Δευτέρα 9 Δεκεμβρίου 2019
x

ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ ΑΠΕΥΘΥΝΟΝΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΚΟΜΙΣΙΟΝ

Η Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών ζητάει ξεκαθάρισμα της πολιτικής απέναντι στη ναυτιλία και απευθύνεται με επιστολή στο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ.

Η ασαφής πολιτική της κυβέρνησης απέναντι στην ελληνική ναυτιλία έχει δημιουργήσει αίσθημα ανασφάλειας στην ναυτιλιακή κοινότητα η οποία πιστεύει ότι ετοιμάζεται φοροεπιδρομή, πέρα από κάθε όριο, η οποία θα πλήξει την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού εφοπλισμού.

Δεν είναι τυχαίο ότι ο πρόεδρος της Κομισιόν, Ζαν Κλοντ Γιούνκερ, στην τελευταία ομιλία του στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναφέρθηκε, εκ νέου, στην ανάγκη πρόσθετης φορολόγησης των Ελλήνων εφοπλιστών. Άφησε δε να εννοηθεί ότι η πρόσθετη φορολόγηση τους, δεν ήταν πρόταση της ελληνικής κυβέρνησης, αλλά τέθηκε στις διαπραγματεύσεις από τους θεσμούς.

Το ξεκάθαρο μήνυμα των δανειστών και η ομιχλώδης συμπεριφορά της ελληνικής κυβέρνησης πάνω στο θέμα αυτό, ήταν ο λόγος που ώθησε την Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών να αναλάβει πρωτοβουλία προκειμένου να καταδείξει στη τρόικα ότι το ελληνικό φορολογικό πλαίσιο το οποίο διέπει τη ναυτιλία συνάδει με τη φορολογική νομοθεσία των κρατών- μελών της ΕΕ και δεν υπάρχει ειδική μεταχείριση.

Στο πλαίσιο αυτό η ΕΕΕ απέστειλε επιστολή στον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνγκερ αναλύοντας ακριβώς όλα όσα ισχύουν στην Ελλάδα και κάνοντας σύγκριση με τα άλλα ευρωπαϊκά φορολογικά συστήματα.

«Από την παρατήρηση των στοιχείων επιβολής φόρου ανά gross tonnage (υ.σ: ήτοι ολική χωρητικότητα του πλοίου, σαν το μικτό βάρος στα φορτηγά οχήματα) ή net tonnage (το καθαρό φορτίο) προκύπτει ότι τα φορολογικά συστήματα δεν παρουσιάζουν μεγάλες διαφορές τους ως προς την συνολική επιβάρυνση του πλοίου/πλοιοκτήτριας εταιρείας» επισημαίνεται σε έγγραφο της ΕΕΕ:

«Εν συγκρίσει μάλιστα το ελληνικό μοντέλο εμπεριέχει μεγαλύτερη φορολογική επιβάρυνση του πλοίου/πλοιοκτήτριας εταιρείας, τόσο εκ των υψηλών συντελεστών φορολόγησης όσο και εκ της χρήσης των κόρων ολικής χωρητικότητας ως μονάδα μέτρησης για την επιβολή του φόρου, γεγονός που οδηγεί σε υψηλότερες καταγεγραμμένες χωρητικότητες σε σχέση με το net tonnage, μονάδα μέτρησης χωρητικότητας που χρησιμοποιούν αρκετά ευρωπαϊκά συστήματα.»

Τα λόγια του προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θόδωρου Βενιάμη είναι ενδεικτικά της κατάστασης που έχει δημιουργηθεί:

«Οι ναυτιλιακές εταιρείες με βάση την Ελλάδα είναι επιφυλακτικές πλέον λόγω του κλίματος ανασφάλειας που δημιουργεί η ελληνική κυβέρνηση. Γιατί κανείς δεν βγαίνει να ξεκαθαρίσει ότι δεν θα επιβαρυνθεί η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας και ότι η Ελλάδα στηρίζει τη ναυτιλιακή της βιομηχανία; Μόνο με μία δήλωση του πρωθυπουργού θα είχε αποκατασταθεί το κλίμα εμπιστοσύνης».

Την ίδια ώρα, υπάρχει γενικότερη ασάφεια από πλευράς κυβέρνησης σε ό,τι αφορά στη ναυτιλία.

Την περασμένη Δευτέρα, στη Βουλή, συζητήθηκε ερώτηση του Τομεάρχη Ναυτιλίας και Αιγαίου της ΝΔ, Νότη Μηταράκη η οποία αφορούσε την ακτοπλοία όμως στη συνέχεια το θέμα επεκτάθηκε στην ποντοπόρο ναυτιλία με τον υπουργό Ναυτιλίας , Θοδωρή Δρίτσα, με τη στάση που τήρησε, να συμβάλλει στην επίταση της ανασφάλειας στο χώρο της ναυτιλίας..

«Χώρες όπως η Γερμανία είναι πάρα πολύ ανταγωνιστικές στο φορολογικό καθεστώς που προσφέρουν στις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες. Χώρες όπως η Κύπρος, η Μάλτα, το Ηνωμένο Βασίλειο, χώρες εντός της Ευρώπης προσπαθούν να βρουν την αφορμή για να πάρουν πίσω ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που ήρθαν στην Ελλάδα  την προηγούμενη δεκαετία», είπε ο κ. Μηταράκης.

«Έχει δημιουργηθεί ένα γενικότερο κλίμα πολιτικής αξιοπιστίας, κατά πόσο γενικά το πολιτικό σύστημα, αλλά και η κυβέρνηση θέλει να παραμείνουν αυτές οι επιχειρήσεις εδώ. Είναι ζητήματα που πρέπει να δούμε άμεσα, πριν αυτές οι ελληνικές εταιρείες φύγουν από τη χώρα», πρόσθεσε ο Νότης Μηταράκης.

Η απάντηση Δρίτσα όμως δημιούργησε πρόσθετο προβληματισμό καθώς μεταξύ άλλων, χωρίς να αποσαφηνίσει την ....πορεία πλεύσης της κυβέρνησης,  είπε:

«Το γερμανικό πείραμα κατέρρευσε με παροχές και πολλά κίνητρα. Δεν τους βγήκε. Τώρα πουλούν σε πλειστηριασμούς τα γερμανικά πλοία κυριολεκτικά σωρηδόν, δεν υπερβάλλω. Και αυτό, διότι δεν φτάνει να είσαι μία ισχυρή χώρα και να έχεις και ένα σχέδιο.

Εσείς είστε από ναυτικό χωριό, από ναυτικό νησί με τεράστια παράδοση, τη Χίο. Η παράδοση είναι κεφάλαιο. Είναι προϋπόθεση για περαιτέρω πορεία. Είναι ανεκτίμητης αξίας κεφάλαιο, το οποίο ενσωματώνει τεχνογνωσία, ιστορία, εξειδίκευση, ευελιξία, πάρα πολλά πράγματα. Γι' αυτό και η Γερμανία απέτυχε, τουλάχιστον μέχρι στιγμής και είναι σε διαδικασία πλειστηριασμού εκατοντάδες γερμανικά πλοία» και προσέθεσε:

«Δεν μπορούμε, λοιπόν, να στηριχθούμε σε αυτό το κίνητρο του τύπου «δώστε παροχές, δώστε φοροαπαλλαγές κ.λπ.». Πρέπει η Ελλάδα να μείνει ναυτική χώρα για να είναι και ισχυρή η ελληνική σημαία στη ναυτιλία. Αυτό σημαίνει κοινωνικό μέρισμα. Μόνο έτσι θα παραμείνει ισχυρή η ελληνική ναυτιλία».




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ