Skip to main content

Η MIG καταγγέλει το ΥΠΕΞ για αδιαφανή ανάθεση δρομολογίου στην Aegean

Διαφανής η όλη διαδικασία υποστηρίζουν ΥΠΕΞ και Aegean
Βολές κατά του ΥΠΕΞ και της Aegean εξαπέλυσε ο  πρόεδρος της MIG κ.Α.Βγενόπουλος για το δρομολόγιο Αθήνα Κωνσταντινούπολη της Aegean.
Όπως είπε, η ανάθεση του δρομολογίου Αθήνα Κωνσταντινούπολη στην εταιρία Aegean έγινε με αδιαφανείς διαδικασίες τη στιγμή που θα έπρεπε  ως διακρατική συμφωνία να ανατεθεί με  διαγωνισμό.

Κύκλοι της Aegean σχολιάζουν πως από το 2002-2003 σε όλες τις δημόσιες δηλώσεις αλλά και με επίσημα αιτήματά της στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας/ΥΜΕ η εταιρία ζητά διορισμό σε τακτικές πτήσεις και παροχή συχνοτήτων στη γραμμή Αθήνα – Κωνσταντινούπολη.

Το 2004 μάλιστα η εταιρία με υπουργική απόφαση διορίστηκε επίσημα ως δεύτερος Ελληνικός αερομεταφορέας (second designated carrier), ώστε να εκτελεί πτήσεις προς Κωνσταντινούπολη. Παρά το διορισμό της, όπως τονίζεται, δεν υπήρχαν ελεύθερες συχνότητες στη γραμμή, λόγω της χρήσης όλων των συχνοτήτων από την Ολυμπιακή.

Σύμφωνα με τους ίδιους κύκλους, το 2009 επήλθε συμφωνία μεταξύ της Τουρκικής Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας και της Ελληνικής ΥΠΑ (11-12 Ιουνίου 2009) και συμφωνήθηκαν η αύξηση των επιτρεπομένων συχνοτήτων εκατέρωθεν σε 31 εβδομαδιαίες συχνότητες από κάθε μεριά, καθώς και η επέκταση σημείων πτήσεων μεταξύ των δύο χωρών (Αθήνα, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο – Κωνσταντινούπολη, Άγκυρα και Σμύρνη).

Όλες οι διαδικασίες - τονίζουν - ήταν στο πλαίσιο των Ευρωπαϊκών και Ελληνικών κανονισμών και με γνώμονα τη διεύρυνση των γραμμών και συχνοτήτων, του αριθμού των αερομεταφορέων και την ανάπτυξη της τουριστικής κίνησης μεταξύ των δύο χωρών.

Από την πλευρά του το ΥΠΕΞ τονίζει οτι οι διαβουλεύσεις, που ήταν σε γνώση όλων των ενδιαφερόμενων αεροπορικών εταιρειών, πραγματοποιήθηκαν στις 11 και 12 Ιουνίου 2009 και την ελληνική αντιπροσωπεία πλαισίωναν εκπρόσωποι του Υπουργείου Εξωτερικών, με συμβουλευτικό ρόλο.

Βάσει της συμφωνίας στην οποία κατέληξαν οι αρμόδιες Υπηρεσίες των δύο χωρών, το σύνολο των εκατέρωθεν εβδομαδιαίων συχνοτήτων αυξήθηκε στις 31 για κάθε πλευρά, με οποιοδήποτε τύπο αεροσκάφους. Επιπλέον, προβλέφθηκε σε περίπτωση που υπάρξει ενδιαφέρον εκ μέρους της αγοράς, να συμφωνηθεί περαιτέρω αύξηση συχνοτήτων, στο πλαίσιο της αμοιβαιότητας και της ισότητας.