Skip to main content

Η ελληνική εταιρεία που διανέμει τα πιο γνωστά καλλυντικά στον κόσμο

Sarantis Group: Ο όμιλος που ξεκίνησε από την Πόλη και έγινε κυρίαρχος στα καλλυντικά. Η δεκαετία του '90, οι εξαγορές, τα Βαλκάνια,οι επόμενοι στόχοι

Το 1930, ο Γρηγόρης Σαράντης ο πρεσβύτερος, αποφάσισε να κάνει το δικό του επιχειρηματικό βήμα στην Κωνσταντινούπολη, δραστηριοποιούμενος στη διανομή αρωμάτων. Αρκετά χρόνια αργότερα, το1956, η οικογένεια έλαβε την απόφαση να μετοικίσει στην Αθήνα.

Το 1964 ιδρύθηκε η Γρ. Σαράντης ΑΒΕΕ, με βασική αρχική δραστηριότητα τη διανομή αρωμάτων. Σταδιακά ξεκίνησε η παραγωγή των πρώτων δικών της προϊόντων, καθώς και οι πρώτες εξαγορές εμπορικών τίτλων. Η συγκεκριμένη εταιρεία στη μετεξέλιξή της, έγινε ένας από τους μεγαλύτερους προμηθευτές της αγοράς κινούμενων καταναλωτικών προϊόντων στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, ξεκίνησε να υλοποιείται από τη δεκαετία του ’80 και ύστερα.

Τα αδέρφια Γρηγόρης και Κυριάκος, εγγονοί του ιδρυτή της εταιρείας, Γρηγόρη Σαράντη και σημερινοί επικεφαλής του Sarantis Group, ανέλαβαν να αναπτύξουν την επιχείρηση, η οποία μέχρι εκείνη τη στιγμή διέθετε μόλις 4 αρωματικά προϊόντα, ανάμεσα στα οποία ήταν τα δημοφιλή για την εποχή, Prosar και Clochard.

Η είσοδος στο Χρηματιστήριο και η περίοδος μεγάλης ανάπτυξης

Ακολούθησε η δεκαετία του ’90, η οποία αποτέλεσε μία από τις πιο δημιουργικές περιόδους για τον Όμιλο και βασικό εφαλτήριο για την πορεία του στη συνέχεια. Αυτή την περίοδο η επιχείρηση μπήκε στην οργανωμένη αγορά και στο Χρηματιστήριο Αθηνών, γεγονός το οποίο σύμφωνα με πηγές της εταιρείας, της προσέφερε το εκτόπισμα της τοπικής πολυεθνικής. Ταυτόχρονα, εντός της ίδιας δεκαετίας ξεκίνησε να υλοποιεί το πλάνο επέκτασής εκτός Ελλάδος. Το αποτέλεσμα είναι ότι σήμερα τα 2/3 των πωλήσεών προέρχονται από τις θυγατρικές στο εξωτερικό.

Η συμμετοχή των ξένων χωρών υπήρξε καθοριστική για την ανάπτυξη της επιχείρησης. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι πριν το 2005 το ποσοστό συμμετοχής των πωλήσεων εξωτερικού στον τζίρο, ήταν κάτω του 50%, ενώ πλέον οι χώρες αυτές εμφανίζουν ανάπτυξη με διψήφιο ρυθμό κατά τα τελευταία χρόνια. Αναφορικά με τους τρόπους ανάπτυξης στο εξωτερικό, βασικό μέρος της στρατηγικής του Sarantis Group εκπληρώνεται τόσο μέσω της ενίσχυσης του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου και της οργανικής ανάπτυξης σε κάθε χώρα, όσο και μέσω της εισόδου σε νέες αγορές μέσα από εξαγωγές καθώς και μέσω εξαγορών νέων εμπορικών σημάτων.

Σύμφωνα με την εταιρεία, τα νέα αυτά προϊόντα-σήματα εφόσον πληρούν συγκεκριμένες προϋποθέσεις σε ό,τι αφορά αφορά το χαρακτήρα τους, την αναγνωρισιμότητα τους, την οικονομική τους απόδοση και τις προσφερόμενες συνέργειες, είναι ικανά να προσδώσουν προστιθέμενη αξία, και να ενισχύσουν την κερδοφορία του Ομίλου.

Οι εξαγορές

Πρόσφατα και συγκεκριμένα στις αρχές του 2018 ο Όμιλος εξαγόρασε τα καλλυντικά προϊόντα INDULONA που διαθέτουν σημαντική παρουσία στη Σλοβακία και στην Τσεχία και την εταιρεία ERGOPACK, με δραστηριότητα στην παραγωγή και διανομή προϊόντων οικιακής χρήσης και παρουσία στην αγορά της Ουκρανίας, της Ρωσίας και των γειτονικών ΚΑΚ χωρών, μέσω της οποίας εισήλθε σε μια νέα γεωγραφική περιοχή, με ευρείες προοπτικές ανάπτυξης.

Στρατηγική επιλογή οι θυγατρικές σε Βαλκάνια – ΝΑ Ευρώπη

Σε ό,τι αφορά τη συνολική στρατηγική του Ομίλου, επικεντρώθηκε στη δημιουργία θυγατρικών στα Βαλκάνια και στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, στην ενδυνάμωση του προϊοντικού χαρτοφυλακίου, είτε μέσω εξαγορών είτε μέσω δημιουργίας ιδιοπαραγόμενων προϊόντων, καθώς επίσης και στην ενίσχυση των συμφωνιών αποκλειστικής αντιπροσώπευσης και διανομής διεθνών εμπορικών σημάτων.
 
Σήμερα η εταιρεία συγκαταλέγεται στον δείκτη FTSE/ASE Large Cap, καθως επίσης και  στον δείκτη MSCI Global Small Cap, που αποτελεί προπομπό του δείκτη MSCI Global Standard, στον οποίο συμμετέχουν εταιρείες με μεγαλύτερη κεφαλαιοποίηση.



Η πρόσφατη αντιπροσώπευση της Wella

Τα τελευταία χρόνια ο όμιλος έχει προχωρήσει σε αρκετές νέες συνεργασίες με πιο πρόσφατη την αντιπροσώπευση της Wella, και συγκεκριμένα των σημάτων Koleston, Wellaflex και New Wave στην ελληνική αγορά ευρείας διανομής. Αλλα ισχυρά σήματα που εμπορευεται ο Όμιλος ειναι τα LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, JEAN PAUL GAULTIER, κλπ.

Η στρατηγική της επόμενης πενταετίας

Βασικό εργαλείο της επιχειρηματικής στρατηγικής του Sarantis Group παραμένει η αποτελεσματική διαχείριση του προϊοντικού του χαρτοφυλακίου σε συνδυασμό με την δυναμική προωθητική υποστήριξή του.

Σε αυτό το πλαίσιο, εντός της επόμενης πενταετίας θα συνεχίσει να επενδύει για τη δημιουργία νέων προϊόντων και την είσοδο σε δυναμικές κατηγορίες, καθώς και σε νέες συμφωνίες αποκλειστικής αντιπροσώπευσης διεθνών εμπορικών σημάτων. Βασικό συστατικό στην αναπτυξιακή πορεία του Ομίλου αποτελούν και οι εξαγορές σημάτων ομοιογενών με το χαρτοφυλάκιό του, με ισχυρά μερίδια αγοράς και τη δυνατότητα να προσδώσουν αξία στην κερδοφορία του.

Την ίδια στιγμή προγραμματίζει την περαιτέρω ανάπτυξή του στο εξωτερικό, αφενός μέσω της ενίσχυσης του υπάρχοντος χαρτοφυλακίου και οργανικής ανάπτυξης σε κάθε χώρα που δραστηριοποιείται, αφετέρου μέσω της εισόδου σε νέες αγορές μέσα από εξαγωγές καθώς και μέσω εξαγορών νέων σημάτων.

Διψήφια ανάπτυξη πωλήσεων το 2018

Το 2017 ο Όμιλος κατέγραψε πωλήσεις ύψους 299,68 εκ. ευρώ, με το EBITDA να ανέρχεται στα 40 εκ. ευρώ αυξημένο κατά 10% συγκριτικά με την προηγούμενη οικονομική χρήση και τα καθαρά κέρδη αυξημένα κατά 17% στα 28,6 εκ. ευρώ.

Για το 2018 η πορεία εκτιμάται ότι θα είναι ανάλογη με τις εκτιμήσεις της διοίκησης, καταγράφοντας διψήφια ποσοστά ανόδου, τόσο στις πωλήσεις όσο και στην κερδοφορία.

Το Sarantis Group στα σημεία

-12 θυγατρικές εταιρείες σε Πολωνία, Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Δημοκρατία της Τσεχίας, Σλοβακία, Ουγγαρία, Π.Γ.Δ.Μ., Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Πορτογαλία, Ουκρανία και Ρωσία

-Εξαγωγές: >35 χώρες.  

-Προϊόντα: >80 γνωστά εμπορικά σήματα

-Ενδεικτικά brands

NOXZEMA, CARROTEN, BIOTEN, ORZENE, STR8, BU, το C-THRU, PROSAR, SANITAS, AVA, ΤΕΖΑ, PYROX, CAMEL, AFROSO

-Πολυτελή προϊόντα μέσω συμφωνιών αποκλειστικής διανομής

LA PRAIRIE, PRADA, NINA RICCI, CARTIER, CAROLINA HERRERA, TRUSSARDI, JEAN PAUL GAULTIER, κλπ.

-Στο δυναμικό του Ομίλου ανήκουν τα προϊόντα της εταιρείας ESTEE LAUDER μέσω της κοινοπραξίας που έχει ο Όμιλος με την ESTEE LAUDER COMPANIES.

-Ποσοστό κύκλου εργασιών από τις ξένες αγορές στο σύνολο του Ομίλου: περίπου 65%

-Ποσοστό κύκλου εργασιών από ιδιοπαραγόμενα προϊόντα στο σύνολο του Ομίλου: 75%

-Αριθμός εργαζομένων: 2694 στον Όμιλο, 693 στην Εταιρεία