Κυριακή 25 Ιουλίου 2021
x

Η ΚΑΘΟΔΟΣ ΤΩΝ ΒΟΡΕΙΩΝ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕ ΑΡΚΕΤΕΣ ΔΕΚΑΕΤΙΕΣ

Ένα ραντεβού για το emporikos.gr, μία κακή Κυριακή για την αγορά της Θεσσαλονίκης και το νέο άνοιγμα βορειοελλαδικής εταιρείας στην Αττική

Καλημέρα σας!

Η εστίαση άνοιξε, ο καιρός είναι, πλέον, από ανοιξιάτικος μέχρι καλοκαιρινός και παρά τα μεγάλα προβλήματα που δημιουργεί ο κορωνοϊός σε πολλά επίπεδα η Ελλάδα ετοιμάζεται για τα καλύτερα της. Όπως κάθε χρόνο. Από εδώ και πέρα το καφεδάκι μας, όπως το πίνει ο καθένας, θα έχει διαφορετική γεύση μπροστά στη θάλασσα ή στον ίσκιο κάποιου μεγάλου αιωνόβιου δέντρου, από αυτά που υπάρχουν ακόμη στις πλατείες πολλών ελληνικών χωριών. Το ελληνικό καλοκαίρι ήταν και παραμένει μοναδικό.

Σήμερα κρίνεται η τύχη του emporikos.gr

Ένα καθοριστικό ραντεβού για την πορεία του εγχειρήματος δημιουργίας ειδικής πλατφόρμας, μέσω της οποίας οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης θα προσπαθήσουν να επεκταθούν πέρα από την πελατεία που τους προσφέρει η πόλη, έχει σήμερα στα γραφεία του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης ο πρόεδρος Παντελής Φιλιππίδης. Απέναντι του θα βρεθούν τα στελέχη της εταιρείας που ανέλαβε την υλοποίηση του εγχειρήματος σε συνεργασία με τον ΕΣΘ. Είναι μία ακόμη προσπάθεια –η τέταρτη- να κλείσει τυπικά η δουλειά, δηλαδή να συμφωνηθούν οι όροι των συμβολαίων και να… πέσουν οι υπογραφές. Τις τρεις προηγούμενες –όπως έχει πει ο πρόεδρος του ΕΣΘ σε συνεργάτες του- η εταιρεία είχε εμφανίσει κάποια νέα κάθε φορά δεδομένα και –πάντα σύμφωνα με τον Π. Φιλιππίδη- ο ΕΣΘ έχει καλύψει πλήρως ότι του ζητήθηκε. Ο ίδιος ακούστηκε χθες να λέει πως εάν στην προγραμματισμένη συνάντηση η συμφωνία δεν κλείσει θα προχωρήσει στη δημιουργία του www.emporikos.gr με άλλους συνεργάτες.

Άλλα λέμε, άλλα… εννοούμε

Και πάλι για τον Εμπορικό Σύλλογο. Εντύπωση προκάλεσε η χθεσινή ανακοίνωση του Συλλόγου για το κόστος του ενός self test την εβδομάδα ανά εργαζόμενο, που πρέπει να αναλάβει η επιχείρηση. Πέραν της ουσίας, αφού τα κτυπήματα που έχει δεχτεί ο εμπορικός κόσμος από τα απανωτά lockdown είναι τόσο μεγάλα, αφού ακόμη και μερικές δεκάδες ευρώ ενδέχεται να είναι σημαντικά για το ταμείο ενός μαγαζιού, το νόημα της ανακοίνωσης είναι άλλο. Οι έμποροι επαναφέρουν από την… πίσω πόρτα αίτημα χρηματοδότησης κεφαλαίου κίνησης από το κράτος, αφού αυτό που λένε την ανακοίνωση είναι ότι όχι μόνο δεν μας δώσατε κάτι έξτρα, αλλά μας ζητάτε και κάτι από πάνω.

Μια κακή Κυριακή

Η προχθεσινή Κυριακή δεν ήταν καλή για την αγορά της Θεσσαλονίκης. Κάτι η συννεφιά και το μισάωρο του ψιλόβροχου, κάτι η εστίαση –η προχθεσινή ήταν η πρώτη Κυριακή που δούλευαν τα καφέ και οι ταβέρνες μετά από έξι μήνες- ο κόσμος δεν κατέβηκε στο κέντρο, ούτε ενίσχυσε τις περιφερειακές αγορές, τις οποίες, άλλωστε, έχει κάθε μέρα δίπλα του. Κακά τα ψέματα μετά την πανδημία –στην πραγματικότητα μέσα στην πανδημία- οι ανάγκες και οι προτεραιότητες των καταναλωτών είναι διαφορετικές. Σχετίζονται περισσότερο με την κοινωνικοποίηση και πολύ λιγότερο με την εμφάνιση. Το έχουμε επαναλάβει πολλές φορές στο παρελθόν: στην Ελλάδα οι περισσότεροι και σπίτι που τους αρέσει έχουν για να μένουν και αρκετά ρούχα για να ντυθούν υπάρχουν στις ντουλάπες. Υπομονή, λοιπόν, μέχρι να δούμε πως θα ισορροπήσουν τα πράγματα και που θα καθίσει τελικά η μπίλια της αγοράς.

Με δύναμη από το Βορρά

Μέχρι τώρα η είδηση έβγαινε όταν ένας επιχειρηματίας από την Αθήνα ανέβαινε για δουλειές και επενδύσεις στη Θεσσαλονίκη. Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες του ελληνικού Βορρά όταν κινούνταν επενδυτικά εκτός των στενών γεωγραφικών τους ορίων κοιτούσαν περισσότερο προς τις γειτονικές βαλκανικές χώρες. Τα τελευταία χρόνια αυτό άλλαξε, κάτι που είναι ενθαρρυντικό, αν και έρχεται με καθυστέρηση αρκετών δεκαετιών. Το τελευταίο διάστημα έχουμε διακεκριμένες περιπτώσεις βορειοελλαδικών επενδύσεων στην Αττική, αλλά και μερικές μικρότερες. Για παράδειγμα τα σούπερ μάρκετ «Μασούτης» βρίσκονται, πλέον, σε κεντρικά σημεία της Αττικής, σε μία επιτυχημένη όπως όλα δείχνουν κίνηση. Και τώρα η Πυραμίς Μεταλλουργία ΑΕ, μια εταιρεία παραγωγής και εμπορίας ολοκληρωμένων λύσεων για την κουζίνα και το μπάνιο, που βρίσκεται στη Θεσσαλονίκη (το εργοστάσιό της βρίσκεται στο δρόμο προς το Κιλκίς) κάνει το δικό της άνοιγμα στην Αθήνα. Ο επικεφαλής της και πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου Νικόλας Μπακατσέλος, ο οποίος τα τελευταία χρόνια μοιράζει το χρόνο του ανάμεσα στην Θεσσαλονίκη και την Αθήνα, φαίνεται ότι αξιοποιεί την απόφαση των Γερμανών της Bosch να κλείσουν το εργοστάσιο στο οποίο παρήγαγαν τις κουζίνες «Pitsos» στην Αττική, να αγοράζει τα μηχανήματα και να ετοιμάζεται να συνεχίσει την παραγωγή κάπου αλλού στην περιοχή, στον Ασπρόπυργο ή στα Οινόφυτα, ώστε να μην πάει χαμένη και η εμπειρία των εργαζομένων του πρώην εργοστασίου της Πίτσος. Με δεδομένο ότι στην Πυραμίς –αλλά και ο ίδιος ο κ. Μπακατσέλος- γνωρίζουν καλά τόσο από μέταλλα, όσο και από εξοπλισμό κουζίνας οι οιωνοί μοιάζει να είναι θετικοί. Και το αυτονόητο: οι ηλεκτρικές κουζίνες που θα κατασκευάζονται στη νέα μονάδα παραγωγής θα ονομάζονται «Pyramis» και το σχέδιο είναι να εξάγονται –όπως και τα υπόλοιπα προϊόντα της εταιρείας- σε πολλές χώρες του κόσμου. Made in Greece.

Ισπανική… επίθεση

Μόνο τυχαία δεν ήταν η χθεσινή παρουσία του Ισπανού πρωθυπουργού στην Ελλάδα. Ο Σάντσες προωθεί το τελευταίο διάστημα συστηματικά ένα σενάριο, ώστε να αναλάβει η χώρα του το ρόλο που είχε στην Ευρωπαϊκή Ένωση η Βρετανία, που είναι, πλέον, εκτός κι έχει αφήσει κενό. Τόσο στην οικονομία, όσο και στην πολιτική και αμυντική βαρύτητα, που πάλι οικονομία είναι. Προσοχή λοιπόν –με την καλή έννοια του χώρου- στις κινήσεις των ελληνικών επιχειρήσεων που συνδέονται με τη μεγάλη χώρα της Ιβηρικής χερσονήσου. Θα παίξουν πιο δυνατά από εδώ και μπρος…




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ