Skip to main content

H εταιρεία μεταλλουργών από τη Θεσσαλονίκη- Οι συμφωνίες με ξένα funds

Η ιστορία της Πετρόπουλος ΑΕΒΕ από τους καμπανάδες της Άμφισσας, στην κατασκευή του ελληνικού αυτοκινήτου Polytrak και στην είσοδο της Brevan Howard.

Έχοντας ξεκινήσει την πορεία της το 1922 από τη Θεσσαλονίκη, η Πετρόπουλος ΑΕΒΕ έφερνε στην Ελλάδα, και συναρμολογούσε φορτηγά των αμερικανικών εταιρειών, Diamond T και International.

Ήταν μάλιστα η εταιρεία που καινοτόμησε κατασκευάζοντας το ελληνικό αυτοκίνητο Polytrak. Mεταξύ των δραστηριοτήτων της είναι και η τροφοδοσία του ελληνικού στρατού με ειδικού στρατιωτικά οχήματα.

Οι καμπανάδες της Άμφισσας

Η επαγγελματική παράδοση της οικογένειας Πετρόπουλου, ήταν άμεσα συνδεδεμένη με τη μεταλλουργία, καθώς οι πρόγονοι των σημερινών μετόχων, Γιάννη και Κώστα Πετρόπουλου, ασχολούνταν κατά κύριο λόγο με τη μεταλλουργία, καθώς διέθεταν χυτήρια, στα οποία κατασκεύαζαν καμπάνες στην περιοχή της Άμφισσας κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα.

Η επιχείρηση, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα, ιδρύθηκε από τον Πέτρο Πετρόπουλο στη Θεσσαλονίκη, με βασικό αντικείμενό της, την πώληση οχημάτων, αλλά και το ρεκτιφιέ σε ήδη υπάρχοντες κινητήρες. Ακολούθησε η κατασκευή οχημάτων, η οποία βασίστηκε στα επιβατηγά Ford αυτοκίνητα της δεκαετίας του 1920.

Κώστας Πετρόπουλος, εκ των μετόχων της εταιρείας

 

Η μεταφορά στην Αθήνα

Από το 1938 και ύστερα, η Πετρόπουλος μετέφερε την παραγωγική της δραστηριότητα στην Αθήνα, δημιουργώντας τρακτέρ με ανακατασκευασμένους κινητήρες, ενώ αργότερα ανέλαβε την κατασκευή τρακτέρ με κινητήρα Perkins, κίνηση η οποία γνώρισε σημαντική επιτυχία, η οποία σύντομα άρχισε να αντικατοπτρίζεται στις πωλήσεις.

Κύρια απασχόληση της εταιρείας από το 1956 και ύστερα, ήταν η κατασκευή τρακτέρ με χρήση ανακατασκευασμένων κινητήρων. Αργότερα δημιούργησε σειρά τρακτέρ με κινητήρα PERKINS, η οποία σημείωσε μεγάλη εμπορική επιτυχία, ενώ μεταπολιτευτικά ξεκίνησε – το 1974 – η κατασκευή ενός έξυπνου οικογενειακού τετρακίνητου φορτηγού, σε τύπο Unitruck- Polytruck, καθώς και Militruck, για το στρατό. Παρά το γεγονός ότι τα συγκεκριμένα μοντέλα γνωρίζουν επιτυχία στον αγροτικό κόσμο, καθώς οι αγρότες δείχνουν ιδιαίτερη προτίμηση σε αυτά, δεν συμβαίνει κάτι αντίστοιχο και με το στρατό.

Η αλλαγή στο νόμο και η διακοπή της παραγωγής

Ωστόσο η αλλαγή που στο νόμο, η οποία καθόριζε τις προδιαγραφές κατασκευής αγροτικών οχημάτων, το 1984, πλήττει την εταιρεία, η οποία αναγκάζεται να διακόψει την παραγωγή. Η Πετρόπουλος βρισκόταν πλέον σε δυσχερή οικονομική κατάσταση, εν μέσω σημαντικών επενδύσεων, για τις οποίες είχε ξοδέψει υπολογίσιμα κεφάλαια.

Οι τομείς δραστηριοποίησης και η είσοδος των funds

Η επιχείρηση που σήμερα ειδικεύεται στην κατασκευή, διασκευή και διανομή προϊόντων αυτοκινητοβιομηχανίας όπως είναι τα αυτοκίνητα, τα φορτηγά, τα λεωφορεία, οι γεννήτριες, οι μπαταρίες οχημάτων, αλλά και τα αγροτικά και βιομηχανικά μηχανήματα, καθώς και τα λιπαντικά αυτοκινήτων, από τα τέλη του 2017, ξεκίνησε να συνάπτει συμφωνίες με διεθνή επενδυτικά κεφάλαια. Πιο πρόσφατο είναι το deal με το βρετανικό fund, Βrevan Howard, το οποίο μπήκε στο μετοχικό σχήμα της ελληνικής εταιρείας, με ποσοστό 8,15%.  

Η Brevan Howard

Θυμίζουμε ότι η Brevan Howard έστησε δύο νέα funds, τα οποία βολιδοσκοπούν για επενδυτικές ευκαιρίες στην Ελλάδα. Το ένα εξ αυτών έχει ως βασικό του προσανατολισμό την επένδυση σε ακίνητα και το άλλο σε μετοχές, ενώ διαχειριστής και των δύο είναι ο ιδρυτικός εταίρος του Brevan Howard, Trifon Natsis. Iδρυτικό στέλεχος της Brevan Howard Asset Management είναι ο δισεκατομμυριούχος, Alan Howard.

Τα γραφεία του fund Brevan Howard στο Λονδίνο

Στόχος η πολυμετοχική σύνθεση της επιχείρησης

Πηγές της αγοράς ανέφεραν μέσα στην εβδομάδα, όταν και ανακοινώθηκε επίσημα η πώληση των μετοχών στο ξένο fund, ότι στόχος είναι η πολυμετοχική διάσταση της επιχείρησης, η οποία το τελευταίο χρονικό διάστημα έχει καταφέρει να προσελκύσει διεθνή κεφάλαια, τόσο το Δεκέμβριο με την είσοδο αμερικανικού fund με ποσοστό 5%, αλλά και ενός γερμανικού, το οποίο εισήλθε το μετοχικό σχήμα με περίπου 1,5%.

Έρχονται νέες συμφωνίες

Πληροφορίες αναφέρουν πάντως ότι κατά το προσεχές χρονικό διάστημα αναμένεται και άλλη κίνηση, με την αγορά επιπλέον μετοχών και πρωταγωνιστή έναν από τους ήδη υπάρχοντες παίκτες στην εταιρεία.

Σε ό,τι αφορά το 2017, η Πετρόπουλος κινήθηκε ιδιαίτερα θετικά, κλαίνοντας με αύξηση κερδών, που αντιστοιχεί σε ποσοστό 76,9%, χωρίς να επηρεαστεί από τη μείωση των πωλήσεων στη διάρκεια του έτους.  Κατάφερε μάλιστα, να σημειώσει τις υψηλότερες επιδόσεις κερδών την τελευταία εξαετία.

INFO ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΑΕΒΕ

Τζίρος
2017: 73,2 εκατ. ευρώ
2016: 93,2 εκατ. ευρώ

ΕΒITDA
2017: 5,7 εκατ. ευρώ
2016: 5,6 εκατ. ευρώ
Μεταβολή: +1,8%

Κερδοφορία
2017: 2,3 εκατ. ευρώ
2016: 1,3 εκατ. ευρώ

Τραπεζικά δάνεια
2017: 23,1 εκατ. ευρώ
2016: 22,6 εκατ. ευρώ

Ίδια κεφάλαια
2017: 30 εκατ. ευρώ
2016: 29 εκατ. ευρώ
 
Με όπλο τη ρευστότητα

Σημειώνεται ότι η Πετρόπουλος, παρουσιάζει σημαντική ρευστότητα, λόγω της ύπαρξης μετρητών, της διαθεσιμότητας επαρκών πιστωτικών ορίων και της εκχώρησης απαιτήσεων χωρίς δικαίωμα αναγωγής, γεγονός που της δίνει το δικαίωμα να υπολογίζει σε ίδιες δυνάμεις για πιθανές μελλοντικές επενδύσεις.

Διαθέσιμα μετρητά

Όμιλος: 13,5 εκατ. ευρώ
Εταιρεία: 13,2 εκατ. ευρώ
Διαθέσιμα πιστωτικά όρια τραπεζικών χρηματοδοτήσεων: 4,8 εκατ. ευρώ
Η αποχώρηση του επί 46 χρόνια προέδρου της

Σημαντικό σημείο, στη σχεδόν εκατονταετή πορεία της εταιρείας, αποτέλεσε η αλλαγή ηγεσίας στο Μάιο του 2017. Ο μέτοχος και πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Κώστας Πετρόπουλος, αποσύρθηκε από τα τυπικά του καθήκοντα, λόγω συνταξιοδότησης, μετά από 46 χρόνια στην κορυφή της ηγεσίας της εταιρείας.