Skip to main content

Η εφαρμογή του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)

Η εφαρμογή του Αριθμού Μητρώου Κοινωνικής Ασφάλισης (ΑΜΚΑ)

Οι συναλλαγές στην Υγεία και τον ευρύτερο δημόσιο τομέα θα γίνονται μόνο με ΑΜΚΑ πλέον.

Όλοι οι ασφαλισμένοι (άμεσα ή έμμεσα), τα προστατευόμενα μέλη της οικογένειάς τους, οι συνταξιούχοι και όσοι λαμβάνουν επίδομα ανεργίας είναι υποχρεωμένοι να αποκτήσουν ΑΜΚΑ, όπως επίσης και κάθε πρόσωπο που εργάζεται ή πρόκειται να αναλάβει εργασία εντός των ορίων της χώρας. Ο αριθμός αυτός θα αντικαταστήσει σταδιακά τους παλιούς αριθμούς μητρώου όλων των ασφαλιστικών ταμείων και θα βοηθήσει στο να γίνονται οι συναλλαγές με τα Ταμεία πιο εύκολα και πιο γρήγορα.


Για τους περισσότερους πολίτες, η διαδικασία χορήγησης ΑΜΚΑ είναι αυτόματη καθώς μπορούν να τον πληροφορηθούν μέσω διαδικτύου στην ιστοσελίδα www.amka.gr είτε με ένα τηλεφώνημα στο 11131. Αν παρόλα αυτά ανακαλύψουν ότι δεν έχουν ΑΜΚΑ, θα πρέπει να απευθυνθούν, είτε σε ένα από τα ΚΕΠ της επικράτειας είτε σε ένα από τα 125 γραφεία ΑΜΚΑ ασφαλιστικών ταμείων.


Τα δικαιολογητικά που χρειάζονται για την έκδοση του ΑΜΚΑ είναι τα εξής:


Για Έλληνες υπηκόους: Απαιτείται Δελτίο Αστυνομικής Ταυτότητας ή Δελτίο Ελληνικής Στρατιωτικής Ταυτότητας. Για ανήλικα άτομα που δεν έχουν συμπληρώσει το 12ο έτος της ηλικίας και δεν έχουν αστυνομική ταυτότητα απαιτείται η προσκόμιση πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης από τον γονέα ή τον νόμιμο εκπρόσωπό τους.


Για ξένους υπηκόους: Απαιτείται το Δελτίο Ταυτότητας ομογενούς ή Δελτίο Ταυτότητας (αντίστοιχο της ελληνικής αστυνομικής) ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης επίσημα μεταφρασμένο στα ελληνικά, όταν δεν υπάρχει δελτίο ταυτότητας ή διαβατήριο. Για ανήλικα άτομα που γεννήθηκαν στην Ελλάδα αρκεί η ληξιαρχική πράξη γέννησης.


Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ΑΜΚΑ δεν αντικαθιστά το βιβλιάριο ασθενείας. Ωστόσο, προκειμένου αυτό να ισχύει θα πρέπει ο ΑΜΚΑ να αναγράφεται στο βιβλιάριο ασθενείας.


Για την απόκτηση ΑΜΚΑ μέσω εκπροσώπου, απαιτούνται, εκτός από τα παραπάνω και: 1) αυτότητα ή διαβατήριο ή πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης του εκπροσώπου, 2) Υπεύθυνη Δήλωση του Ν.1599/1986 ότι εκπροσωπεί τον δικαιούχο.
Σε περίπτωση που χρειαστεί η αλλαγή ή επικαιροποίηση προσωπικών στοιχείων (π.χ. όνομα, τηλέφωνο, δ/νση, ασφαλιστικός φορέας κ.λπ.), ο ενδιαφερόμενος πρέπει να απευθυνθεί σε κάποιο ΚΕΠ ή γραφείο ΑΜΚΑ. Εάν κάποιος ανακαλύψει ότι έχει περισσότερο από έναν αριθμό ΑΜΚΑ, πρέπει να επιβάλλει αίτηση διπλοεγγραφή, για να επιλέξει ποιον αριθμό θα κρατήσει. Σε αντίθετη περίπτωση, ο αριθμός θα επιλεγεί από την αρμόδια υπηρεσία.


Σε λίγο καιρό, οι ασφαλισμένοι θα λάβουν, μέσω ταχυδρομείου, κάρτα κοινωνικής ασφάλισης. Οι συναλλαγές με τα Ταμεία θα διεξάγονται, πάντως, χωρίς πρόβλημα και χωρίς την κάρτα, αρκεί ο ασφαλισμένο να θυμάται τον ΑΜΚΑ που του αντιστοιχεί.