Skip to main content

Οι αμπελώνες στη Θεσσαλονίκη, οι εκκρεμότητες στον ΟΑΣΘ και η νέα «μάχη της Κρήτης»

Ο Ζέρβας στον τρύγο, οι Θεσσαλονικείς στο... περίμενε για αστικό, οι Κρητικοί αγωνιούν μήπως και γίνει το νησί τους Μαγιόρκα και ο δημιουργικός έρωτας

Τον σημερινό δήμαρχο Θεσσαλονίκης Κωνσταντίνο Ζέρβα και τον προηγούμενο Γιάννη Μπουτάρη συνδέουν πολλά. Υπήρξαν στενοί συνεργάτες στη δημοτική παράταξη που κέρδισε τις εκλογές το 2010 και ανέδειξε τον Μπουτάρη δήμαρχο, αλλά μετά την επανεκλογή του κυρ Γιάννη το 2014 οι δρόμοι τους χώρισαν. Σήμερα ο ένας δεν μιλάει στον άλλο. Ούτε ο ένας μιλάει με τα καλύτερα λόγια σε τρίτους για τον άλλο. Αλλά αυτά συμβαίνουν και στις… καλύτερες οικογένειες. Πλέον, όμως, τους συνδέει και κάτι ακόμα. Η αγάπη τους για το αμπέλι. Ο Μπουτάρης, γνωστός οινοποιός, όταν ήταν δήμαρχος δημιούργησε τον αστικό αμπελώνα του δήμου, σε έκταση που βρίσκεται κάτω από το Καυτατζόγλειο και η οποία κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει ένα ακόμη από τα θλιβερά δημοτικά πάρκινγκ. Ο Ζέρβας όχι μόνο διατήρησε τον αμπελώνα, αλλά τις τελευταίες ημέρες πήρε μέρος και στην πρώτη φάση του φετινού τρύγου, ενημερώνοντας με σχετικό Δελτίο Τύπου και φωτογραφίες. Όσοι, δηλαδή, θα πιουν φέτος το άσπρο κρασί που θα παραχθεί το φθινόπωρο να ξέρουν ότι για να γίνει έβαλε το χεράκι του ο ίδιος ο δήμαρχος. Κυριολεκτικά. Τώρα εάν ο Γ. Μπουτάρης βλέποντας τα δημοσιεύματα και τις φωτογραφίες αισθανθεί μια κάποια ικανοποίηση ότι κάτι άφησε ως παρακαταθήκη στον πρώην συνεργάτη του μόνο ο ίδιος το ξέρει…

Εκκρεμότητες στον ΟΑΣΘ

Στις αρχές Αυγούστου ο υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής οδήγησε σε παραίτηση από τη θέση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου του ΟΑΣΘ τον Γιώργο Σκόδρα και έχρισε ως διάδοχό του τον οικονομολόγο Κώστα Ταγγίρη. Παρά το γεγονός ότι και οι δύο ανήκουν πολιτικά, δηλαδή εσωκομματικά, στο καραμανλικό στρατόπεδο -αλλιώς δεν θα… έπαιζαν στο γήπεδο του νεότερου της δυναστείας Καραμανλή-, οι γνωρίζοντες επιμένουν ότι τον πρώην επικεφαλής των Αστικών Λεωφορείων της Θεσσαλονίκης πολέμησαν εκ των έσω, ενδεχομένως για προσωπικούς λόγους. Αφορμή ήταν η καθυστέρηση του υπουργείου Μεταφορών να επικυρώσει τη συμφωνία για συλλογική σύμβαση εργασίας στην οποία κατέληξαν Σκόδρας και εργαζόμενοι. Πρόβλημα που εξακολουθεί να υφίσταται, κάτι που οδηγεί εκ νέου στους εργαζομένους στον… δρόμο και τα λεωφορεία σταθμευμένα στα αμαξοστάσια. Η αρχή γίνεται σήμερα με στάση εργασίας από τις 11 το πρωί μέχρι τις 3 μετά το μεσημέρι και όπως μεταφέρεται αρμοδίως θα υπάρξει συνέχεια. Καλώς ή κακώς –προφανώς κακώς- η Θεσσαλονίκη διαθέτει αυτή τη στιγμή ως αστική συγκοινωνία μόνο τον ΟΑΣΘ και επομένως η ταλαιπωρία σε κάθε κινητοποίηση είναι μεγάλη. Όχι τίποτε άλλο, αλλά πλησιάζει ο Σεπτέμβριος, τα εγκαίνια της Διεθνούς Εκθέσεως, η παρουσία του πρωθυπουργού και σύσσωμης της κυβέρνησης στην πόλη. Άρα το βάρος του υπουργού Μεταφορών και των συν αυτώ να μη βρει ο Κ. Μητσοτάκης μια Θεσσαλονίκη μπάχαλο είναι ακόμα μεγαλύτερο...

Η «μάχη της Κρήτης»

Η Κρήτη θα υποδεχθεί φέτος περί τα 6 εκατομμύρια τουρίστες, αριθμός αισθητά μεγαλύτερος από τα 5,5 εκατομμύρια του 2019. Γεγονός ευχάριστο αυτό καθαυτό, αλλά και αφορμή για προβληματισμό για τον υπερτουρισμό, που γράφαμε και χθες. Οι Κρητικοί που δεκαετίες τώρα ευημερούν από τον τουρισμό δεν θέλουν να χάσουν την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά προς χάριν κάποιων μεγαλοξενοδόχων, οι οποίοι σχεδιάζουν να επεκτείνουν τις πεντάστερες all inclusive μονάδες τους για να δημιουργήσουν μια… ελληνική Μαγιόρκα. Το διάσημο ισπανικό νησί έχει έκταση λίγο μικρότερη από τον νομό Χανίων και έχει μετατραπεί ολόκληρο σε ένα μεσαίου επιπέδου resort που υποδέχεται 13 εκατ. τουρίστες τον χρόνο. Μαζικά και αταξινόμητα. Έτσι, λοιπόν, στην Κρήτη υπάρχει προβληματισμός, καθώς στόχος είναι η αναζήτηση ισορροπίας ανάμεσα στο βόρειο, το νότιο και το κεντρικό κομμάτι του νησιού. Ανάμεσα στο «ήλιος και θάλασσα» και άλλες μορφές τουρισμού. Ανάμεσα σε μια no name ξαπλώστρα και στην εμπειρία, που –όπως λένε- εξασφαλίζει σταθερούς πελάτες αναβαθμισμένου επιπέδου. Στην ουσία αναζητούν ισορροπία ανάμεσα στη ζωή και την καθημερινότητα των 600.000 μονίμων κατοίκων του νησιού και των δεκαπλάσιων αυτή τη στιγμή επισκεπτών, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν κι άλλο. Δύσκολο στοίχημα, αλλά το γεγονός ότι υπάρχει μια γενικευμένη αίσθηση της πραγματικότητας και των κινδύνων της είναι ασφαλώς το πρώτο σωστό βήμα για να κερδηθεί η νέα «μάχη της Κρήτης».

Εμπνευσμένο σύνθημα

Το σύνθημα της φωτογραφίας είναι γραμμένο στο κράσπεδο, περίπου μπροστά από τη βόρεια πύλη της Διεθνούς Εκθέσεως Θεσσαλονίκης στο Σιντριβάνι, και αποτελεί μία ακόμη απόδειξη ότι ο έρωτας εμπνέει. Είναι αυτό που λέμε δημιουργικός. Όταν, μάλιστα, αφορά νέους ανθρώπους, σχεδόν παιδιά, τότε η έμπνευση και η δημιουργικότητα σπάνε τα κοντέρ. Διαβάστε –αν και με κάποια δυσκολία λόγω των χρωμάτων: «Θα σταματήσω να σε αγαπώ όταν πιάσει ο Tom τον Jerry». Θεϊκό! Για όσους δεν ξέρουν ή δεν θυμούνται: Ο Τομ είναι γάτος που κυνηγάει, αλλά δεν μπορεί να πιάσει -82 χρόνια τώρα- τον Τζέρι, που είναι ποντίκι. Το κόμικ δημιουργήθηκε στην Αμερική το 1940 και έκτοτε οι πρωταγωνιστές έχουν γράψει δισεκατομμύρια χιλιόμετρα επί της οθόνης.