Skip to main content

Με ρόλο - κλειδί η Εγνατία Οδός στα ηλεκτρονικά διόδια

Δύο σημαντικά έργα για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου πρόκειται να αναλάβει η Εγνατία Οδός ΑΕ, μετά την απώλεια του αυτοκινητοδρόμου.

Σημαντικό ρόλο διεκδικεί να παίξει η Εγνατία Οδός Α.Ε. στην εποχή των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων, παρότι η συγκεκριμένη τεχνική εταιρεία του δημοσίου, στους επόμενους μήνες και στο πλαίσιο των παραχωρήσεων, πρόκειται να «χάσει» διαχειριστικά τον αυτοκινητόδρομο που κατασκεύασε κι ο οποίος, θα εξαιρεθεί από το νέο σύστημα διοδίων που προωθεί μέσω διαγωνισμού το υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών.

Δύο σημαντικά έργα για λογαριασμό του ελληνικού δημοσίου, πανελλαδικής εμβέλειας, πρόκειται να αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε.. Το ένα αφορά το σύστημα ηλεκτρονικών διοδίων και τη λειτουργία του και, το άλλο, την οδική ασφάλεια στο περιφερειακό δίκτυο της χώρας, έργο που θα υλοποιηθεί από το πακέτο χρηματοδοτήσεων της ΕΤΕπ, πολύ μεγάλο πακέτο συγχρηματοδοτήσεων που περιλαμβάνει έργα ενεργειακά, συγκοινωνιακά, οδικά.

Στην πρώτη περίπτωση - της εφαρμογής συστήματος ηλεκτρονικών  διοδίων το οποίο πιστεύει πολύ και προωθεί το Υπουργείο- υπάρχει σκέψη η Εγνατία Οδός Α.Ε., να αναλάβει για λογαριασμό του κράτους τον ρόλο του αναγκαίου service provider στη διαχείριση των πληροφοριών που θα συγκεντρώνονται. Δηλαδή η Ε.Ο.Α.Ε. θα είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ των παραχωρησιούχων που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους, του ελληνικού δημοσίου αλλά και της εταιρείας που θα αναλάβει να «στήσει» το σύστημα των νέων διοδίων.

Επίσης η Ε.Ο.Α.Ε. διεκδικεί ιδιαίτερο ρόλο στη διαχείριση των πληροφοριών που θα συγκεντρώνονται από το δίκτυο ηλεκτρονικών διοδίων, όσον ειδικά αφορά τα επαγγελματικά οχήματα. Να τονιστεί ότι στο δίκτυο που θα δημιουργηθεί για τον έλεγχο των επαγγελματικών οχημάτων και το οποίο δεν θα αφορά μόνο την κοστολόγηση της χιλιομετρικής απόστασης που διανύουν, θα ενταχθούν και τα λιμάνια. Όσα επαγγελματικά οχήματα εισέρχονται στη χώρα, από ξηρά αλλά και από θάλασσα, θα εντοπίζονται από το δίκτυο αυτό και, είτε με την τοποθέτηση κάποιας ηλεκτρονικής βινιέτας, είτε με μία μικρή συσκευή, OBU, θα παρακολουθείται η πορεία τους και θα καταγράφεται η θέση τους σε πραγματικό χρόνο.

Οδική Ασφάλεια σε 7.000 σημεία

Το άλλο σημαντικό έργο που αναμένεται να αναλάβει η Εγνατία Οδός Α.Ε., που χρηματοδοτείται από την ΕΤΕπ και έχει έναν προϋπολογισμό 470 εκατ. ευρώ, αφορά την βελτίωση της οδικής ασφάλειας στο παλιό εθνικό αλλά και στο περιφερειακό δίκτυο της χώρας, με επεμβάσεις σε 7.000 σημεία συνολικού μήκους 2.500 χλμ.

Με την έκδοση σχετικής υπουργικής απόφασης η Ε.Ο.Α.Ε. θα πάρει την αρμοδιότητα για το όλο πακέτο των έργων, θα γίνει ο φορέας υλοποίησής του και, στη συνέχεια, σε συνεργασία με τις Περιφέρειες θα προχωρήσει, μέσω σύναψης συμβάσεων με τους αυτοδιοικητικούς φορείς, στην μελέτη και εκτέλεσή τους.