Κυριακή 5 Απριλίου 2020
x

Η ΚΙΝΗΣΗ ΠΟΛΙΤΩΝ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΤΑΧΙΑΟ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΓΙΑ ΤΗ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ

Τι απαντά η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς στον Νίκο Ταχιάο για το χρονοδιάγραμμα στον σταθμό Βενιζέλου.

Απάντηση στα όσα ανέφερε ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Νίκος Ταχιάος στη Voria.gr σχετικά με το νέο χρονοδιάγραμμα για την απόσπαση των αρχαιοτήτων στον σταθμό Βενιζέλου (δείτε εδώ) δίνει η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς.

Η Κίνηση Πολιτών στην απάντηση της που απέστειλε στη Voria.gr τονίζει μεταξύ άλλων ότι ο κ. Ταχιάος με το χρονοδιάγραμμα που ανέφερε επιχειρεί «να πισωγυρίσει το έργο στο σημείο σχεδόν που βρισκόταν το 2017, πετώντας ταυτόχρονα στα σκουπίδια τα 5 εκατομμύρια που ήδη έχουν δαπανηθεί μέχρι τώρα. Και φυσικά θα πρέπει να γίνουν και να πληρωθούν από την αρχή νέες μελέτες και εργασίες για την απόσπαση, φύλαξη και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων».

Παράλληλα τονίζεται ότι η Κίνηση «θα πολεμήσει με όλες της τις δυνάμεις μαζί με τις χιλιάδες των πολιτών που την υποστηρίζουν, κάθε απόπειρα στρέβλωσης και παραπλάνησης της πραγματικότητας».

Αναλυτικά η απάντηση:

Σε πρόσφατο δημοσίευμα του στη Voria.gr ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό αναφέρεται στα "8 στάδια για την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου με τη μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης των αρχαιοτήτων".

Από  την πρώτη κιόλας ματιά γίνεται φανερό ότι τα 6 από τα 8 στάδια αφορούν εργασίες που προκύπτουν λόγω της αναθεώρησης της μελέτης μετά τη νέα γνωμάτευση του ΚΑΣ.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του κ. Ταχιάου, οι εργασίες αυτές θα διαρκέσουν τουλάχιστον 2 χρόνια, προϋποθέτοντας και την εύρεση στεγασμένου και φυλασσόμενου χώρου για τη τοποθέτηση των ευρημάτων, όταν ξέρουμε ότι τα αποσπασμένα αρχαία από το Σταθμό της Αγίας Σοφίας κείτονται τυλιγμένα σε υπαίθριο αποθηκευτικό χώρο του εργολάβου στο Καλοχώρι.  Δύο χρόνια επιπλέον λοιπόν, μόνο για να ξηλώσουν όση δουλειά έγινε σε δύο χρόνια με βάση την προηγούμενη γνωμοδότηση του ΚΑΣ και την υπουργική απόφαση που προήλθε από αυτήν!

Να πισωγυρίσει δηλαδή το έργο στο σημείο σχεδόν που βρισκόταν το 2017, πετώντας ταυτόχρονα στα σκουπίδια τα 5 εκατομμύρια που ήδη έχουν δαπανηθεί μέχρι τώρα. Και φυσικά θα πρέπει να γίνουν και να πληρωθούν από την αρχή νέες μελέτες και εργασίες για την απόσπαση, φύλαξη και επανατοποθέτηση των αρχαιοτήτων.

Τα στάδια 6 και 7, στα οποία θα φτάσουμε το νωρίτερο στα τέλη του 2021 (σύμφωνα με τον κ Ταχιάο), αφορούν εργασίες της κύριας φάσης κατασκευής του Σταθμού, για τα οποία δεν δίνει κανένα χρονοδιάγραμμα ούτε φυσικά και κοστολόγηση. Πρόκειται για τα στάδια στα οποία βρίσκεται ήδη σήμερα το έργο, σύμφωνα με την μελέτη της κατά χώραν διατήρησης των αρχαιοτήτων και μάλιστα έχοντας σχεδόν ανασταλεί οι εργασίες και καθυστερώντας το εδώ και 6 μήνες.

Σύμφωνα με την μελέτη διατήρησης, το επόμενο στάδιο είναι η κατασκευή του νότιου τμήματος της πλάκας οροφής και η αφαίρεση της προστατευτικής κατάχωσης. Το στάδιο αυτό απαιτείται και στην περίπτωση της απόσπασης των αρχαιολογικών ευρημάτων

Το τελευταίο στάδιο, σύμφωνα πάντα με την μελέτη διατήρησης, είναι αυτό της υπόγειας εκσκαφής και ολοκλήρωσης του Σταθμού. Η υπόγεια εκσκαφή μπορεί να ξεκινήσει στα μέσα του 2020 και σε κάθε περίπτωση στα τέλη του 2021 θα έχουν υλοποιηθεί πάνω από τις μισές φάσεις εκσκαφής του σταθμού. Η ολοκλήρωση του σταθμού Βενιζέλου με κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων προβλέπεται με ασφάλεια στο τέλος του 2023 ή τις αρχές του 2024. Να σημειώσουμε εδώ, ότι το χρονοδιάγραμμα αυτό περιλαμβάνει καθυστερήσεις και δυσκολίες εξαιτίας της ταυτόχρονης διέλευσης των συρμών χωρίς τη λειτουργία του Σταθμού Βενιζέλου (γιατι αυτό προέβλεπε η αρχική μελέτη). Εφόσον σήμερα, η Αττικό Μετρό έχει άλλους λόγους, ανεξάρτητους από την κατασκευή του Σταθμού Βενιζέλου, να μη λειτουργήσει τη βασική γραμμή πριν το 2023, τότε διευκολύνεται και μειώνεται ο προβλεπόμενος χρόνος παράδοσης του Σταθμού με κατά χώραν διατήρηση των αρχαιοτήτων.

Ολοκληρώνοντας, θέλουμε να επισημάνουμε ότι η Κίνηση Πολιτών έχει στόχο την προστασία των μνημείων με την ταυτόχρονη λειτουργία του Μετρό. Και γνωρίζει πολύ καλά, όπως και ο κ. Ταχιάος, ότι αυτό είναι εφικτό. Το υποστηρίζει και το τεκμηριώνει η υπάρχουσα μελέτη και όλη η επιστημονική κοινότητα και πρακτική τόσο στην Ελλάδα όσο και το εξωτερικό. Η Κίνηση θα πολεμήσει με όλες της τις δυνάμεις μαζί με τις χιλιάδες των πολιτών που την υποστηρίζουν, κάθε απόπειρα στρέβλωσης και παραπλάνησης της πραγματικότητας. Η πόλη μας αξίζει να αποκτήσει σύντομα Μετρό με άθικτα τα μνημεία που της χάρισε η ιστορία της.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ