Πέμπτη 17 Οκτωβρίου 2019
x

Η ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΗΣ VORIA.GR ΣΤΑ ΟΣΑ ΑΝΕΦΕΡΕ Ο ΠΑΠΠΑΣ ΓΙΑ ΤΑ ΧΡΕΗ ΤΟΥ ΟΑΣΘ

Οι μισές αλήθειες του τέως προέδρου του ΟΑΣΘ Στέλιου Παππά για το αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Voria.gr και όλα όσα θέλει να ξεχάσουμε.

Απαντήσεις στο χθεσινό αποκαλυπτικό δημοσίευμα της Voria.gr σχετικά με τα χρέη τα οποία άφησε η διοίκησή του στον ΟΑΣΘ, επιχείρησε να δώσει μέσω facebook ο τέως πρόεδρος του Οργανισμού Στέλιος Παππάς. Με την ανάρτησή του ο κ. Παππάς ουσιαστικά αναγνωρίζει ότι πράγματι κατά την αποχώρησή του από τον Οργανισμό άφησε χρέη, αλλά δεν είναι τόσα όσα παρουσιάζει η νέα διοίκηση και επιπλέον, τα χρέη αυτά μπορούν να καλυφτούν άνετα εάν το δημόσιο, δηλαδή η προηγούμενη κυβέρνηση η οποία τον είχε διορίσει, εξοφλούσε κι αυτή με τη σειρά της τα χρέη που άφησε στον ΟΑΣΘ φεύγοντας!

Συγκεκριμένα, στην ανάρτησή του ο κ. Παππάς αναφέρει μεταξύ άλλων ότι:
 
1. Η διοίκησή του δεν οφείλει ούτε ένα ευρώ σε ασφαλιστικές εισφορές και ότι από το σύνολο των οφειλών του ΟΑΣΘ προς τον ΕΦΚΑ και το δημόσιο περίπου 55 εκατ. είναι χρέη της προηγούμενης διοίκησης των μετόχων.

Ωστόσο, αμέσως μετά αναφέρει πως «τα 22,5 εκατ. που χρωστάει η δίκη μας διοίκηση πρέπει να συμψηφιστούν με τα 45 εκατ. που οφείλει το δημόσιο στον ΟΑΣΘ για την κοινωνική πολιτική».

Εν ολίγοις, ο κ. Παππάς παραδέχεται κατ’ ουσία δύο πράγματα: πρώτον, ότι η διοίκησή του άφησε χρέη (ο ίδιος τα προσδιορίζει στα 22,5 εκατ. ευρώ) και δεύτερον ότι και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ οφείλει στον ΟΑΣΘ 45 εκατ. ευρώ, όπως ακριβώς ανέφερε και το δημοσίευμα.

2. Παραδέχεται επίσης, ότι στα δύο χρόνια που ήταν διοίκηση δεν φρόντισε να υπογραφούν συμβάσεις μεταξύ του ΟΑΣΘ και των υπουργείων Παιδείας και Εργασίας ώστε η απαίτηση αυτών των 45 εκατ. ευρώ να είναι πέραν πάσης αμφισβήτησης. «Έχουμε ήδη στείλει τα σχέδια συμβάσεων στα υπουργεία Παιδείας και Εργασίας προκειμένου να προχωρήσει ο διακανονισμός», αναφέρει συγκεκριμένα ο κ. Παππάς. Δηλαδή το μόνο που έκανε σε αυτά τα δύο χρόνια, προκειμένου οι απαιτήσεις του ΟΑΣΘ από τα δύο αυτά υπουργεία να είναι απολύτως κατοχυρωμένες, ήταν να στείλει κάποια σχέδια συμβάσεων τα οποία βρίσκονταν έτσι κι αλλιώς στα συρτάρια των υπουργείων, καθώς ανάλογες συμβάσεις έχουν συναφθεί με τον ΟΑΣΑ.  

Όμως, ο κ. Παππάς, αποσιωπά και το γεγονός πως όταν ανέλαβε τη διοίκηση του ΟΑΣΘ φρόντισε ο Οργανισμός να παραιτηθεί από τη διαιτησία για τη διεκδίκηση ανάλογων ποσών τα οποία χρωστούσαν τα ίδια υπουργεία στην προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ προκειμένου αυτά να μην συμπεριληφθούν στην εκκαθάριση ως αξιώσεις των μετόχων.

Εν ολίγοις, όλο αυτό το διάστημα, των 4,5 χρόνων διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και των δύο χρόνων διοίκησης Παππά, το κράτος δεν έδωσε ούτε ένα ευρώ για τη δωρεάν μετακίνηση των ανέργων και τις μετακινήσεις μαθητών, φοιτητών και ηλικιωμένων με μισό εισιτήριο. Απλώς πωλούσαν όλα αυτά ως «κοινωνική πολιτική» χωρίς ποτέ να βάλουν το χέρι στην τσέπη. Και έρχεται εκ των υστέρων τώρα ο κ. Παππάς και ζητά από την επόμενη διοίκηση να διεκδικήσει από την επόμενη κυβέρνηση όλα όσα δεν κατέβαλε η κυβέρνησή του και όλα όσα ο ίδιος είχε «διαγράψει» ως οφειλόμενα από τα ίδια υπουργεία προς την προηγούμενη διοίκηση του ΟΑΣΘ.

3. Ο κ. Παππάς παραδέχεται επίσης ότι πράγματι υπάρχουν οφειλές προς τους προμηθευτές, αλλά τις παρακάμπτει τεχνηέντως με τον ισχυρισμό ότι δεν είναι ληξιπρόθεσμες διότι είχε συνεννοηθεί μαζί τους να τους πληρώνει με κάποιους μήνες καθυστέρηση! Επιπλέον αποφεύγει να πει σε πόσα εκατομμύρια ευρώ ανέρχονται αυτές οι οφειλές.

4. Δεν κάνει επίσης την παραμικρή νύξη για το γεγονός ότι ενώ αποχώρησε από τον ΟΑΣΘ στις αρχές Αυγούστου είχε φροντίσει ήδη να προεισπράξει τις κρατικές επιδοτήσεις για τους μήνες Σεπτέμβριο και Οκτώβριο, αφήνοντας έτσι μια μαύρη τρύπα ύψους οκτώ εκατομμυρίων ευρώ στους επόμενους.

5. Φυσικά, στην απάντηση του κ. Παππά δεν γίνεται ούτε λόγος για την πλήρη κατάρρευση του στόλου του ΟΑΣΘ. Παρέλαβε τον Οργανισμό τον Αύγουστο του 2017 με περίπου 250 λεωφορεία στους δρόμους και δύο χρόνια μετά τον παρέδωσε με μόλις 218, λανσάροντας τη γνωστή θεωρία περί σαμποτάζ.

6. Τέλος, επιχειρώντας να διασκεδάσει την απόλυτη κατάρρευση των εσόδων τα οποία επί ημερών του μειώθηκαν πάνω από 50%, επικαλείται «τα Εθνικά, τα Ευρωπαϊκά και τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα» σύμφωνα με τα οποία «όταν μια επιχείρηση έχει πραγματικά κέρδη αυτό σημαίνει ότι προσφέρει υπηρεσίες και αγαθά περισσότερα από τα έξοδα που χρειάζεται για την παραγωγή τους». Αποσιωπά βεβαίως ο κ. Παππάς το γεγονός ότι ενώ το προσφερόμενο συγκοινωνιακό έργο επί ημερών του ήταν κοντά στο 60% του προβλεπόμενου (έβγαζε δηλαδή κατά μέσο όρο περίπου 300 λεωφορεία από τα 520 που προβλέπει η σύμβαση με το ελληνικό δημόσιο), εκείνος εισέπραττε στο μεταξύ το 100% της κρατικής επιδότησης.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ