Τετάρτη 22 Μαΐου 2019
x

ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΑΡΑΖ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

21/10/2018, 11:03 |
από Γιώργος Λαμπίρης

ΑΠΟ ΤΟ ΓΚΑΡΑΖ ΤΗΣ ΠΙΕΡΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ

A+
A-

Το success story της Olympia Electronics: Τα πρώτα βήματα, η εξωστρέφεια, η δεύτερη γενιά επιχειρηματιών, οι νέες επενδύσεις και ο στόχος των 40 εκατ.

H Olympia Electronics ιδρύθηκε το 1979 από τους δύο συνεταίρους Νικόλαο Λακασά και τον Παναγιώτη Αρβανιτίδη, ξεκινώντας από... ένα γκαράζ στον Κολινδρό της Πιερίας.

Η εκκίνηση της Olympia Electronics έγινε με ελάχιστα κεφάλαια, και βασίστηκε στο όραμα των δύο ιδρυτών της. Από κοινού πίστεψαν ότι στα τέλη της δεκαετίας του ’70, θα μπορούσαν να δημιουργήσουν μία εταιρεία η οποία θα έδινε έμφαση στην τεχνολογία αιχμής και στην καινοτομία, στα ηλεκτρονικά και θα ήταν ταυτόχρονα εξωστρεφής.

«Ακόμα και εάν αυτές οι λέξεις σήμερα φαντάζουν φυσιολογικές, για τα τέλη της δεκαετίας του ’70 ήταν εξωπραγματικές», λέει στη Voria.gr, ο CEO της εταιρείας, Δημήτρης Λακασάς.

Τα πρώτα βήματα με την ανάπτυξη συστημάτων φωτισμού ασφαλείας

Τα προϊόντα που έκαναν γνωστή και καθιέρωσαν την εταιρεία στα πρώτα της βήματα ήταν τα ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας, με ανάπτυξη ηλεκτρονικών συστημάτων φωτισμού ασφαλείας. Ακολούθησε η επέκταση στα ηλεκτρονικά συστήματα πυρανίχνευσης, κίνηση που συνέπεσε με την άνθιση του τουρισμού στην Ελλάδα. «Κυριότεροι πελάτες ήταν εξαρχής τα ξενοδοχεία και οι επιχειρήσεις ενοικίασης δωματίων, που ξεκίνησαν να προμηθεύονται τα προϊόντα μας. Οι συγκεκριμένοι πελάτες αποτέλεσαν σημαντική πηγή εσόδων, ούτως ώστε να μπορέσει η εταιρεία να μεταπηδήσει και στα ηλεκτρονικά συστήματα πυρανίχνευσης, ολοκληρώνοντας την προϊόντική της γκάμα».

Η αρχή της εξωστρέφειας

Για την Olympia Electronics, τα μέσα της δεκαετίας του ’80 αποτέλεσαν περίοδο έντονης ανάπτυξης, δεδομένου ότι απέκτησε κυρίαρχο μερίδιο αγοράς στα συστήματα φωτισμού ασφαλείας. «To 1989 αποφασίσαμε να βγούμε στο εξωτερικό, λαμβάνοντας μέρος στη διεθνή βιομηχανική έκθεση του Αννόβερου. Μία μεγάλη έκθεση με επισκέπτες από όλο τον κόσμο, η οποία αποτέλεσε το διαβατήριό μας για το εξωτερικό», αναφέρει ο κ. Λακασάς και προσθέτει:

«Η συμμετοχή μας στην έκθεση του Αννόβερου μας βοήθησε να αντιληφθούμε τη σημασία της πιστοποίησης. Έπρεπε λοιπόν να πιστοποιήσουμε τα προϊόντα μας και τις γραμμές παραγωγής, και να ανέβουμε επίπεδο, ανερχόμενοι στα πρότυπα μίας επιχείρησης ευρωπαϊκών δεδομένων».

Οι δύο επιχειρηματίες διέβλεπαν ότι η ελληνική αγορά είναι αρκετά μικρή για να μπορέσει να μπορέσει να στηρίξει μία παραγωγική εταιρεία. «Οι οικονομίες κλίμακος και εύρους, στην αγορά των 10 εκατομμυρίων καταναλωτών, σαφώς δεν επαρκούσαν», σχολιάζει ο ίδιος.

Εμπορικά, η εταιρεία απευθύνεται στο δίκτυο καταστημάτων ηλεκτρολογικού υλικού. Ταυτόχρονα, η Olympia Electronics αναλαμβάνει την εκτέλεση έργων, μέσω των πελατών της. Για παράδειγμα τα προϊόντα της έχουν εγκατασταθεί στο μετρό της Αθήνας, στη Νομαρχία της Βιέννης, το κτήριο Expo στη Λισσαβόνα, σε ξενοδοχεία Sofitel και Marriott στο Ντουμπάι και σε σειρά σημαντικών έργων σε διάφορες χώρες του κόσμου. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι στις αρχές του έτους ανέλαβε ένα έργο μεγάλου κύρους, τον φωτισμό ασφαλείας στο κεντρικό κτήριο της Παγκόσμιας Εκθεσης EXPO 2020 του Ντουμπάι.

Η Olympia Electronics, με έδρα στην περιοχή της Μεθώνης Πιερίας, είναι η μεγαλύτερη ελληνική παραγωγική μονάδα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφαλείας και μία από τις κορυφαίες στην Ευρώπη. Έχει εξαγωγική παρουσία σε 72 χώρες, από τη Βρετανία μέχρι την Αφρική και από τη Σουηδία μέχρι την Αυστραλία.



Επενδύσεις 6 εκατ. ευρώ

Στον τομέα των επενδύσεων, η επιχείρηση υλοποιεί σχεδιασμό με χρονικό ορίζοντα πενταετίας. «Ήδη έχουμε ξεκινήσει επένδυση της τάξεως των 2,5 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας προχωράμε στην επέκταση και τον εκσυγχρονισμό των παραγωγικών μας εγκαταστάσεων, με την προσθήκη νέων γραμμών παραγωγής. Η συγκεκριμένη επένδυση θα έχει ολοκληρωθεί στα μέσα του 2019. Θα ακολουθήσει δεύτερη φάση επένδυσης. Σε αυτό το πλαίσιο η εταιρεία έχει αποκτήσει οικόπεδο σε γειτονική έκταση με τις υπάρχουσες παραγωγικές εγκαταστάσεις, με στόχο τη δημιουργία logistics», εξηγεί ο επιχειρηματίας. Το συνολικό επενδυτικό πλάνο θα ανέλθει στα 6 εκατ. ευρώ.

Δεύτερη γενιά επιχειρηματιών στην εταιρεία

Ο Δημήτρης Λακασάς και ο Νίκος Αρβανιτίδης αποτελούν τη δεύτερη γενιά επιχειρηματιών στην Olympia Electronics, έχοντας αναλάβει την ευθύνη της επιχείρησης μέσα στην κρίση, σχεδόν εδώ και μια δεκαετία. Η δεύτερη γενιά έχει δημιουργήσει μια ισχυρή διοικητική ομάδα αποτελούμενη από τους Δημήτρη Λακασά, Νίκο Αρβανιτίδη, Διουνύση Λακασά και Ειρήνη Αρβανιτίδου που είναι πλαισιωμένη απο ικανά στελέχη - τεχνοκράτες που διοικούν τη βιομηχανία με κουλτούρα εταιρικής διακυβέρνησης. Η εταιρεία επί σειρά ετών συγκαταλέγεται στην κατηγορία «Διαμάντια της Ελληνικής Βιομηχανίας», στη μελέτη την οποία εκδίδει η ICAP.

Μεγαλώνοντας μέσα στην εταιρεία

Έχοντας μεγαλώσει στην εταιρεία από την ηλικία των έξι ετών, ο κ. Λακασάς έβλεπε τον πατέρα του και το συνέταιρό του, οι οποίοι πάσχιζαν να κάνουν πραγματικότητα το όνειρό τους. «Θυμάμαι ότι έπαιζα με τους φίλους μου στην αυλή, δίπλα στο γκαράζ όπου ο πατέρας μου και ο συνέταιρός του έχτιζαν την εταιρεία. Κι εγώ ανάμεσα στο παιχνίδι και τη δουλειά, έβλεπα σταδιακά τη δημιουργία αυτής της επιχείρησης. Όλο αυτό έγινε μέρος της ζωής μου. Σταδιακά πίστεψα κι εγώ σε όλο αυτό το εγχείρημα. Η βιωματική εμπειρία μου, εξελίχθηκε σε όνειρο ζωής», τονίζει ο κ. Λακασάς ο οποίος το 2017 αναδείχθηκε «Καινοτόμος επιχειρηματίας της χρονιάς» στον διαγωνισμό της ΕΥ.

Η κρίση δεν επηρεασε την επιχείρηση

Όπως ο ίδιος λέει, παρότι η κρίση επηρέασε το σύνολο του επιχειρείν, η Olympia Electronics στα χρόνια της ύφεσης αύξησε το προσωπικό της, προσλαμβάνοντας επιπλέον 50 άτομα - απασχολεί πλέον περί τους 180 εργαζόμενους. Ταυτόχρονα, αύξησε τον κύκλο εργασιών της και την κερδοφορία της.  

Στόχος τα 40 εκατ. ευρώ έως το 2025

Η εταιρεία δίνει έμφαση στις αγορές των Σκανδιναβικών χωρών και κυρίως στη Νορβηγία και στη Σουηδία, όπου παρουσιάζει αξιοσημείωτα μερίδια. Επίσης, σχεδιάζει την περαιτέρω ενίσχυσή της παρουσίας της στις αγορές του Κόλπου και κυρίως των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, όπου δραστηριοποιείται μέσω αντιπροσώπων. Ας σημειωθεί ότι ακόμα μία στρατηγική κίνηση είναι η τοποθέτηση στην αγορά της ναυτιλίας τα τελευταία χρόνια, πιστοποιώντας τα προϊόντα της από το διεθνή νηογνώμονα Lloyd’s, ούτως ώστε να είναι κατάλληλα για τη συγκεκριμενη πελατεία. Στόχος της βορειοελλαδικής βιομηχανίας είναι να ξεπεράσει σε τζίρο τα 40 εκατ. ευρώ έως και το 2025.

Η Olympia Electronics σε αριθμούς

Εξαγωγές: 70% του τζίρου

Εγχώρια αγορά: 30% του τζίρου

Κύκλος εργασιών

2018: 18,5 εκατ. ευρώ (εκτίμηση)

2017: 17,5 εκατ. ευρώ

Χώρες εξαγωγής: >70

Ο Δημήτρης Λακασάς και ο Νίκος Αρβανιτίδης









ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ