Skip to main content

Export Summit: Οι πολύ μικρές επιχειρήσεις, μεγάλες στις εξαγωγές

Στη Βόρεια Ελλάδα, πάνω από 8.000 επιχειρήσεις είναι εξαγωγικές. Στο Export Summit, τα οφέλη από την προσαρμογή στα Κοινοτικά πρότυπα και τυποποιήσεις

Η Βόρεια Ελλάδα διατηρεί πολύ σημαντικό εξαγωγικό δυναμικό, παρά τις πολύ δύσκολες συνθήκες για το ελληνικό επιχειρείν που συρρικνώθηκε στα χρόνια της κρίσης, έχοντας το 36% των ελληνικών εξαγωγών με 8.016 επιχειρήσεις και, τη δεύτερη θέση στην εθνική κατάταξη.

Σε αυτό τον αγώνα τον εξαγωγικό μπροστά είναι η βιομηχανία/ μεταποίηση, με ποσοστό 53%, ακολουθεί το εμπόριο με 40% και το υπόλοιπο μοιράζονται διάφοροι κλάδοι, όπως είπε ο κ. Σέρκο Κουγιουμτζιάν, εκτελεστικός διευθυντής Μάρκετινγκ & Πωλήσεων της ICAP, προσθέτοντας μία πολύ ενδιαφέρουσα πληροφορία που αποτέλεσε έκπληξη για όσους θεωρούν ότι το μέγεθος αποτελεί προϋπόθεση για τις διεθνείς πωλήσεις.

Μιλώντας λοιπόν από το βήμα του Export Summit V του ΣΕΒΕ ο κ. Κουγιουτζιάν είπε ότι το 32% των εξαγωγικών επιχειρήσεων είναι ατομικές, δηλαδή πολύ μικρές επιχειρήσεις που αποδεικνύουν ότι και οι μικρές εταιρείες μπορούν να έχουν εξαγωγικό παρόν και μέλλον. Από τις εξαγωγικές, οι Α.Ε. αντιπροσωπεύουν το 29% και οι Ο.Ε. το 27%, ενώ όσες εξάγουν, είναι εδραιωμένες από πλευράς δομών και λειτουργίας αφού το 76% έχει ζωή άνω των δέκα ετών.

Εξαγωγές όμως πραγματοποιούν οι επιχειρήσεις που έδειξαν και μεγαλύτερη προσαρμοστικότητα στα χρόνια της κρίσης. Οι επιτυχίες όσων έχουν εξαγωγική δραστηριότητα, δεν είναι αντιπροσωπευτικές της συνολικής ελληνικής επιχειρηματικότητας που συρρικνώνεται συνεχώς, με το 2016, να έχει καταγραφεί, για πρώτη φορά, αρνητικό ισοζύγιο, με τις νέες επιχειρήσεις να είναι λιγότερες από εκείνες που έπαυσαν δραστηριότητα.

Στο κόκκινο η πιστοληπτική ικανότητα

Ο κ. Κουγιουτζιάν επισήμανε την μεγάλη υποχώρηση της πιστοληπτικής ικανότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, με τις 55 στις 100 να έχουν σήμερα περάσει στη ζώνη μεγάλου κινδύνου, όταν το 2009 στην «κόκκινη» ζώνη ήταν μόλις οι 6 στις 100. Παρά το γεγονός αυτό, υπάρχουν και οι εταιρείες που δείχνουν ικανότητα ενίσχυσης του οικονομικού τους προφίλ, καθώς για κάθε μία εταιρεία που υποβαθμίζεται σε ό,τι αφορά την πιστοληπτική της ικανότητα, δύο αναβαθμίζονται.

Σπυράκη: Ακολουθήστε τα πρότυπα της ΕΕ

Οι ελληνικές επιχειρήσεις που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στη διεθνή αγορά αλλά και ειδικότερα στην Ευρωπαϊκή, θα πρέπει να ακολουθούν τα Κοινοτικά πρότυπα και βεβαίως το ESS, το Ευρωπαϊκό Σύστημα Τυποποίησης, τόνισε η ευρωβουλευτής της Ν.Δ. κ. Μαρία Σπυράκη, ενώ πρόσθεσε ότι στην ψηφιακή εποχή είναι πολύ χρήσιμη η υϊοθέτηση του προτύπου ICT για τη διαλειτουργικότητα των ψηφιακών τεχνολογιών.

Παρέμβαση στη συζήτηση έκανε ο πρόεδρος του διεθνοποιημένου ομίλου ΑΛΟΥΜΥΛ κ. Γιώργος Μυλωνάς, ο οποίος υποστήριξε ότι τα Ευρωπαϊκά πρότυπα και κανόνες- που πολλές ελληνικές επιχειρήσεις θεωρούν ότι έχουν μάλλον συμβουλευτικό χαρακτήρα- θα πρέπει να γίνουν υποχρεωτικά. Η υποχρεωτικότητα θα ανάγκαζε τις ελληνικές εταιρείες και να αντιμετωπίσουν τον ενδοευρωπαϊκό ανταγωνισμό, αλλά και τον ανταγωνισμό που δέχονται στην εσωτερική αγορά από την διάθεση προϊόντων, από βαλκανικές χώρες, χαμηλής ποιότητας.