Skip to main content

Η κλήση σας… προωθείται από ΟΤΕ για την 75η ΔΕΘ

Το πλήγμα, τουλάχιστον, σημειολογικά, είναι σοβαρό για τη διοργάνωση, καθώς, παραδοσιακά, ο ΟΤΕ διατηρούσε το μεγαλύτερο αυτόνομο περίπτερο στη γενική έκθεση του Σεπτέμβρη.
Η κλήση σας… προωθείται. Κάπως έτσι θα πρέπει να αισθάνθηκαν οι επιτελείς της Helexpo AE, όταν ο ΟΤΕ, για πρώτη φορά στα χρονικά, απάντησε αρνητικά στην πρόσκλησή τους για συμμετοχή στην 75η ΔΕΘ, που θα πραγματοποιηθεί το διάστημα 11 έως και 19 Σεπτεμβρίου. Μολονότι, βέβαια, η άρνηση αφορά την ανάπτυξη «φυσικής» (μέσω περιπτέρου δηλαδή) παρουσίας -γιατί, πρακτικά θα υπάρξει έμμεση συμμετοχή, ως χορηγός στην ενότητα της γενικής έκθεσης, που έχει τίτλο «Planet Cinema Show»- το γεγονός της απουσίας του ΟΤΕ δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Το πλήγμα, σημειολογικά, τουλάχιστον, είναι σοβαρό για τη διοργάνωση, καθώς, παραδοσιακά, ο Τηλεπικοινωνιακός Οργανισμός διατηρούσε το μεγαλύτερο, ίσως, αυτόνομο περίπτερο μέσα στη γενική έκθεση του Σεπτέμβρη.

Δημιουργείται, έτσι, μια μεγάλη «τρύπα» στο επίπεδο των εκθετών και το χειρότερο είναι ότι δίνει… σήμα και στους άλλους. Η πιθανότητα να ισχύσει η λογική «αν το κάνει αυτό ο ΟΤΕ, τότε τι περιμένετε να κάνουν οι άλλοι» είναι ένας προβληματισμός που στοιχειώνει ήδη τη νέα διοίκηση της διοργανώτριας αρχής. Κι αυτό γιατί, η τελευταία, φαίνεται πως αντιμετωπίζει ανάλογες δυσκολίες και με άλλες επιχειρήσεις του δημόσιου και ευρύτερα δημόσιου τομέα, αλλά και με αμιγώς ιδιωτικές, που «δεν πετούν τη σκούφια τους» για να εκθέσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους στην 75η ΔΕΘ. Ειδικά σε αυτή την οικονομική συγκυρία.

Όσον αφορά ειδικότερα στην περίπτωση του ΟΤΕ οι πληροφορίες της Voria.gr αναφέρουν ότι στην απόφαση αυτή της (υπό τη Deutsche Telecom) διοίκησης καθοριστικό ρόλο διαδραμάτισε η ανάγκη να γίνει ένα «πάντρεμα» της νέας στρατηγικής του Οργανισμού, για αυτού του είδους τις προωθητικές ενέργειες, με τη γενικότερη φιλοσοφία της εποχής (και των Γερμανών φυσικά) περί του «νοικοκυρέματος» των χρηματοοικονομικών, με «μαχαίρι» σε μη αποδοτικές δαπάνες.

Υπό το πρίσμα αυτό, κατά τις ίδιες πηγές, κρίθηκε σκόπιμο τελικώς να μην «πεταχτούν λεφτά» για ένα μεγάλο περίπτερο στη ΔΕΘ, που εμπορικά δεν έφερνε και κανένα σπουδαίο αποτέλεσμα, αλλά αντιθέτως ο ΟΤΕ (εκτός από την παροχή της απαραίτητης τεχνολογικής υποδομής) να αναλάβει χορηγός στην ειδική ενότητα Planet Cinema Show, που θα περιλαμβάνει προβολές και παρουσιάσεις ελληνικών, και ξένων ταινιών, της νέας τεχνολογίας των κινηματογράφων, promo trailers για ταινίες της νέας σεζόν, 3D shows, movie bar, happenings, αυτόγραφα από συντελεστές ελληνικών ταινιών, εκθέματα από ταινίες κλπ. Το πεδίο αυτό, άλλωστε, είναι πιο κοντά στα μελλοντικά σχέδια του Οργανισμού (π.χ. ConexTV, δορυφορική τηλεόραση κα) μερικά εκ των οποίων αναμένεται να γίνουν γνωστά για πρώτη φορά στο πλαίσιο της έκθεσης, μέσω ειδικών event που σχεδιάζονται τώρα για εκείνη την περίοδο.

Πέραν της περίπτωσης του ΟΤΕ, όμως, φαίνεται πως υπάρχει γενικότερο θέμα με την πληρότητα της φετινής ΔΕΘ. Όπως διέρρευσε εσχάτως στον Τύπο, οι μέχρι στιγμής συμμετοχές είναι μειωμένες κατά περίπου 20%, αν όχι μεγαλύτερες, αφού οι φορείς του δημόσιου τομέα –που καλύπτουν το 20% - 25% της εκάστοτε ΔΕΘ- εμφανίζονται εντελώς απρόθυμοι να «ανηφορίσουν» στη Θεσσαλονίκη παρά το γεγονός ότι η διοίκηση της Helexpo προσφέρει γενναίες εκπτώσεις στα τιμολόγια.

Με αυτά τα δεδομένα λέγεται πως στόχος είναι η κάλυψη των 35.000 από τα συνολικά 42.000 τετρ. μέτρα του στεγασμένου χώρου που έχουν τα 17 περίπτερα του εκθεσιακού κέντρου, ενώ σε ό,τι αφορά στην επισκεψιμότητα, ως βάση θεωρούνται οι 250.000 των τελευταίων χρόνων κι ο στόχος είναι μάλλον εφικτός κυρίως λόγω των βραδινών ελευθέρας εισόδου συναυλιών που θα οργανωθούν.