Skip to main content

Η Agrino ετοιμάζει επένδυση 10 εκατ. στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης

Από το μπακάλικο του Αγρινίου στη βιομηχανία που εξάγει σε 30 χώρες - Ενίσχυση της παραγωγής στη Θεσσαλονίκη και λανσάρισμα νέων προϊόντων.

Σε μία περιοχή με εκτεταμένη καλλιεργητική δραστηριότητα ρυζιού και οσπρίων, στη δεκαετία του 1950, γεννήθηκε η Agrino. Το 1955, τα τρία αδέρφια Ευστράτιος, Ευθύμιος και Γεώργιος Πιστιόλας, ίδρυσαν την εταιρεία, που κατά τα πρώτα χρόνια της λειτουργία της εμπορευόταν ποσότητες χύμα ρυζιού. Τα τρία αδέρφια από τα συνολικά εφτά παιδιά της οικογένειας, μεγάλωσαν στο παντοπωλείο του πατέρα τους, Κώστα, στο Αγρίνιο. Και οι τρεις ανδρώθηκαν μέσα στα εδώδιμα (τρόφιμα), γεγονός που καθόρισε τις μετέπειτα επαγγελματικές τους επιλογές.

Το πρώτο εργοστάσιο στο Αγρίνιο



Το 1962 δημιουργήθηκε το εργοστάσιο της εταιρείας στην περιοχή. Ήταν η ίδια χρονική περίοδος, κατά την οποία ο βιομήχανος, Αριστόβουλος Πετζετάκις, είχε αγοράσει στην ευρύτερη περιοχή, έναν ορυζόμυλο της εταιρείας «Ελληνικοί Ορυζόμυλοι», με σκοπό να προβεί σε δοκιμαστικές εφαρμογές αρδευτικών σωλήνων.

Η είσοδος του ρυζιού Αμερικής

Η δεκαετία του 1970 σηματοδοτεί την ευρεία ανάπτυξη της Agrino. Έχοντας ήδη διευρύνει την παρουσία της στο εσωτερικό, με όλες τις λευκές ποικιλίες ρυζιού, εμπλουτίζει τη γκάμα των προϊόντων της με το ονομαζόμενο ρύζι τύπου Αμερικής, αλλιώς γνωστό ως parboiled. Έτσι, έως το 1976 η εταιρεία, διέθετε στην αγορά το σύνολο των ποικιλιών ρυζιού που παράγονταν στην Ελλάδα.

Το χτίσιμο τoυ ονόματος, Agrino


Η Agrino απέκτησε πανελλαδικό εκτόπισμα και αναγνωρισιμότητα, από το 1980 και μετά, με την ίδια να εκτιμά ότι πλέον κατείχε την πρώτη θέση σε πωλήσεις στο ελληνικό λιανεμπόριο, ενώ στη δεκαετία που ακολούθησε, είχε ήδη χτίσει το όνομά της, δημιουργώντας ένα ισχυρό εμπορικό σήμα.

«Σπειρί, σπειρί και νόστιμο» και οι διαφημίσεις του Βάκη Πέρρου

Ιδιαίτερη έμφαση κατά τη δεκαετία του ’90 και με δεδομένη την είσοδο της ιδιωτικής τηλεόρασης στην ελληνική πραγματικότητα, κυκλοφορούν σειρά διαφημίσεων, ενώ ταυτόχρονα πραγματοποιούνται διαγωνισμοί στα ερτζιανά με πρωταγωνιστή το Βάκη Πέρρο, γνωστό ραδιοφωνικό παραγωγό της εποχής, ο οποίος φημιζόταν για τις τηλεφωνικές του φάρσες.

Ένα από  τα πρώτα διαφημιστικά σλόγκαν της Agrino, ήταν το «Σπειρί σπειρί και νόστιμο», αλλά και το «Εγκρίνω το Agrino».

Οι πρώτες οργανωμένες εξαγωγές

Επίσης, κατά τη δεκαετία του 1990 ξεκίνησαν και οι πρώτες οργανωμένες εξαγωγές, που σηματοδότησαν την εξάπλωση της εταιρείας και στο εξωτερικό, με πρώτη χώρα προορισμού τη Γερμανία και τις περιοχές που υπήρχε ελληνική παρουσία. Tαυτόχρονα η εταιρεία συμμετείχε για πρώτη φορά στις μεγαλύτερες εκθέσεις τροφίμων και ποτών του κόσμου, Sial και Anuga, με στόχο να γίνει γνωστή στους αγοραστές – εμπόρους του εξωτερικού, διευρύνοντας την παρουσία της εκτός Ελλάδος.

Η είσοδος και στα όσπρια

Το 1993 σηματοδότησε και την είσοδο της εταιρείας στα όσπρια, δεδομένου ότι ανέκαθεν αποτελούσε μία κατηγορία τροφίμων στενά συνδεδεμένη με το ρύζι στο ελληνικό τραπέζι.

Η δημιουργία εργοστασίου στη Θεσσαλονίκη

Πέντε χρόνια αργότερα, η μείωση των υδάτων στις καλλιεργητικές περιοχές που είχε δραστηριότητα έως τότε η Agrino, την οδήγησε στη Βόρεια Ελλάδα. Εκεί ίδρυσε το δεύτερο εργοστάσιό της, με έδρα τη Θεσσαλονίκη. Σημειώνεται ότι για την παραγωγή ρυζιού απαιτούνται μεγάλες ποσότητες νερού, δεδομένου ότι αναπτύσσεται μέσα στο νερό. Έτσι, ενώ οι πρώτες καλλιέργειες βρίσκονταν στις περιοχές της Καλαμάτας και της Σπάρτης και σε Λαμία, Αγρίνιο, σε μία εποχή αυθονίας των υδάτων, μετατοπίστηκαν στη συνέχεια προς το Βορρά. Η αλλαγή του κλίματος, που αύξησε τις διαθέσιμες ποσότητες υδάτων στη Βόρεια Ελλάδα καθώς και η ύπαρξη μεγάλων ποταμών στην ευρύτερη περιοχή, όπως ο Αλιάκμονας, ο Αξιός, ο Λουδίας και ο Γαλλικός, ήταν οι λόγοι που οδήγησαν την εταιρεία στη συμπρωτεύουσα. Καλλιέργήσιμες ωστόσο υπάρχουν τόσο στην περιοχή της Καβάλας, όσο και στον Σπερχειό και στον Στρυμώνα.

Δύο εργοστάσια σε Αγρίνιο και Σίνδο

Σήμερα η εταιρεία διατηρεί δύο εργοστάσια, αυτό του Αγρινίου και το δεύτερο της Θεσσαλονίκης, στην πρώτη βιομηχανική ζώνη της Σίνδου. Το εργοστάσιο της Βορείου Ελλάδος, αποτελεί την κύρια εξαγωγική πηγή των προϊόντων της εταιρείας προς τη Βόρεια Ευρώπη.

Επένδυση έως και 10 εκατ. ευρώ

Σύμφωνα με τον επενδυτικό σχεδιασμό της Agrino, πηγές της εταιρείας ανέφεραν στη Voria.gr, ότι προβλέπεται η επέκταση του εργοστασίου με στόχο την ενίσχυση της παραγωγικής του δυναμικότητας, και το λανσάρισμα νέων προϊόντων. Γι’ αυτό το σκοπό η επιχείρηση σκοπεύει να διαθέσει κεφάλαια έως και 10 εκατ. ευρώ. Η επένδυση στο εργοστάσιο της Θεσσαλονίκης, έρχεται με δεδομένο το γεγονός ότι αποτελεί προτεραιότητα για την Agrino, καθώς ότι το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της βρίσκεται σε περιοχές όπως η Σίνδος, η Χαλάστρα και η Βέροια.

Η ανάδειξη της ελληνικής παραγωγής και η ιχνηλασιμότητα

Στρατηγικής σημασίας ήταν η πρωτοβουλία της εταιρείας να φέρει στο προσκήνιο το ζήτημα τις ιχνηλασιμότητας των προϊόντων που παράγει. Έτσι, το 2007 ξεκίνησε να αναγράφει σε όλες τις συσκευασίες της το όνομα του παραγωγού, καθώς και την περιοχή προέλευσης του προϊόντος στο εκάστοτε πακέτο, που βρίσκεται στο ράφι του σούπερ μάρκετ.

Η ενίσχυση της παραγωγής οσπρίων στην Ελλάδα

Ήδη από το 2006 είχε ξεκινήσει ένα οργανωμένο πρόγραμμα δημιουργίας ομάδων παραγωγών και ανάδειξης περιοχών που μπορούν να καλλιεργήσουν όσπρια, όπως η Καστοριά, ο Φενεός και τα Φάρσαλα. Σημειώνεται μάλιστα ότι έως τότε το 85% των οσπρίων εισάγονταν από άλλες χώρες. Με αυτή την κίνηση προσέφερε κίητρο στους καταναλωτές, ώστε να συνεχίσουν να παράγουν στις συγκεκριμένες περιοχές, εκμεταλλευόμενοι με βιώσιμες μεθόδους τη γη τους.

Οι μελλοντικοί στόχοι

Μελλοντικός στόχος της Agrino, είναι να παρουσιάσει νέους κωδικούς προϊόντων και να μπει σε νέες επιλεγμένες αγορές. Αυτή τη στιγμή εξάγει σε 30 χώρες, με κυριότερους προορισμούς τη Βόρεια Αμερική και την Ευρώπη. Σύμφωνα με πηγές της εταιρείας αυτό που επιδιώκει μελλοντικά, είναι να ενισχύσει την παρουσία της στη Β. Αμερική, στα Βαλκάνια και στην Κεντρική Ευρώπη με επώνυμα συσκευασμένα προϊόντα.

Η είσοδος στο ημιέτοιμο ρύζι

Tα τελευταία χρόνια η εταιρεία, διαβλέποντας την τάση για γρήγορο φαγητό, που σχετίζεται με τους ταχείς ρυθμούς διαβίωσης του σύγχρονου καταναλωτή, λάνσαρε στην αγορά τα ημιέτοιμα ριζότα, συνεργαζόμενοι με ελληνικές επιχειρήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι το ημιέτοιμο ριζότο με αυγοτάραχο, σε συνεργασία με την εταιρεία Τρικαλινός αλλά και το ριζότο με άγρια βασιλομανίταρα Γρεβενών.

Μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ

Η Agrino, αποτελεί μέλος της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, στην οποία συμμετέχουν 46 επιχειρήσεις που παράγουν και έχουν τη φυσική τους έδρα στη χώρα μας. Βασικός στόχος της εν λόγω πρωτοβουλίας, είναι η προβολή της ταυτότητας και της ποιότητας των ελληνικών προϊόντων. Ήταη μάλιστα, μία από τις επιχειρήσεις – ιδρυτικά μέλη, που συνέβαλαν στη δημιουργία και την καθιέρωση της εν λόγω πρωτοβουλίας.

Η Agrino σε αριθμούς

Πάνω από 20.000 στρέμματα καλλιεργειών
Περισσότεροι απο 260 συνεργαζόμενο παραγωγοί
Παραγωγική δραστηριότητα σε 13 ελληνικούς νομούς
Κύκλος εργασιών
2017: 27,38 εκατ. ευρώ
2016: 26,13 εκατ. ευρώ