Skip to main content

Η άνθηση του ελληνικού εφοπλισμού και η κατακρύμνιση του γερμανικού

Mεγαλώνει ο αριθμός των Ελλήνων εφοπλιστών που μπαίνουν στην αγορά των πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU).

Την ώρα που ο διεθνής εφοπλισμός αντιμετωπίζει ολοένα και πιο οξυμένα προβλήματα, ο ελληνικός, ανοίγοντας δρόμους, φαίνεται να σώζει την δική του παρτίδα. Στο πλαίσιο αυτό, όπως πληροφορείται η Voria.gr, μεγαλώνει ο αριθμός των Ελλήνων εφοπλιστών που μπαίνουν στην αγορά των πλωτών σταθμών αεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου (FSRU).

Πέραν της GasLog, συμφερόντων Παναγιώτη Γ. Λιβανού, που δρομολογεί τέτοια ναυπήγηση, (σσ την οποία πολλοί συνδέουν με το project της Αλεξανδρούπολης), και της Dynagas, συμφερόντων Γ. Προκοπίου, FSRU έχει παραγγείλει και η Maran Gas του Γ. Αγγελικούση. Τα FSRU ως πλωτά μπορούν να μετακινηθούν από project σε project ανά τον πλανήτη. Κάποιο από αυτά πιθανόν να έρθει σε ελληνικά νερά τα επόμενα χρόνια.

Κι ενώ οι ελληνικές ναυπηγήσεις προχωρούν, οι γερμανικές, οι οποίες ήταν μέχρι πρότινος ευθέως ανταγωνιστικές, πάνε από το κακό στο χειρότερο. Ηδη, σε αχαρτογράφητα νερά εισήλθε η Rickmers Holding, η τρίτη μεγαλύτερη ναυτιλιακή της Γερμανίας μετά την άρνηση της μεγαλύτερης πιστώτριας τράπεζας να συναινέσει σε συμφωνία αναδιάρθρωσης του δανεισμού της.

Είναι χαρακτηριστικό πως η κατάρρευση της συμφωνίας αναδιάρθρωσης του δανεισμού της Rickmers οφείλεται στην αποχώρηση απο το τραπέζι των διαπραγματεύσεων της HSH Nordbank την ενδεκάτη ώρα. Η τράπεζα δέχτηκε πέρυσι δριμύτατη κριτική για την απόφαση της να προχωρήσει στην διαγραφή δανείου αξίας 547 εκατομμυρίων ευρώ της ναυτιλιακής του Norddeutsche Vermögen Holding συμφερόντων του γερμανού εφοπλιστή, Bernd Kortüm. Και φέτος, δεν επανέλαβε το λάθος...