Skip to main content

Η… Μαύρη Παρασκευή του εμποράκου στη Θεσσαλονίκη

Ουρές σχηματίστηκαν μόνο έξω από αλυσίδες καταστημάτων - Παρά τις μεγάλες μειώσεις τιμών τα μικρά καταστήματα δεν είδαν τον τζίρο τους να ενισχύεται

Μπορεί η ελπίδα να πεθαίνει πάντα τελευταία, ωστόσο οι όποιες περιορισμένες προσδοκίες για την Black Friday υπήρχαν από τους εμπόρους της Θεσσαλονίκης εξανεμίστηκαν, καθώς η πλειονότητα των καταναλωτών, που βγήκαν για ψώνια στην αγορά στράφηκαν κυρίως στις μεγάλες αλυσίδες σχηματίζοντας ουρές καθ´όλη τη διάρκεια της χθεσινής ημέρας.

Το βέβαιο είναι πως η Μαύρη Παρασκευή κινητοποίησε τους Θεσσαλονικείς για βόλτα, παρά τη βροχή, με συνέπεια να πλημμυρίσουν από κόσμο τα πεζοδρόμια της οδού Τσιμισκή.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέχρι και το απόγευμα καταστήματα πολυεθνικών εταιρειών ένδυσης στον πιο εμπορικό δρόμο της Θεσσαλονίκης είχαν συγκεντρωμένους καταναλωτές, κυρίως νεαρής ηλικίας, έτοιμους μόλις επιδείξουν τα απαραίτητα πιστοποιητικά να πραγματοποιήσουν τις αγορές τους.



Μικρότερες ουρές σχηματίστηκαν έξω από καταστήματα αλυσίδων καλλυντικών, αλλά και από καταστήματα τεχνολογικού εξοπλισμού, που φέτος δεν φάνηκε να έχουν την τιμητική τους καθώς η έλλειψη των τσιπ έχει δυσχεράνει την τροφοδοσία τους με αποτέλεσμα οι εκπτώσεις να μην είναι τόσο δελεαστικές όσο σε προηγούμενες Black Friday και δη πέρυσι που οι καταναλωτές, βιώνοντας ένα ακόμη lockdown, λόγω κορωνοϊού, επιδόθηκαν σε ξέφρενες διαδικτυακές αγορές.

Είναι χαρακτηριστικό πως οι εκπτώσεις στα περισσότερα ηλεκτρικά είδη, φέτος, άγγιξαν το 30% όταν πέρυσι έφταναν  το 50%, με αποτέλεσμα ακριβές, κυρίως, τηλεοράσεις να ξεπουλήσουν.

Στα ενδύματα οι μειώσεις τιμών άγγιξαν το 60% από τις μικρές επιχειρήσεις, οι οποίες όμως δεν φάνηκαν να δελεάζουν τους καταναλωτές. «Από το πρωί έχουν μπει στο κατάστημα πέντε πελάτες και μόνον ένας ψώνισε. Η σημερινή ημέρα για την επιχείρηση μου ήταν ίδιες με τις προηγούμενες» λέει χαρακτηριστικά έμπορος στο κέντρο της Θεσσαλονίκης υπογραμμίζοντας πως «η Black Friday ήταν μια καλή ευκαιρία για να τονώσουμε το τζίρο μας κάτι που δυστυχώς δεν έγινε. Πολλοί ψωνίζουν διαδικτυακά, έχει μάθει, πλέον, λόγω της υγειονομικής κρίσης, ο κόσμος να αποφεύγει τα φυσικά καταστήματα».



«Πόλεμος» ηλεκτρονικών μηνυμάτων

Πάντως χαρακτηριστικό, της έντονης προσπάθειας για…αλίευση καταναλωτών που θα κάνουν  διαδικτυακά τις αγορές τους, είναι το γεγονός πως μέχρι την τελευταία στιγμή τα ηλεκτρονικά καταστήματα στέλνουν μηνύματα για μεγαλύτερες προσφορές. Στις περισσότερες περιπτώσεις στις ήδη μειωμένες τιμές κατά 50%, τα ηλεκτρονικά μηνύματα κάνουν λόγο για επιπλέον πτώση τιμών κατά 20 ή 25%. Είναι χαρακτηριστικό πως σε αρκετά e-shops καταστημάτων πολυεθνικών συγκεκριμένοι κωδικοί ενδυμάτων ή κάποια νούμερα είχαν εξαντληθεί απο νωρίς το πρωί.

Στο παιχνίδι της Black Friday μπήκαν φέτος και σούπερ αλλά και ταχυφαγεία που συνεργάζονται με εταιρείες διανομής φαγητού. Οι εκπτώσεις στη δεύτερη περίπτωση φτάνουν και το 30%.