Skip to main content

Η Freskon ανοίγει την πόρτα του Ιράν στα ελληνικά φρούτα και λαχανικά

Περίπου 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού έχουν προγραμματιστεί μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και ξένων εμπορικών επισκεπτών από 31 χώρες

Με αύξηση μεγεθών κατά 30% ανοίγει τις πύλες της η δεύτερη έκθεση Freskon, η οποία από τις 21 έως τις 23 Απριλίου μετατρέπει το Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης σε σημείο αναφοράς για την αγορά φρέσκων φρούτων και λαχανικών στη Νοτιονανατολική Ευρώπη.

Η Freskon φέρνει σε επαφή τους εκθέτες της με εκπροσώπους μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ, εμπορικών επιχειρήσεων και εταιρειών δικτύων διανομής. Συνολικά 240 εκθέτες θα βρεθούν στην έκθεση, ενώ έχουν προγραμματιστεί περίπου 2.500 επιχειρηματικά ραντεβού, μεταξύ εκπροσώπων ελληνικών επιχειρήσεων και παραγωγών και των ξένων εμπορικών επισκεπτών που έρχονται στη Θεσσαλονίκη από 31 χώρες. Ειδικότερα, στην έκθεση θα παρευρεθούν 137 ξένοι προσκεκλημένοι εμπορικοί επισκέπτες και 210 εξειδικευμένοι εμπορικοί επισκέπτες με ομαδικά γκρουπ από γειτονικές χώρες.

Μάλιστα, ξεχωρίζει η επιχειρηματική αποστολή από το Ιράν, με πρωτοβουλία του Παναγιώτη Ορφανού, εκδότη του περιοδικού «Φρουτονέα» και συνδιοργανωτή της έκθεσης. Στη Freskon θα βρεθούν εκπρόσωποι επτά αλυσίδων και διακινητών φρούτων και λαχανικών από το Ιράν, μίας αγοράς που παρουσιάζει σημαντικές ευκαιρίες μετά την άρση του εμπάργκο.

Όπως είπε ο κ. Ορφανός στη σημερινή συνέντευξη Τύπου εν όψει της έκθεσης, το ενδιαφέρον των Ιρανών αφορά φρέσκα φρούτα, σπόρους, φυτώρια, συσκευασία, υδροπονία και βιολογικά προϊόντα. «Είναι ώριμες οι συνθήκες για να πούμε κάποιες "καλημέρες" με την αγορά του Ιράν και να ανοίξουμε την πόρτα αυτής της δυναμικής αγοράς. Στόχος μας είναι να μπουν οι βάσεις ώστε η ελληνική παραγωγή φρούτων και λαχανικών να καλύψει τα κενά παραγωγής του Ιράν, ενώ απώτερος σκοπός είναι να επιδιώξουμε να καταστήσουμε τη χώρα αυτή κέντρο μεταφοράς των ελληνικών προϊόντων στη Μέση Ανατολή», σημείωσε ο ίδιος.

«Κανείς δεν μπορεί να περιμένει ότι οι δουλειές θα κλείσουν αμέσως μετά τη Freskon, εντούτοις αισιοδοξούμε ότι οι επαφές θα έχουν αποτέλεσμα σε βάθος χρόνου», συμπλήρωσε.

Από την πλευρά του ο διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΘ-Helexpo Κυριάκος Ποζρικίδης έκανε ειδική αναφορά στη FreshCon Market, μία ειδική ενότητα στο πλαίσιο της έκθεσης, η οποία έχει ως βασικό στόχο να φέρει σε άμεση επαφή μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που ελέγχουν ένα σημαντικό δίκτυο διανομής, με τους επαγγελματίες του αγροτικού κλάδου, δημιουργώντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις άμεσων συμφωνιών.

Οι μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ των Βαλκανίων (Βουλγαρία, πΓΔΜ, Ρουμανία, Σερβία και Ελλάδα) θα είναι παρούσες και ήδη 15 σημαντικά λιανεμπορικά δίκτυα έχουν επιβεβαιώσει τη συμμετοχή τους.

Να σημειωθεί ότι κατά τη διάρκεια της Frescon θα πραγματοποιηθεί πλήθος παράλληλων εκδηλώσεων, μεταξύ των οποίων ξεχωρίζει το πρώτο διεθνές συνέδριο για τα πράσινα λαχανικά και το σπαράγγι(22-23 Απριλίου, στο συνεδριακό κέντρο Ι. Βελλίδης της ΔΕΘ).

«Η FRESKON έγινε διεθνής από την πρώτη περσινή διοργάνωση της. Αυτό το στοιχείο ενισχύεται ακόμη περισσότερο φέτος και μας εκπλήσσει ευχάριστα», επισήμανε από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΔΕΘ-Helexpo, Τάσος Τζήκας.

Η έκθεση θα καλύψει συνολικά 12.000 τμ, δηλαδή τρία περίπτερα, ένα παραπάνω σε σχέση με πέρσι.

Οι εκθέτες της προέρχονται από την Ελλάδα, Βουλγαρία, Ισπανία, Ολλανδία, Αργεντινή, Αυστραλία, Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Δανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιαπωνία, Ινδία, Ισπανία,  Ισραήλ, Ιταλία, Καναδάς, Ν. Αφρική, Ν. Ζηλανδία, Ολλανδία, Τουρκία και Φιλανδία.

Τέλος, να σημειωθεί πως όλες οι ποσότητες των φρέσκων φρούτων και λαχανικών, που θα φέρουν οι εκθέτες στην FRESKON, θα διατεθούν μετά το πέρας της έκθεσης στον φορέα «Χαμόγελο του Παιδιού».