Skip to main content

H μερική εφαρμογή της «σαρίας» είναι χρήσιμη στην Ελλάδα

Η απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, στο οποίο προσέφυγε μουσουλμάνα Θρακιώτισσα, ανοίγει ξανά τη συζήτηση για τη σαρία.

Είναι πανεύκολο, προκειμένου να αποδείξουν κάποιοι την «προοδευτικότητά» τους, να υποστηρίζουν καταστάσεις χωρίς να σκέπτονται τις επιπτώσεις.

Με αφορμή αναμενόμενη απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, στο οποίο προσέφυγε μουσουλμάνα Θρακιώτισσα, πρέπει να ξαναπούμε ορισμένα πράγματα, τα οποία αγνοούν οι νουνεχείς.

Οι αδελφές του θανόντος συζύγου της Θρακιώτισσας, διεκδικούν δικαστικώς μέρος της περιουσίας, την οποία ο θανών κατέλειπε με διαθήκη στην χήρα. Η υπόθεση κατέληξε στον Άρειο Πάγο, ο οποίος απεφάνθη ότι πρέπει να ξαναδικάσει το Εφετείο, με νέα σύνθεση, την υπόθεση, όπου είχε δικαιώσει την χήρα, με το αεροπαγίτικο σκεπτικό ότι εφόσον ο θανών είχε τελέσει και θρησκευτικό γάμο, ίσως δεν ισχύει η διαθήκη. Η χήρα προσέφυγε στο ΕΔΔΑ.

Υπάρχει επομένως κάποιο πρόβλημα ερμηνείας με το τι ισχύει σ’ αυτές τις περιπτώσεις, το οποίο καλείται να λύσει το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο.

Είναι γενικώς αποδεκτό ότι η σαρία είναι ένας αναχρονιστικός θεσμός δικαιοπραξίας, όπου ο ιερός μουσουλμανικός νόμος στην Ελλάδα έχει ισχύ σε ορισμένες περιπτώσεις οικογενειακού και κληρονομικού δικαίου, μόνον όμως εάν προσφύγουν στον νόμιμο Μουφτή και τα δυο αντίδικα μέρη. Επομένως, είναι παραπλανητικά, ελπίζω όχι σκοπίμως, τα γραφέντα -για δημιουργία εντυπώσεων- ότι η σαρία στην Ελλάδα προβλέπει μεταξύ άλλων, την πολυγαμία και το διαζύγιο με αποπομπή μόνον της γυναίκας από τον άνδρα και πλήττει κυρίως τις γυναίκες, καθώς και άλλα παρόμοια.

Εν πρώτοις, θα έπρεπε οι κατήγοροι της σαρίας στην Ελλάδα, να αναλογιστούν, γιατί οι Τούρκοι επιμόνως τόσο πολύ, εδώ και πολλά χρόνια, ζητούν την κατάργησή της. Θέλουν να εκσυγχρονίσουν την χώρα μας; Έχουμε άλλα τέτοια δείγματα προσφοράς βοήθειας; Επομένως, το εξαγόμενο συμπέρασμα είναι ότι η κατάργηση της σαρίας ωφελεί τους Τούρκους, οι οποίοι το απαιτούν.

Γιατί τους ωφελεί; Διότι, με την ισχύ της σαρίας στην Ελλάδα, οι -νόμιμοι- Μουφτήδες έχουν και δικαστική εξουσία, άρα θεωρούνται και δικαστικοί υπάλληλοι, επομένως πρέπει να διορίζονται από το ελληνικό κράτος. Αυτός είναι και ο λόγος που το κράτος, παρά τις εναλλαγές των κυβερνήσεων εδώ και δεκαετίες, αποδέχεται τον αναχρονιστικό θεσμό της σαρίας (σήμερα βρέθηκαν οι «έξυπνοι» να τον καταγγείλουν).

Και τι θα συμβεί αν παύσει να ισχύει η σαρία και παύσουν να διορίζονται οι Μουφτήδες; Θα συμβεί αυτό που επίσης επιμόνως ζητεί η Τουρκία (όχι φυσικά προς όφελος των ελληνικών συμφερόντων) να εκλέγονται. Σήμερα, εκτός από τους δυο νόμιμους Μουφτήδες, υπάρχουν και δύο παράνομοι που «εκλέχθηκαν» από το τουρκικό Προξενείο Κομοτηνής. (Όχι μόνον δεν συλλαμβάνονται για αντιποίηση αρχής, αλλά έμμεσα νομιμοποιούνται όχι μόνον από τους Έλληνες πολιτικούς που επιδιώκουν την εύνοιά τους προς άγρα ψήφων, αλλά φωτογραφήθηκαν και με τον Πατριάρχη, σε συνέδριο στην Τουρκία)!

Το τουρκικό Προξενείο, και με τους δυο παράνομους Μουφτήδες ελέγχει την οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή της Θράκης (τώρα δε επεκτείνεται και στην Καβάλα, δεν την επισκέφθηκε τυχαία ο Νταβούτογλου). Μάλιστα, διεξάγουν και παρανόμους εράνους αποστέλλοντας χρήματα σε πάσχοντες μουσουλμάνους, μέσω της τουρκικής κυβέρνησης. Ούτε γι’ αυτήν την εμφανέστατη παρανομία τους, κινήθηκε η δικαιοσύνη.

Μόλις λοιπόν παύσει η σαρία και θα εκλέγονται οι Μουφτήδες, θα είναι και οι διαχειριστές της βακουφικής περιουσίας. Αυτό είναι το «ψητό» (τα άλλα είναι το κόκαλο, εξίσου νόστιμο όμως). Σήμερα, την βακουφική περιουσία διαχειρίζονται οι 30 περίπου Ιμάμηδες, διοριζόμενοι από τους νόμιμους Μουφτήδες. Αν εκλέγονται οι Μουφτήδες, η βακουφική περιουσία των 30 τεμενών θα είναι στα χέρια του τουρκικού Προξενείου, άφθονο ελληνικό χρήμα για ανθελληνική προπαγάνδα.

Αυτή είναι εν ολίγοις η χρησιμότητα της σαρίας στην Ελλάδα.

Υπάρχουν πολλοί έξυπνοι και προοδευτικοί στην Ελλάδα, που γνωρίζουν ότι είναι αναχρονιστικός θεσμός και δεν ταιριάζει σε σύγχρονο κράτος. Αλλά σε αντίθεση με τους άλλους «έξυπνους» και «προοδευτικούς», γνωρίζουν επίσης και τι ωφελεί και τι βλάπτει τον ελληνικό λαό, τι ωφελεί και τι βλάπτει την τουρκική κυβέρνηση. Και με βάση αυτήν τη γνώση, πρέπει να γίνονται οι προτάσεις.