Skip to main content

Η οικογένεια από τη Νεοχωρούδα που ξέρει τα.... μυστικά του αβγού

Η τρίτη γενιά της Tsakiris Family -τα αδέρφια Παύλος και Μαρία- βάζει τη δική της σφραγίδα σε ένα brand 57 ετών που έχει ταυτιστεί με το αβγό.

Σαν παιδιά δεν απόλαυσαν ποτέ τον πρωινό ύπνο στις διακοπές τους. Το εγερτήριο για να πάνε στο μάζεμα των αβγών και να μάθουν τη δουλειά ήταν μέρος της ιεροτελεστίας που τους μύησε από την τρυφερή ηλικία στην επιχειρηματική ιστορία της οικογένειάς τους. Ο Παύλος και η Μαρία Τσακίρη, η τρίτη γενιά της Tsakiris Family από τη Νεοχωρούδα Θεσσαλονίκης, μιας εκ των πέντε μεγαλύτερων εταιρειών παραγωγής και εμπορίας αβγών στην Ελλάδα, δεν συνεχίζουν απλά την παράδοση του παππού και του πατέρα τους, αλλά έχουν καταφέρει να χτίσουν ένα brand name που έχει ταυτιστεί στη συνείδηση του καταναλωτή με το αβγό.

Αυτές τις ημέρες η εταιρεία τους έχει την τιμητική της λόγω Πάσχα, εκείνοι όμως δεν ξεχνούν να επιστρέψουν λίγη από τη στήριξη που έχουν λάβει από τον κόσμο. Έτσι σήμερα, Μεγάλη Τετάρτη, ξεκινούν τη διανομή 15.000 κόκκινων, πασχαλινών αβγών στο ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό των νοσοκομείων της Θεσσαλονίκης και στους ασθενείς τους, αλλά και κόκκινων αυγών στο αστυνομικό και πολιτικό προσωπικό του Αστυνομικού Μεγάρου Θεσσαλονίκης και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία. Έχουν δε αποφασίσει να διαθέσουν το 5% των εσόδων τους κατά την Μεγάλη Εβδομάδα –την πιο αποδοτική του έτους- για την αγορά υγειονομικού εξοπλισμού στο ΑΧΕΠΑ, συμβάλλοντας από την πλευρά τους στη «μάχη» κατά του κορωνοϊού.

Η Tsakiris Family, που άλλαξε το όνομά της από «Αβγά Νεοχωρούδας Τσακίρη» το 2014 για να συμπεριλάβει και τη δραστηριότητά της στα δημητριακά, διαθέτει σήμερα ίδια παραγωγή 130.000 ορνίθων, ενώ τυποποιεί και διακινεί πάνω από 4.000.000 αβγά τον μήνα. Έχει 12 πτηνοτροφεία στη Νεοχωρούδα και ένα κέντρο διανομής στην Αθήνα, πριν από μερικά χρόνια δημιούργησε παστεριωτήριο αυγών, που απευθύνεται στη ζαχαροπλαστική και στην αγορά Horeca, ενώ απασχολεί 70 εργαζομένους.

Επένδυση σε νέα μονάδα

Εδώ και λίγο καιρό δε υλοποιεί επένδυση 2.500.000 ευρώ για την δημιουργία νέας μονάδας στη Νεοχωρούδα, 3.000 τ.μ., προκειμένου να καλυφθούν οι αυξημένες ανάγκες της. Η νέα μονάδα, στην οποία η εταιρεία έχει ήδη μετεγκατασταθεί, περιλαμβάνει καινούριο συσκευαστήριο και τυποποιητήριο αβγών, γραφεία, γραμμή παραγωγής μπάρας και δημητριακών με βάση τη βρώμη, συσκευαστήριο δημητριακών και κέντρο logistics για τα προϊόντα της. Η επένδυση υλοποιείται τμηματικά και εκτιμάται ότι μέχρι το τέλος του έτους η μονάδα θα είναι πλήρως λειτουργική.

Το νέο συσκευαστήριο έχει παραγωγική δυναμικότητα 60.000 αβγών την ώρα έναντι των 25.000 που είχε το παλιό και ήρθε να υποστηρίξει το «μεγάλωμα» της «Tsakiris Family», η οποία, όπως λέει στη Voria.gr ο 35χρονος διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Παύλος Τσακίρης, θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Είναι ενδεικτικό ότι το παλαιό συσκευαστήριο δημιουργήθηκε μόλις το 2013, αλλά γρήγορα έφτασε στο ταβάνι των παραγωγικών του δυνατοτήτων.

Άλλωστε, στόχος της εταιρείας είναι μέχρι το τέλος του 2021 να έχει διπλασιάσει την ίδια παραγωγή της από 130.000 όρνιθες σε 260.000, με την προσθήκη και νέων πτηνοτροφείων.
«Επενδύσαμε στο brand μας και στην υπεραξία γύρω από αυτό και καταφέραμε να ταυτίζεται το όνομά μας με το αβγό» λέει ο Παύλος Τσακίρης, που, από την πρώτη στιγμή και παρά το νεαρό της ηλικίας του, έθεσε τον πήχη ψηλά. Σήμερα το μερίδιο της εταιρείας στη Βόρεια Ελλάδα ανέρχεται σε 27%, ποσοστό που την καθιστά leader στην περιοχή, ενώ ο στόχος είναι τα επόμενα χρόνια αυτό που χτίστηκε εδώ να συμβεί και στην υπόλοιπη Ελλάδα, ώστε η Tsakiris Family να γίνει leader και πανελλαδικά.

Σε όλη αυτή την προσπάθεια τα δύο αδέρφια έχουν στήριγμα τους γονείς τους Γιάννη και Ροδή, που έδωσαν από την πρώτη στιγμή πεδίο δράσης στα παιδιά τους.

Ο παππούς Παύλος και οι επόμενες γενιές

Η ιστορία ξεκίνησε το 1963 στη Νεοχωρούδα από τον παππού των παιδιών, Παύλο Τσακίρη, που μαζί με τον αδερφό του Ηλία, άρχισε να εκτρέφει όρνιθες αυγοπαραγωγής, έχοντας πίσω του μια οικογενειακή παράδοση στην κτηνοτροφία. Η «Αβγά Νεοχωρούδας Τσακίρη» τροφοδοτούσε αρχικά μόνο τη Θεσσαλονίκη και η επέκτασή της στη Μακεδονία ξεκίνησε με τη δεύτερη γενιά, τον Γιάννη Τσακίρη, ο οποίος πήρε τα ηνία από τον πατέρα του Παύλο στη δεκαετία του ’90. Το 2002 ξεκίνησε η κάλυψη όλης της Βόρειας Ελλάδας, ενώ η εταιρεία έκανε και την πρώτη κάθοδό της στη Θεσσαλία, αφού ο Γιάννης Τσακίρης είχε αντιληφθεί την ανάγκη επέκτασης. Ο νεαρός Παύλος Τσακίρης μπήκε στη δουλειά το 2005 –αν και ήδη από παιδάκι ο παππούς του τον έπαιρνε μαζί του για μια πρώτη… γεύση αβγών- φέρνοντας έναν φρέσκο αέρα και νέες ιδέες για την ανάπτυξή της. Άλλωστε, με σπουδές στη βιομηχανική πληροφορική, ήταν εξοικειωμένος με το καινούριο και το σύγχρονο. Έτσι από την αρχή επέμεινε στην επένδυση στην εναλλακτική εκτροφή, με τη δημιουργία πτηνοτροφείων ελευθέρας βοσκής και βιολογικής γεωργίας, αξιοποιώντας την τάση της εποχής για πιο υγιεινή διατροφή. Είναι ενδεικτικό ότι σήμερα η εταιρεία διαθέτει 25.000 όρνιθες βιολογικής εκτροφής, ενώ τα βιολογικά αβγά αποτελούν το 20% της παραγωγής της.

 

Για τα καλά ο Παύλος Τσακίρης μπήκε στην επιχείρηση το 2007 και μαζί του ήρθε και η περαιτέρω επέκταση στην Ελλάδα. Έτσι μέχρι το 2009 η εταιρεία είχε φτάσει μέχρι τη Λαμία, ενώ το 2011 απέκτησε υποκατάστημα στην Αθήνα, κάνοντας τα «Αβγά Καλημέρα Τσακίρη» γνωστά και στην υπόλοιπη Ελλάδα.

Παράλληλα, μπήκε και στο κομμάτι των αβγών ιδιωτικής ετικέτας για μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες.

Οι αναζητήσεις όμως δεν σταμάτησαν. Τα δύο αδέρφια –στο μεταξύ είχε μπει δυναμικά στην εταιρεία και η Μαρία Τσακίρη ως διευθύντρια μάρκετινγκ- ήθελαν να συμπληρώσουν την γκάμα τους και με άλλα προϊόντα και τότε προέκυψε η ιδέα των δημητριακών. Τον σχεδιασμό για τη σειρά δημητριακών «Petit Dejeneur», που κυκλοφόρησε στην αγορά το 2014, ανέλαβε η Μαρία Τσακίρη, η οποία ήταν και αυτή που την εμπνεύστηκε. Από το 2018 μάλιστα η παραγωγή τους γίνεται στη Νεοχωρούδα. Ήδη μάλιστα η εταιρεία εξάγει τα ελληνικής παραγωγής δημητριακά της στη Ρωσία, ενώ ετοιμάζεται να μπει με αυτά προσεχώς και στις χώρες της Βαλτικής.