Skip to main content

Τουριστικές επενδύσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ στη Χαλκιδική

Στόχος η περαιτέρω ανάπτυξη σε συνεργασία με τη Θεσσαλονίκη. Η εικόμα των κρατήσεων για το 2016 και η ανάγκη για νέες κλίνες

Η Χαλκιδική είναι η περιοχή της χώρας που στην τελευταία τριετία έχει προσελκύσει τις περισσότερες επενδύσεις, που υπολογίζονται σε 300 εκατομμύρια και πλέον, ενώ ορισμένες από αυτές και μάλιστα στην ανώτατη κατηγορία, βρίσκονται σε εξέλιξη.

Παρά τη θετική αυτή εξέλιξη, ο Τουριστικός Οργανισμός Χαλκιδικής (ΤΟΧ), η τοπική Ένωση Ξενοδόχων και όλοι γενικότερα οι επαγγελματίες του τουρισμού, βλέπουν την ανάπτυξη στις συνέργιες με τη Θεσσαλονίκη, κάτω από το στρατηγικό σχεδιασμό της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας καθώς «Χαλκιδική χωρίς Θεσσαλονίκη δεν γίνεται και το αντίστροφο».

Αυτή η σύνδεση Θεσσαλονίκης - Χαλκιδικής, σε ένα κοινό προϊόν είναι απαιτούμενη και θα προωθηθεί αφού στόχος του ΤΟΧ είναι η αύξηση της τουριστικής κίνησης τους μήνες Μάιο και Οκτώβριο.

Όπως μάλιστα είπε σε συνέντευξη Τύπου ο πρόεδρος του Οργανισμού και της Ένωσης Ξενοδοχείων Χαλκιδικής, κ. Γρηγόρης Τάσιος, παρόντος του ταμεία της Ένωσης Γιάννη Λασπά, η συνεργασία προχωράει με οργανωμένα βήματα αφού στις αρχές Φεβρουαρίου ο ΤΟΧ γίνεται μέλος του Thessaloniki Convention Bureau, ενώ προχωράει και η συνεργασία με τον Τουριστικό Οργανισμό Θεσσαλονίκης, με πρώτη κοινή δράση τη συμμετοχή στην έκθεση της Τουρκίας, στα τέλη Ιανουαρίου.

Οι κρατήσεις για το 2016

Παρά την υστέρηση στις προκρατήσεις, κατά περίπου -20% από τη γερμανική κυρίως αγορά, έναντι Ιανουαρίου 2014, ο κ. Τάσιος δήλωσε συγκρατημένα αισιόδοξος για τη φετινή σεζόν, καθώς με βάση και τα προγράμματα των tour operators, η Ελλάδα είναι 2ος προορισμός για το 2016, με 1ο την Ισπανία.

Την υστέρηση ο κ. Τάσιος απέδωσε στην «ισλαμοφοβία» που έχει εκδηλωθεί μεταξύ των Ευρωπαίων, όπως π.χ. Βέλγων και Ολλανδών, αλλά και στον «ανταγωνιστικό εσωτερικό τουρισμό» στις χώρες της Ευρώπης, εξ΄ αιτίας του φόβου για τρομοκρατικές επιθέσεις αλλά λόγω της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας.

Από τη Ρωσία, λόγω αδύναμου ρουβλίου και περιοριστικής δημοσιονομικής πολιτικής, υπάρχουν σημάδια αναβλητικότητας, ενώ από την Βρετανία η κατάσταση είναι «στάσιμη», μια αγορά πιο ευαίσθητη στις «ευκαιρίες τις τιμές» και σχετικά λιγότερο ευαίσθητη στις τρομοκρατικές απειλές.

Η αγορά που πάει καλά, είναι η Βαλκανική, αυτή που και πέρυσι έδωσε τους 5 στους 10 τουρίστες που επισκέφθηκαν τη Χαλκιδική. Από τα Βαλκάνια ήδη γίνονται οι πρώτες προκρατήσεις που φανερώνουν και επαναληψιμότητα.

Παρών στη παρουσίαση ήταν ο Αντιπεριφερειάρχης Χαλκιδικής και θεματικός υπεύθυνος για τον Τουρισμό κ. Γιάννης Γιώργος, ο οποίος μίλησε για ανάπτυξη στο πλαίσιο συνεργιών, υποστήριξε δε και την επιβολή διοδίων εάν όμως αυτά έχουν χαρακτήρα ανταποδοτικό για το νομό και μόνο.

«Το καλοκαίρι κάθε Σαββατοκύριακο μπαίνουν στη Χαλκιδική 120.000 οχήματα, από 1 ευρώ το καθένα, στις οκτώ εβδομάδες της μεγάλης κίνησης, θα μπορούσαν να συγκεντρωθούν χρήματα για τη συντήρηση του οδικού δικτύου και των άλλων υποδομών», υποστήριξε ο κ. Γιώργος ο οποίος αναφέρθηκε και στο φλέγον και επίκαιρο θέμα των Σκουριών και της Ελληνικός Χρυσός Α.Ε.

Προσωπική άποψη του Αντιπεριφερειάρχη είναι ότι επενδύσεις αυτού του χαρακτήρα, δεν είναι η καλύτερη επιλογή για έναν τουριστικό και αγροτοδιατροφικό νομό. Ωστόσο, «ο νόμος πρέπει να γίνεται σεβαστός», προσέθεσε ο κ. Γιώργος υπογραμμίζοντας την ανάγκη για προστασία του περιβάλλοντος.

Πιο καυστικά τοποθετήθηκε ο κ. Τάσιος στο ίδιο θέμα λέγοντας ότι η επένδυση «πρέπει να συζητηθεί σε νέα βάση επειδή σήμερα έχει γίνει μπάχαλο». Η Ένωση Ξενοδοχείων είχε το 2012 τοποθετηθεί αρνητικά στο εργοστάσιο χρυσού, αλλά λόγω της κατάστασης που έχει δημιουργήσει η κρίση, της ανάγκης για νέες θέσεις εργασίας, η Ε.Ξ.Χ είναι προετοιμασμένη να επανεξετάσει τη θέση της εάν λυθούν τα προβλήματα που υπάρχουν.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο κ. Τάσιος στις ξενοδοχειακές επενδύσεις οι οποίες στη Χαλκιδική, έχουν παρόν αλλά και μέλλον, αν μάλιστα η περιοχή αξιοποιήσει δύο ακόμη ατού που έχει στα χέρια της, τη δυνατότητα πρόσβασης αεροπορικά αλλά και οδικά, όπως και την παραχώρηση του αεροδρομίου Μακεδονία στη Fraport.

Η Χαλκιδική, είπε ο πρόεδρος του Τ.Ο.Χ., έχει μόνο 46.000 κλίνες από τις οποίες 32.000-34.000 είναι μαζικού τουρισμού. «Χρειαζόμαστε και άλλες κλίνες σε 5αστερα ξενοδοχεία. Εκτιμώ ότι υπάρχει περιθώριο μέχρι να φτάσουμε τις 60.000 κλίνες κι΄ αυτό για να μην κυριαρχήσουν τα all inclusive ξενοδοχεία του μαζικού τουρισμού», πρόσθεσε.

Ο κ. Τάσιος εκτίμησε ότι ΣΑΝΗ και Ikos, που πλέον ένωσαν δυνάμεις κάτω από έναν όμιλο, μπορεί να κάνουν και 7η μονάδα στη Χαλκιδική, ενώ η Med Sea Helth θα κάνει και το Mare Village στο Κάνιστρο και έπονται, μέσω ΤΑΙΠΕΔ, ο διαγωνισμός για την παλιά έκταση του καμπινγκ στο Ποσείδι αλλά και το Κτήμα της περιοχής Φυλακών Κασσάνδρας, έκταση στην οποία το ΣΑΝΗ θα ήθελε να κατασκευάσει γήπεδο γκόλφ.

Η Χαλκιδική προσελκύει Έλληνες και ξένους επενδυτές, αλλά εκτός από την ολοκλήρωση έργων στο οδικό δίκτυο και ειδικότερα στο τμήμα Κασσανδρεία- Παλιούρι, θα πρέπει οπωσδήποτε, στο πλαίσιο του νέου ΕΣΠΑ, να κατασκευαστεί το φράγμα του Χαβρία αλλιώς κεντρική Χαλκιδική και Σιθωνία, πρόκειται να διψάσουν.