Skip to main content

Οι δρόμοι με τα μαύρα αυτοκίνητα και τα κέρδη που άφησε ο Μπαντέρας

Τσίμπησαν προς πάνω οι τιμές στα εστιατόρια της Θεσσαλονίκης, ενώ στα καφέ ούτε που το... σκέφτονται - Πόσα έβαλε στην... τσέπη η πόλη από Μπαντέρας

Καλημέρα σας!

Το πρωινό μας καφεδάκι είναι σήμερα ένα φλιτζάνι φίλτρου, αυτό που παλαιότερα λέγαμε «γαλλικός». Προς τιμήν της Γαλλίας, της χώρας που επρόκειτο να είναι τιμώμενη στη φετινή Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, αλλά δεν τα κατάφερε λόγω πανδημίας. Στη θέση της η Ελλάδα και η Πελοπόννησος, 200 χρόνια από την επανάσταση του 1821.

Οι δρόμοι με τα μαύρα αυτοκίνητα

Κάτι από τα παλιά καλά χρόνια θύμισε η Θεσσαλονίκη στο τριήμερο -Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή- των εγκαινίων της 85ης Διεθνούς Εκθέσεως. Κι αυτό διότι σύσσωμος ο κυβερνητικός και ευρύτερα κρατικός μηχανισμός ανέβηκε για να παρακολουθήσει από κοντά το πρόγραμμα του πρωθυπουργού. Με την ευκαιρία –όπως πάντα- έγιναν πολλές επαφές και συζητήσεις, συχνά μεταξύ παραγόντων που εδρεύουν στην Αθήνα, αλλά βρήκαν την ευκαιρία να συναντηθούν στη Θεσσαλονίκη. Τα ξενοδοχεία δούλεψαν στο φουλ, το ίδιο συνέβη και με την εστίαση, τα καφέ και τα ζαχαροπλαστεία. Χαρακτηριστικό της εποχής είναι ότι πολλοί για λόγους προστασίας από τον covid-19 ανέβηκαν από την Αθήνα όχι αεροπορικώς, αλλά οδικώς. Ως αποτέλεσμα γέμισαν οι δρόμοι με μαύρα αυτοκίνητα πολλών κυβικών. Και του χρόνου…

5% πάνω οι τιμές στα εστιατόρια, ενώ…

Στο 5% υπολογίζουν την αύξηση των τιμών στους καταλόγους τους οι εστιάτορες της Θεσσαλονίκης. Εκείνο που περιμένουν –όσοι περιμένουν- για να πυροδοτήσουν είναι οι λογαριασμοί του ρεύματος, διότι –όπως λένε- η ενέργεια είναι σημαντικό κομμάτι του κόστους τους. Προς το παρόν εκείνο που μετά βεβαιότητος πληρώνουν ακριβότερα είναι το ψωμί.

…στα καφέ ούτε που σκέφτονται αυξήσεις  

Αντιθέτως στα καφέ δεν σκέφτονται καν τις αυξήσεις προς το παρόν, παρά τα όσα προέβλεψε ο Άδωνης Γεωργιάδης. Βλέπετε στην πανδημία ο κόσμος συνήθισε στο self service καφεδάκι τού 1,5 ευρώ, με αποτέλεσμα ακόμη και τα 3 ή τα 3,5 ευρώ να του φαίνονται πολλά. Φανταστείτε να φτάσει το φρέντο στα 4 ή τα 5 ευρώ, όχι στην πλατεία Αριστοτέλους, αλλά σε κάποιο πεζοδρόμιο της Θεσσαλονίκης, με τα αυτοκίνητα και τα καυσαέριά τους στα δύο μέτρα ή και λιγότερο.    

6.000 αδιάθετα φοιτητικά σπίτια

Ακόμη το σκέφτονται εάν και πότε θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη πολλοί από τους νέους που εισήχθησαν στα τρία πανεπιστήμια της Θεσσαλονίκης. Αυτό συνάγεται από την κίνηση της αναζήτησης στέγης, που –όπως λένε οι μεσίτες- παραμένει υποδεέστερη από τα προ πανδημίας χρόνια. Είναι χαρακτηριστικό ότι αυτή την περίοδο καταγράφονται ως ελεύθερα και επομένως διαθέσιμα περί τα 6.000 διαμερίσματα κατάλληλα για φοιτητές. Όσο για τις τιμές οι ιδιοκτήτες παίζουν προς το παρόν… άμυνα, δηλαδή δεν τις κατεβάζουν. Ίσως διότι γνωρίζουν ότι εκτός από το κύριο κύμα των ενδιαφερομένων θα ακολουθήσει και ένα δευτερεύον, αλλά καθόλου αμελητέο: οι εισαχθέντες στα κρατικά ΙΕΚ, όσοι θα φοιτήσουν στις σχολές μαθητείας του ΟΑΕΔ, αλλά και όσοι επιλέγουν να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ιδιωτικά κολέγια.

Κέρδος 8 εκατ. δολ. για τη Θεσσαλονίκη

Το ότι τρεις καινούριες κινηματογραφικές παραγωγές από τις ΗΠΑ θα έρθουν στη Θεσσαλονίκη τούς επόμενους μήνες –μέχρι το τέλος του έτους η μία και στο α΄ εξάμηνο του 2022 οι άλλες δύο- είναι λίγο πολύ γνωστό. Οι διαπραγματεύσεις συνεχίζονται και όπως φαίνεται το αποτέλεσμα θα είναι αίσιο. Εκείνο που λίγοι γνωρίζουν είναι ότι η επίσημη εκτίμηση απολογισμού που έχει γίνει στο bοx office της περιφέρειας Κ. Μακεδονίας για τα γυρίσματα της ταινίας με τον Αντόνιο Μπαντέρας, που έγιναν στις αρχές του καλοκαιριού, άφησαν καθαρό κέρδος της τάξεως των 8 εκατ. δολ., καθόλου άσχημα, δεδομένων των συνθηκών και τηρουμένων των αναλογιών.