Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019
x

ΟΙ ΑΚΤΟΠΛΟΪΚΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΚΑΙ Η «ΒΟΥΤΙΑ» ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ

Φόβους ότι φέτος θα κάνουν μεγάλη «βουτιά» τα έσοδα τους στο Αιγαίο, εκφράζουν πολλές ακτοπλοϊκές εταιρίες. Ποιός ο λόγος;

Φόβους ότι φέτος θα κάνουν μεγάλη «βουτιά» τα έσοδα τους στο Αιγαίο, εκφράζουν πολλές ακτοπλοϊκές εταιρίες. Ο λόγος; Η αυξητική τάση στις τιμές των καυσίμων και ο μεγάλος ανταγωνισμός από τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες έχουν ρίξει πολύ χαμηλά τις τιμές των εισιτηρίων τους, για πολλούς από τους δημοφιλείς νησιωτικούς προορισμούς της χώρας.

Ωστόσο, ο μεγαλύτερος κίνδυνος προέρχεται από το μέτωπο της τιμής των καυσίμων. Όπως εξηγούν παράγοντες της ελληνικής ακτοπλοϊκής βιομηχανίας, κάθε 10% αύξηση των τιμών των καυσίμων επιβαρύνει 3% - 4% περίπου τα έξοδα. Με δεδομένο πως το ποσοστό των δαπανών για καύσιμα, που θεωρείται βιώσιμο, τοποθετείται στα 30% περίπου των συνολικών δαπανών και ότι το 2016 έκλεισε με τις δαπάνες αυτές κοντά στο 35% - 40%, καθίσταται αντιληπτό το οριακό σημείο στο οποίο έχει περιέλθει εκ νέου αυτή η εξίσωση.

Τρία χρόνια πριν, όταν οι διεθνείς τιμές του πετρελαίου βρίσκονταν άνω των 120 δολαρίων το βαρέλι, τα καύσιμα είχαν φτάσει να αντιστοιχούν σε ποσοστό της τάξης του 55% και οι ισολογισμοί των ακτοπλοϊκών είχαν βυθιστεί σε λειτουργικές ζημίες. Η πτώση της τιμής του πετρελαίου από τα μέσα του 2014 και μετά είναι ο κύριος λόγος των θετικών οικονομικών αποτελεσμάτων που παρουσίασαν τα τελευταία έτη οι ακτοπλοϊκές. Τώρα όμως αυτή η εικόνα αλλάζει....




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ