Skip to main content

Η επικοινωνιακή στροφή Μπουτάρη στην πορεία προς τις εκλογές

Ο δήμαρχος παίρνει πάνω του την επικοινωνία σημαντικών θεμάτων - Οι εμφανίσεις που πύκνωσαν, η αλλαγή στρατηγικής και τα social media που έρχονται...

Το βάρος στην επικοινωνία επιλέγει να ρίξει το τελευταίο διάστημα ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης, προκειμένου να αλλάξει την εικόνα που δημιουργήθηκε από την αρχή της δεύτερης δημαρχιακής θητείας του και δεν είναι η καλύτερη δυνατή...

Το τελευταίο διάστημα για όσους παρακολουθούν προσεκτικά τις εξελίξεις του δήμου Θεσσαλονίκης, είναι εμφανής μια αλλαγή στρατηγικής του δημάρχου, μία επικοινωνιακή στροφή.

Ο δήμαρχος αναβάθμισε και πύκνωσε πάρα πολύ την αρθρογραφία του και την παρεμβατικότητά του στις εφημερίδες τοπικές και πανελλήνιες, αλλά και στις ιστοσελίδες, ενώ ο ίδιος όλο και πιο συχνά αναλαμβάνει να τοποθετηθεί για το σύνολο των ζητημάτων σε ραδιόφωνα και τηλεοράσεις.

Τα διάφορα ζητήματα - μέτωπα του δήμου, προσαρμόζονται στη γλώσσα του δημάρχου, που τα επικοινωνεί ο ίδιος και κανένας άλλος (όπως μας επισημαίνουν συνεργάτες του), καθώς είναι προφανές ότι στη διοίκηση έχουν αποδεχτεί ότι το πρόσωπο Μπουτάρη αποτελεί το ισχυρό επικοινωνιακό χαρτί Σύμφωνα με πληροφορίες ετοιμάζεται από το Σεπτέμβριο μια μεγάλη αναδιοργάνωση των δομών επικοινωνίας, καθώς θεωρείται (κι από πολλά στελέχη της «Πρωτοβουλίας» αναγνωρίζεται και δημοσίως) πως σημαντικό έργο που γίνεται ή προετοιμάζεται να γίνει δεν προβάλλεται επαρκώς.

Αιχμή του δόρατος αυτής της νέας αντίληψης, είναι η αξιοποίηση της ισχυρής δημοφιλίας του δημάρχου σε πανελλήνιο επίπεδο, της χρήσης των ηλεκτρονικών μέσων που δεν έχουν αξιοποιηθεί σε υψηλό επίπεδο μέχρι σήμερα, καθώς και η πολιτική παρέμβαση σε ζητήματα που δεν σχετίζονται υποχρεωτικά με τις στενές αυτοδιοικητικές αρμοδιότητες, αλλά έχουν «επιδραστική επιρροή στη ζωή της πόλης».

Ενδεικτικές είναι οι πρόσφατες παραβάσεις για το ΑΠΘ, για το άσυλο με τον δήμαρχο Αθηναίων, Γιώργο Καμίνη, και η παρέμβαση για τις Κυριακές και τις αγορές.

Φαίνεται πως ο δήμαρχος παίρνει πάνω του την «υψηλή επικοινωνία», και μάλιστα όχι μόνο σε τοπικό αλλά και σε πανελλήνιο επίπεδο.

Ο κ. Μπουτάρης άλλωστε, γι' αυτό το σκοπό συνεργάζεται με τον Σταύρο Κωνσταντινίδη, ο οποίος πλέον έχει αναλάβει όλο τον επικοινωνιακό φόρτο, ενώ δεν είναι λίγοι εκείνοι που βλέπουν ότι δεν άλλαξε μόνο η στροφή στην επικοινωνία, αλλά και ο αριθμός των «εμφανίσεων» του δημάρχου.

Είναι χαρακτηριστικό ότι τα σημαντικά θέματα πλέον επικοινωνιακά στα συμβατικά ΜΜΕ τα αναλαμβάνει αποκλειστικά ο ίδιος ο κ. Μπουτάρης, καθώς ως πρόσωπο και όνομα «πουλάει» κι αυτό προσπαθεί να εκμεταλλευτεί το επικοινωνιακό επιτελείο. Μάλιστα, μαθαίνουμε ότι σχεδιάζεται ακόμη μεγαλύτερη επικοινωνιακή δράση, καθώς και εκμετάλλευση των social media από τον ίδιο τον δήμαρχο.

Σε μια εποχή που τα πολιτικά μηνύματα, ακόμη και τα πιο σοβαρά, επικοινωνούνται (ουσιαστικά ασκείται πολιτική) μέσω twitter, συνεργάτες του κ. Μπουτάρη θεωρούν αδιανόητο να μην έχει καν λογαριασμό ο δήμαρχος. Ένας δήμαρχος, που την ατάκα μάλιστα την έχει στα χείλη του ανά πάσα στιγμή...