Skip to main content

Η καινοτομία και η δημιουργικότητα στο Σπίτι της P&G στην 83η ΔΕΘ

To προφίλ της πολυεθνικής που στην Ελλάδα είναι γνωστή με προϊόντα όπως τα Pampers, το Αriel, το Head & Shoulders. Το περιβαλλοντικό τρίπτυχο.

Την καινοτομία που βρίσκεται πίσω από την ανάπτυξη των προϊόντων της για την οικογένεια, το σπίτι και την προσωπική υγιεινή, αποκαλύπτει στο «σπίτι της P&G», ο πολυεθνικός γίγαντας Procter & Gamble, στο περίπτερό του στην 83η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης.

H εταιρεία που το 1960 έφερε στην Ελλάδα το Tide, είναι αυτή που επενδύοντας στην έρευνα και την ανάπτυξη έχει δημιουργήσει, όχι μόνο καινοτόμα προϊόντα αλλά και νέες αγορές, κάνοντας για παράδειγμα τα Pampers συνώνυμα με τις μωρουδιακές πάνες. Η P& G άλλωστε είναι η εταιρεία που πρώτη τοποθέτησε στην αγορά της κάψουλες ArielPods 3 σε 1, έτοιμη σε κάποια στιγμή να φέρει και στα ράφια των ελληνικών σούπερ μάρκετ τρία ακόμη προϊόντα, φιλικά στον άνθρωπο αλλά και στο περιβάλλον, κάτω από τις πασίγνωστες «οικογένειες» των Fairy και Head & Shoulders.

Στα εγκαίνια του περιπτέρου της P&G, που είχαν πανηγυρικό χαρακτήρα, παρών ήταν και ο Antoine Brun, αντιπρόεδρος της P & G στην Ν.Α. Ευρώπη, ο οποίος όταν ρωτήθηκε για τη θεματική επιλογή της εταιρείας στη φετινή ΔΕΘ εξήγησε ότι «η καινοτομία για εμάς είναι κάτι μεγαλύτερο από την εφαρμογή μιας προηγμένης τεχνολογίας. Είναι μια στρατηγική επιλογή όπου στο επίκεντρο βρίσκεται ο άνθρωπος και οι ανάγκες του και ξεκινώντας από εκεί, στόχο έχει να προσφέρει την καλύτερη δυνατή λύση δημιουργώντας αξία για τον καταναλωτή, την εταιρία και τελικά την ίδια την κοινωνία».

Όπως επισήμανε, στην έρευνα και ανάπτυξη προϊόντων της  P&G εργάζονται 7.500 άτομα και η εταιρεία έχει κατοχυρωμένες 40.000 πατέντες παγκοσμίως, έτσι, με τέτοια έμφαση στο R&D αναπτύσσονται και παράγονται τα καινοτόμα προϊόντα της. Καινοτομία και δημιουργικότητα που εκφράζει στην πράξη μια οριζόντια στρατηγική περιβαλλοντικής προστασίας, με έμφαση στην ανακύκλωση, την εξοικονόμηση ενέργειας και την εξοικονόμηση νερού.

Μερικές από τις εντυπωσιακές καινοτομίες που παρουσιάστηκαν στο περίπτερο της P& G είναι μεταξύ άλλων τo Head&Shoulders BeachPlasticbottle, μέρος του οποίο προέρχεται από ανακυκλωμένα πλαστικά απορρίμματα που έχουν συλλεχθεί από παραλίες, οι κάψουλες ArielPods 3 σε 1που καθαρίζουν τέλεια σε χαμηλή θερμοκρασία συμβάλλοντας στην μείωση της κατανάλωσης ενέργειας, τα νέα Pampers που είναι σχεδιασμένα ώστε να ανταποκρίνονται στις ειδικές ανάγκες των πρόωρων μωρών και η ηλεκτρική οδοντόβουρτσα OralBGenius που συνδέεται με εφαρμογή στο κινητό για αποτελεσματικό βούρτσισμα.

Επίσης, το κοινό γνώρισε για πρώτη φορά το P&G“PurifierofWater”, μια καινοτόμο φόρμουλα σε μορφή σκόνης που μπορεί να μετατρέψει μολυσμένο και ακατάλληλο για κατανάλωση νερό, σε πόσιμο.

Να σημειωθεί ότι μέσω του προγράμματος «Ασφαλές Πόσιμο νερό για τα Παιδιά», η P&G με τη βοήθεια ενός δικτύου 150 συνεργατών έχει διοχετεύσει από το 2004 μέχρι και σήμερα 13 δις λίτρα πόσιμου νερού σε χιλιάδες παιδιά και οικογένειες που το έχουν ανάγκη.

Η P&G στην Ελλάδα έχει ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 240 - 250 εκατ. δολαρίων ενώ τα δύο δυνατότερα προϊόντα της είναι τα Pampers και το Ariel.

Παγκοσμίως, η P&G αγγίζει με τα προϊόντα της περίπου 5 δισεκατομμύρια ανθρώπους. Η εταιρία κατέχει ένα από τα πιο δυνατά χαρτοφυλάκια κορυφαίων προϊόντων, μεταξύ των οποίων: Always®, Ariel®, Crest®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Tide®, Vicks®, Viakal, Swiffer, Aussie. Η P&G επιχειρεί σε περίπου 70 χώρες παγκοσμίως.