Παρασκευή 3 Απριλίου 2020
x

GUARDIAN: ΙΣΩΣ ΒΡΗΚΑΜΕ ΤΟ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΔΙΑΣΩΘΕΝ ΓΛΥΠΤΟ ΤΟΥ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ

Επιμελητές της έκθεσης πιστεύουν ότι ο καλλιτέχνης φιλοτέχνησε το γλυπτό «Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» γύρω στο 1472, όταν ήταν 19-20 ετών.

Οι επιμελητές μιας έκθεσης στη Φλωρεντία που άνοιξε τις πύλες της την περασμένη εβδομάδα ισχυρίζονται ότι ανάμεσα στα εκθέματα βρίσκεται το «μοναδικό διασωθέν γλυπτό» του Λεονάρντο ντα Βίντσι.

Παρόλο που οι γλυπτικές ικανότητές του μεγάλου αναγεννησιακού καλλιτέχνη, ουμανιστή και επιστήμονα αποτελούσαν πάντοτε μέρος της μυθολογίας γύρω από το πρόσωπο του, ποτέ μέχρι στιγμής δεν έχει επιβεβαιωθεί πέραν πάσης αμφιβολίας η πατρότητα ενός αγάλματός του.

Σύμφωνα με τον Guardian, το άγαλμα «Η Παρθένα με το Χαμογελαστό Παιδί» μπορεί να αποτελέσει τη φωτεινή εξαίρεση.

Οι επιμελητές της έκθεσης «Verrochio: Master of Leonardo» στο παλάτσο Στρότζι πιστεύουν ότι ο σπουδαίος καλλιτέχνης και εφευρέτης φιλοτέχνησε το γλυπτό γύρω στο 1472, όταν ήταν 19-20 ετών και ακόμα μαθητής του Αντρέα ντελ Βερόκιο.

Η Βρετανία ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το έργο, που ανήκει στο Μουσείο Βικτόρια και Άλμπερτ από το 1858. Μέχρι σήμερα θεωρείτο ότι το γλυπτό άνηκε σε έναν άλλον Ιταλό καλλιτέχνη, τον Αντόνιο Ροσελίνο.

Σύμφωνα με τον ειδήμονα στην Αναγέννηση, καθηγητή Φραντσέσκο Καλιότι, το «μπέρδεμα» οφείλεται στο γεγονός ότι η επιστημονική κοινότητα είχε επηρεαστεί από τον αποθανόντα Τζον Πόουπ-Χένεσι, ιστορικό τέχνης και πρώην διευθυντή του Βρετανικού Μουσείου.

Οι μελετητές που ειδικεύονται στην Αναγέννηση δεν δυσκολεύθηκαν να αναγνωρίσουν την τεχνική του Λεονάρντο ντα Βίντσι στον θησαυρό του μουσείου V&A.

Το αινιγματικό χαμόγελο της Παναγίας ενώ κοιτάζει το βρέφος στην αγκαλιά της είναι εξάλλου μια λεπτομέρεια που θυμίζει πολλά άλλα έργα του Ιταλού καλλιτέχνη, με χαρακτηριστικότερο όλων την «Μόνα Λίζα».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ