Skip to main content

Οι πυλώνες του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση

Το νέο θεσμικό πλαίσιο έχει στόχο την άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης και της αγορά εργασίας.

 

Τους πυλώνες του νομοσχεδίου για την επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, έκανε γνωστούς η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως κατά την έναρξη διήμερου συνεδρίου που συνδιοργανώνεται από το Ευρωπαϊκό Κέντρο για την Ανάπτυξη της Επαγγελματικής Κατάρτισης (CEDEFOP) και το Ευρωπαϊκό Ίδρυμα Κατάρτισης (ETF).

Επιπλέον, όπως υπογράμμισε η κ. Κεραμέως, το σχέδιο νόμου βρίσκεται «σε στάδιο τελικής επεξεργασίας» και περιλαμβάνει μια «συνεκτική και ολιστική μεταρρύθμιση της επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και της δια βίου μάθησης».

Οι βασικοί πυλώνες του νέου θεσμικού πλαισίου, όπως τους ανέπτυξε η υπουργός, είναι οι εξής:

- Κοινός στρατηγικός σχεδιασμός της επαγγελματικής εκπαίδευσης, της επαγγελματικής κατάρτισης και δια βίου μάθησης.

- Ενίσχυση των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ) και των Ινστιτούτων Επαγγελματικής Κατάρτισης (ΙΕΚ), για παράδειγμα όσον αφορά σε προγράμματα σπουδών, στον τεχνολογικό εξοπλισμό, στην κατάρτιση των εκπαιδευτών.

- Ίδρυση Πρότυπων Επαγγελματικών Λυκείων και Πειραματικών ΙΕΚ.

- Άμεση σύνδεση της επαγγελματικής εκπαίδευσης, κατάρτισης και δια βίου μάθησης και της αγορά εργασίας, με την ουσιαστική συμμετοχή των κοινωνικών εταίρων στο σχεδιασμό της πολιτικής για την ΕΕΚ και τη ΔΒΜ.

- Θεσμοθέτηση του Εθνικού Πλαισίου Προσόντων, κατ' αντιστοιχία με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Προσόντων.

«Προτεραιότητά μας, να καταστεί η επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση, από λύση ανάγκης για λίγους, συνειδητή επιλογή και εργαλείο απασχόλησης για πολλούς», επεσήμανε η υπουργός.

Τέλος, σημείωσε ότι επιδίωξη του υπουργείου είναι - με βάση και την ευρωπαϊκή εμπειρία - η άμεση σύνδεση των παρεμβάσεων στην επαγγελματική εκπαίδευση και κατάρτιση με την αύξηση της παραγωγικότητας και τη μείωση του ποσοστού ανεργίας, κυρίως των νέων.