά μας συνθέτουμε και αυτοσχεδιάζουμε με επίκεντρο την καλλιέργεια της προσωπικής έκφρασης. Επιδιώκουμε να ενεργοποιήσουμε τον αυθορμητισμό των ανθρώπων κάθε ηλικίας. Γιατί ο αυθορμητισμός και η ελευθερία – όπως και τα αντίθετα τους, ο αυτοματισμός και η υποταγή – καλλιεργούνται», λέει ο Παναγιώτης Κανελλόπουλος.

Ο ίδιος προσθέτει: «Αντί να γαντζωνόμαστε σε ό,τι μας είναι ήδη οικείο, δημιουργούμε αφορμές για πειραματισμό με ό,τι πέσει στα χέρια μας. Έτσι, καθημερινά αντικείμενα γίνονται πηγές απρόσμενων ήχων και η ανακάλυψή τους αλλάζει τον τρόπο που βλέπουμε τη σχέση μουσικής και καθημερινής ζωής».