Skip to main content

H Πολιτισμική Ολυμπιάδα, η Μακεδονία και τα 120 εκατ Κινέζοι τουρίστες

Τι προτείνει ο CEO του Pacific Asia Travel Association για την προσέλκυση τουριστών από την Κίνα και την Ινδία στην Ελλάδα

Η λαμπρή ιστορία – αρχαία και νεότερη – που κουβαλάει η Ελλάδα, η πλούσια γαστρονομία της, η μεγάλη πολιτισμική παράδοση και η φυσική ομορφιά της αποτελούν παραδοσιακά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της χώρας στο πεδίο του τουρισμού. Ωστόσο, την ώρα που ο συγκεκριμένος κλάδος της οικονομίας καταγράφει ραγδαία ανάπτυξη διεθνώς, και οι περισσότερες χώρες του πλανήτη βλέπουν τις ξένες τουριστικές αφίξεις να αυξάνονται σε διψήφιο ποσοστό (στην Ελλάδα η υπουργός Τουρισμού έκανε λόγο για αύξηση 15% το 2018), εξελίσσεται και η συμπεριφορά των τουριστών, που πλέον επιθυμούν το κάτι παραπάνω, την ξεχωριστή εμπειρία που τους προσφέρει ο κάθε προορισμός και κυρίως οι κάτοικοί του.

«Οι άνθρωποι πλέον ταξιδεύουν γιατί εμπνέονται από ιστορίες. Είτε αυτές που τους λένε διάφοροι influencers στα social media είτε απ’ ότι ακούν ή διαβάζουν σε παραδοσιακά ΜΜΕ. Μιλάμε όμως για ανθρώπινες ιστορίες, όχι για φωτογραφίες μίας ωραίας παραλίας. Αυτά ανήκουν στο παρελθόν. Σήμερα οι άνθρωποι ψάχνουν την μοναδική εμπειρία που μπορεί να τους προσφέρει μία τοπική κουλτούρα και οι άνθρωποί της. Στην Ελλάδα έχετε τόσο πλούσια ιστορία και σημαντικό πολιτισμό. Πρέπει να κάνετε τους ανθρώπους σας να πουν τις ιστορίες τους», εξήγησε ο CEO του Pacific Asia Travel Association, Μάριο Χάρντι, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο της Διεθνούς Διάσκεψης του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού για τον «Δρόμο του Μεταξιού», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη.

Για την προσέλκυση Ασιατών τουριστών ο κ. Χάρντι πρότεινε τη διεξαγωγή μίας Πολιτισμικής Ολυμπιάδας κάθε 4 χρόνια στις χώρες που απαρτίζουν τον «Δρόμο του Μεταξιού», μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Έφερε ως παράδειγμα τη διεξαγωγή του Φεστιβάλ Τέχνης του Ειρηνικού (Festival of Pacific Arts) που διεξάγεται κάθε τέσσερα χρόνια σε 27 χώρες και έχει πολύ μεγάλη επισκεψιμότητα.

Σε μία τέτοια φιλόδοξη διοργάνωση η Θεσσαλονίκη και ευρύτερα η Μακεδονία θα μπορούσαν να έχουν κεντρικό ρόλο. Η εκστρατεία του Μεγάλου Αλεξάνδρου από την Πέλλα έως τα βάθη της Ασίας, τα βήματα του Αποστόλου Παύλου για τον εκχριστιανισμό της Ευρώπης και η πλούσια βυζαντινή παράδοση της Θεσσαλονίκης, με τα 15 μνημεία UNESCO, δύνανται να αποτελέσουν ισχυρό δέλεαρ για τους Ασιάτες, οι οποίοι, ως γνωστόν, είναι λάτρεις του δυτικού πολιτισμού και δη του αρχαιοελληνικού. Επομένως η Ελλάδα θα μπορούσε, μέσω της παραπάνω διοργάνωσης, να απορροφήσει κάποιο κομμάτι από τους 120 και πλέον εκατ. Κινέζους που κάθε χρόνο ταξιδεύουν εκτός της χώρας τους και τους δεκάδες εκατ. Ινδούς που επισκέπτονται ξένες χώρες.

Να σημειωθεί πως σε ευρωπαϊκή Σύνοδο τον Νοέμβριο του 2017 ο πρωθυπουργός, Αλέξης Τσίπρας, είχε προτείνει τη διοργάνωση μίας Ευρωπαϊκής Πολιτισμικής Ολυμπιάδας κάθε δύο χρόνια, όπου τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα παρουσιάζουν τον σύγχρονο πολιτισμό και τις τέχνες τους (θέατρο, χορό, μουσική κα.). Ο πρωθυπουργός είχε πει τότε στους ευρωπαίους εταίρους του ότι δεν αρκούν οι υπάρχοντες ευρωπαϊκοί πολιτιστικοί θεσμοί (Πολιτιστική Πρωτεύουσα, Eurovision, αθλητικές διοργανώσεις) και πως η Ένωση πρέπει να κατευθυνθεί στην ανάπτυξη νέων κοινών πολιτιστικών θεσμών.

Άλλωστε, ο δήμος Θεσσαλονίκης, μέσω της διπλωματίας των πόλεων και της συμμετοχής του στο World Tourism Cities Federation (WTCF), παρουσιάζει κάθε χρόνο την πόλη στους Κινέζους, όπως είπε στη Voria.gr ο αντιδήμαρχος Τουριστικής Ανάπτυξης και Διεθνών Σχέσεων, Σπύρος Πέγκας. «Ένας από τους λόγους που παλέψαμε για την ένταξη της Θεσσαλονίκης στα δρομολόγια της Qatar Airways ήταν και η προσέλκυση Ασιατών τουριστών. Η κινεζική αγορά, ειδικά, μας ενδιαφέρει», σημείωσε ο ίδιος.

Πηγή φωτογραφίας art-hellas.blogspot.com