Κυριακή 16 Δεκεμβρίου 2018
x

ΣΗΜΕΡΑ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΤΡΕΝΟ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΗΡΑΓΓΑ ΚΑΛΛΙΔΡΟΜΟΥ ΤΩΝ 9 ΧΛΜ.

Για τη λειτουργία της νέας δίδυμης σήραγγας θα πρέπει να πιστοποιηθεί η διαλειτουργικότητα των υποστηρικτικών συστημάτων. Το έργο Τιθορέα- Δομοκός.

Για σήμερα, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει προγραμματιστεί να περάσει το πρώτο, εμπορικό, τρένο, από τη σήραγγα Καλλιδρόμου και από το νέο τμήμα της σιδηροδρομικής γραμμής Τιθορέα – Λιανοκλάδι, κομμάτι ενός έργου που όταν ολοκληρωθεί, ως και τον Δομοκό, στο τέλος του 2018, θα μειώσει τη σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης σε τρεισήμισι ώρες.

Για τον ελληνικό σιδηρόδρομο, εφόσον ο εμπορικός συρμός περάσει από τη σήραγγα, θα είναι ιστορική στιγμή αλλά μόνο μερικώς, γιατί το τρένο θα έλκεται από ντηζελομηχανή  σε μια γραμμή που περιμένουμε να λειτουργήσει σαν ηλεκτροδοτούμενη και, γιατί ακόμη, δεν υπάρχει πιστοποιημένο σύστημα ενδοεπικοινωνίας  σε μία απόσταση μήκους 9 χιλιομέτρων, όσο περίπου δηλαδή είναι και το μήκος της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης.

Σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες της Voria.gr, σε αυτή την εντυπωσιακή δίδυμη σήραγγα, μήκους 9 χλμ σε κάθε κατεύθυνση, ακόμη δεν υπάρχει σηματοδότηση σε λειτουργία, ούτε ηλεκτροκίνηση, ενώ ο πιστοποιητής, ο λεγόμενος NoBo (Notified Body) δεν έχει ως τώρα πιστοποιήσει το σύστημα επικοινωνίας και τη διαλειτουργικότητα των σιδηροδρομικών συστημάτων, όπως σαφώς προβλέπεται.

Ειδικά η πιστοποιημένη λειτουργία του συστήματος επικοινωνίας είναι απολύτως σημαντική, για λόγους ασφαλείας, από τη στιγμή που τα τρένα, εμπορικά και επιβατικά, θα διασχίζουν μία τόσο μεγάλη σιδηροδρομική σήραγγα, τη μεγαλύτερη στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια.

Η  Voria.gr επιχείρησε να επικοινωνήσει με τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ, πράγμα που μέχρι αυτή τη στιγμή δεν κατέστη δυνατό, προκειμένου να πάρει διευκρινήσεις για την λειτουργική ολοκλήρωση του τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι που έχει κατασκευαστεί, ενώ βεβαίως μένει να ολοκληρωθεί η κατασκευή του υπολειπόμενου μέρους της διπλής ηλεκτροδοτούμενης γραμμής του ΟΣΕ, μέχρι το Δομοκό.

Θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι με την ολοκλήρωση του τμήματος Τιθορέα – Δομοκός, η βασική γραμμή του σιδηροδρόμου στον άξονα Πειραιάς - Αθήνα- Θεσσαλονίκη, εκσυγχρονίζεται και αναβαθμίζεται ριζικά.

Το υποτμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι ήταν προγραμματισμένο να παραδοθεί το 2017 και το Λιανοκλάδι- Δομοκός το 2018. Τελικώς, σύμφωνα με δηλώσεις του υπουργού Υποδομών & Μεταφορών κ. Σπίρτζη, το Τιθορέα- Δομοκός, στο σύνολό του, θα παραδοθεί τον Ιούνιο του 2018, ας πούμε, εμείς, έστω στο τέλος του 2018.

To έργο περιλαμβάνει την κατασκευή της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής υψηλών ταχυτήτων, μήκους 106 χλμ, που αντικαθιστά το ορεινό κομμάτι της υφιστάμενης μονής γραμμής μήκους 122 χιλιομέτρων.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ /ώρα, ξεκινά από το Σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας κατευθύνεται ανατολικά διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο με δίδυμη σήραγγα μήκους 9.036 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου. Στη συνέχεια διασχίζει το όρος Όθρυς με δίδυμη σήραγγα μήκους 6.380 μέτρων η κάθε μία και ακολουθώντας πεδινή διαδρομή μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας ανεβαίνει τον ορεινό όγκο του Δομοκού μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Από το 1997 τα έργα

Ειδικά το δύσκολο τεχνικά έργο στο όλο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, θα αλλάξει σημαντικά το προφίλ του σιδηροδρόμου στη χώρα μας αφού σε αυτό το ορεινό τμήμα, η παλιά μονή γραμμή, έχει σοβαρά υποβαθμιστεί και δεν μπορεί να ανταποκριθεί κυρίως στα μεγάλα φορτία των εμπορικών συρμών.  Δεν είναι τυχαίο ότι οι περισσότερες καθυστερήσεις, εκτροχιασμοί και γενικότερα, τα προβλήματα στην κυκλοφορία των συρμών που διαχειρίζεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, συμβαίνουν στα ορεινά αυτού του τμήματος, στο όρος Καλλίδρομος και στον Όθρυ.

Στο τμήμα αυτό, που με σήραγγες περνάει μέσα από δύο ορεινούς όγκους, επενδύονται συνολικά ίσως και άνω των 1,8 δις. ευρώ ενώ τα έργα, που άρχισαν το 1997, έχουν ενταχθεί σε μία σειρά συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων και συγκεκριμένα στα:  Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι 1994-99», Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια & Αστικές Συγκοινωνίες» (Ε.Π. ΣΑΑΣ  2000-2006), Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (Ε.Π.Ε.Π.  2007-2013) και «Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 (Connecting Europe Facility– CEF 2014-2020.




A+
A-







ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ